Ik heb reeds de mogelijkheid om met een pracht paard te moge rijden ,
een prachtige fries , het enige probleem eraan is dat hij 18jaar en nog Hengst is ...
nu is hij volledig inorde en ook zijn hengstegedrag ontbreekt helaas niet.
ik vind het een hele eer om met hem te moge samenwerken maar nu heb ik reeds toch even een belastende ervaring met hem ondergaan
ik mag met hem rijden maar ''tussen de lijntjes'' er word me gezegt wat ik moet doen.
en helaas ben ik het hier absoluut niet mee eens,
hij heeft een 4tal weken stilgestaan en nu mag hij enkel stappen ,
maar nu zijn we gaan uitwandelen met een merrie en ruin erbij ,
hierin was zijn gedrag geweldig ! geen klachten erover,
maar nu besloten die twee anderen dat ze wouden gaan galoperen ?
jha en hij mag dus niet ...
ze vertrekken wat ik al absoluut niet kunne vond!
hij wou zo graag mee maar ik moest hem inhoude ... dit verliep absoluut niet soepel hij heeft zich een aantal keer recht omhoog gesteld en bokken tot en met wat begrijpelijk is hij is 'den hengst'' en de andere zijn weg zonder hem... ik heb serieus wat moeite gehad om hem intehoude ,
maar ze vond dat ie dat moest kunne? wat ik zo jammer vind !
ze deden dit dus ook een 2x dus daar stond ik alweer recht omhoog...
maar die dat mee reed beslist erover wat ie mag en nie mag'
helaas vond ik de manier waarop ik met hem moest vechte totaal niet kunne ,
het is puur zijn instinct en ik heb absoluut nog niet voldoende met hem gewerkt om dit al te moete doormake , nu vandaag moest ik weer gaan uitwandelen met hem terwijl mijn gestreseerd gevoel van gistere er nog helemaal inzat ik heb voorgesteld om met hem grondwerk te moge doen
longere ... zodat zowel ik als hem terug wat positieve energie naar elkaar toe zoude uitstralen ,
maar dit kon niet ik moest erop hij moest wandele ....
ik heb dit niet gedaan , zij is er zelf mee gaan rijden en ik zag aan hem hoe gefrustreerd hij hem voelde . maar dit was hengste gedrag zij ze...
nu zegt ze me ''als je valt moet je direct weer opstaan'
ik vind het een zaligheid om met hem te moge rijden maar mijn gevoel zegt me dat dit niet goed zit ze verwacht teveel te snel ...
hoe ga ik hiermee om en ben ik hierin goed of heeft zij gelijk ?