Naast dat je natuurlijk na moet denken of een eigen paard haalbaar is voor jou denk hierbij aan geld, tijd en je toekomst plannen. Kun je daarna het beste nadenken wat jou ideaal plaatje is.( merrie/ ruin, leeftijd, niveau en ras.

Hierna kun je namelijk echt gericht gaan zoeken. Het is namelijk niet echt handig verliefd te worden op een 3 jarig paard als je bijv. nog maar een halfjaar op paardrijden zit

.
Waar je het beste een paard kunt kopen is heel persoonlijk vind ik. Ik heb verschillende paarden gehad, Mijn eerste paard heb ik via een kennis gekocht. Ze zochten een goed huisje voor dat paard en vonden haar wel iets voor mij. Ook heb ik via Marktplaats.nl een paard gekocht, en via een Facebook groep Horses for sale/ paarden te koop.
Mijn ervaring? Via Marktplaats is prima, maar let wel goed op wat je koopt en neem iemand mee die er verstand van heeft.
Ook zou ik altijd het paard laten keuren, ook al is de buitenkant nog zo mooi, als hij problemen heeft van binnen ben je nog niet jarig zeg maar
Via Facebook vond ik tot nu toe ook gewoon prima. Mijn voorkeur gaat wel uit naar het kopen van een paard bij mensen die 'goed' voelen.
Persoonlijk zou ik niet zo snel een paard kopen bij een "duistere handelaar" maar als je goed zoekt zijn er zeker ook een hele boel eerlijke handelaren, en vast en zeker ook bij jou in de buurt.
verder zou ik zeker meerdere keren bij "het" paard gaan kijken wat jou het meeste aanspreek en neem dan iemand mee die kan beoordelen of dit paard bij jou past en qua niveau uitdaging bied voor jou.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je droom snel uitkomt!!