Sinds nu een kleine 3 weken hebben we een nieuwe pony thuis staan.
Zoals velen weten heb ik een zwak voor hackneys, en toen zeg ik hem op facebook staan.
Een schimmeltje, welshxhackney ruin van 10 jaar oud bij de Paardenopvang in de Achterhoek.
Mijn eerste 2 pony's waren een schimmel shetlandertje en een hackney pony. Helaas zijn ze er allebei niet meer, en deze pony was combinatie van, en was ik dus opslag verliefd.
Mijn eerste 2 pony's

Voor dat ik het wist was er een afspraak gemaakt, meer dan 3 uren heen rijden dus ik was dood zenuwachtig of het echt de pony was die ik in gedachten had.
Eenmaal aangekomen kwam het koppie al door de staldeur heen en was ik al weg, mijn gevoel was goed. Even een bakkie koffie bij de hartstikke lieve mensen die de stichting hadden en toen heb ik er even op gereden!
Echt... ik kon wel huilen zo blij! Wat voelde dit vertrouwd, pony moet je echt rustig mee om kunnen gaan dan doet die alles voor je.

Pony ging dus in de trailer mee terug! Na een lange reis terug stond die dan bij mijn paarden in de wei.

Pony is uiteindelijk bedoelt om weer marathon voor de wagen mee te starten, maar om hem aan de omgeving etc. te laten wennen rijd ik er af en toe wel even op.(moet daarvoor nog beleerd worden) Voor het ideale plaatje ben ik te groot, maar ik weeg maar 48 kilo en ik zit hem niet in de weg dus dat kan nog prima. Hoef er geen grand prix mee te rijden, hier hoef ik dus geen commentaar op. Kan er ook geen kind opzetten omdat hij alles behalve een kinderpony is.
Zo blij als een duifje met een patatje

Ik hoop nog heel veel plezier van deze top pony te hebben!
Voor diegene die het leuk vinden, wil ik wel een volg topic aanmaken van nu tot marathonpony.

Groetjes van Grimm en mij