Met Flo en Heurby bij de Paardendagen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Met Flo en Heurby bij de Paardendagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 07:15

Zaterdag 29 juli vonden de Paardendagen in Friesland plaats.
Ik was daarvoor uitgenodigd om langs te komen en 4 shows/demonstraties te geven!

Ik was er met twee paarden, Heurby en Flo.
We waren al vroeg aanwezig maar er waren problemen met de parkeerplaatsen. Het was namelijk erg modderig en veel auto's stonden vast. Hoe we op onze parkeerplaats kwamen, is een lang verhaal dus dat laat ik maar achterwege haha! De eerste demonstratie gingen wij niet meer redden dus hadden wij deze geschrapt. De eerste was grondwerk.

Deze begon ik met Heurby, en eindigde met beide paarden. Eenmaal samen was het voor mij wat moeilijk, vanwege het gras :') Maar er zaten goede stukken tussen en heb ook nog wat vrijheidsdressuur met beide paarden tegelijk laten zien!
Toen wij voor deze demo stonden te wachten, werd ik ook nog gesponsord door Freespirit Touwhalsters. Flo had een oud touwhalsterje om en zij bood een mooie nieuwe set aan zodat Flo netjes in de ring zou staan. En dat deed hij zeker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze demo was het tijd voor de show op muziek met Flo. Vlak voordat ik hem ging klaar maken, kreeg ik nog een touwhalster met leadrope aangeboden van Freespirit Touwhalsters, speciaal voor Heurby. Ook wederom echt een prachtige set, was helemaal blij!
De show ging in het begin niet zo heel goed. Flo was doodsbang. Ik had Heurby al bij de ingang laten staan voor steun maar dat hielp niet. Hij rende heel veel en was er niet bij. Dus ik besloot om gewoon met hem mee te rennen en eerst zijn energie eruit te laten lopen. Af en toe tussendoor een klein trucje, dit ging super! Op het blok ging het de eerste keer een beetje mis, maar toen stond hij er eindelijk op en groeide hij helemaal. Vanaf dat punt was hij er helemaal bij en liet alles zien. Hij was geweldig! Bij elk trucje kreeg Flo een applaus en dit vond hij echt het allerbeste. Kortom, we hebben het onwijs goed afgesloten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste had ik nog een demonstratie met Heurby. Hierbij begon ik met wat basis western en eindigde zonder hoofdstel of neckrope. Ik was eerst niet zo zeker of ik de neckrope af zou doen omdat het 'hek' heel laag hing en Heurby niet volledig onder controle was haha! Uiteindelijk toch af gedaan en hij was geweldig!! En we zijn de bak niet uit gesprongen :')
Helaas heb ik hier alleen video' s van.

En dan natuurlijk nog even snel de prachtige halster sets :)

Afbeelding

Al met al een geweldige dag, ontzettend leuk en een prachtige ervaring voor ons allemaal! Ik ben ook erg trots op de paardjes!! <3

Waren jullie er ook? Heeft iemand beeldmateriaal? Zou het leuk vinden om verhalen te horen en foto's te zien! :D

Deze prachtige foto's die jullie zien zijn gemaakt door mijn sponsor: Eye of the Wolf Fotografie!

AdemoJoey

Re: Met Flo en Heurby bij de Paardendagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 05:15

Super gaaf Yacintha! ! Ik vind het ook zo stoer dat je op shows start! Weer een ervaring rijker en wat fijn dat je het met allebei zo goed kon afsluiten :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 06:47

Dankjewel! :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:46

Super trots op jullie *\o/* wat hebben jullie het goed gedaan! Het was erg leuk om erbij te zijn _/-\o_

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 07:56

Dankjewel, was leuk dat jullie konden komen! :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:39

Ik vond het echt erg leuk om je te mogen helpen!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:53

Ik heb twee van jullie shows gezien, de grondwerk en de laatste op muziek. Het viel mij ook op dat nadat Flo op het blok stond, hij echt weer een stuk zelfverzekerder was :D Voor het publiek ook heel interessant om te zien :j En verder goed gedaan, zag er goed uit :D

Edit: ik heb ook nog een paar foto's gemaakt. Heb je een mailadres waar ik dit heen kan sturen? :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 15:57

claudiadvx schreef:
Ik vond het echt erg leuk om je te mogen helpen!

Nog heel erg bedankt dat je mee wilde! :D

MariaMaaike schreef:
Ik heb twee van jullie shows gezien, de grondwerk en de laatste op muziek. Het viel mij ook op dat nadat Flo op het blok stond, hij echt weer een stuk zelfverzekerder was :D Voor het publiek ook heel interessant om te zien :j En verder goed gedaan, zag er goed uit :D

Edit: ik heb ook nog een paar foto's gemaakt. Heb je een mailadres waar ik dit heen kan sturen? :)

Dankjewel!! Er ging inderdaad ineens een knop om bij Flo, was erg mooi om te ervaren! Dat laatste gedeelte is echt Flo zelf: genieten van de spotlight :)

Ja, foto's kunnen gestuurd worden naar yacintha_1@msn.com :D