[VOLG] Vlooitje en #Maudje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

[VOLG] Vlooitje en #Maudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:44

Regelmatig plaatste ik wat over mijn paarden op Bokt, vooral toen ik tot 2 jaar geleden nog wedstrijden reed met mijn paard Valentino (noem hem meestal Vlo of Vlooitje).
2 jaar geleden is hij heel erg ziek geworden, zo ziek dat die er bijna niet meer was.
Maar hij leeft nog! En hoe :+
Onze weg was lang, maar inmiddels kunnen we weer redelijk normaal trainen, nog niet 6 dagen per week intensief, maar het blijft ook niet meer bij 1 keer per week een rondje stappen.

Omdat ik met Vlo weinig kon rijden kocht ik er een paardje bij.
Niet zomaar een paard, eentje met een uitdaging :o
Je kon er niet op rijden op het moment dat ik haar kocht, dit had ik geprobeerd maar mislukte.
(en nee ben niet even opgestapt om te zien wat er zou gebeuren, kende het verleden, en is met beleid gedaan)
Ik wist zeker dat ze wel gereden kon worden, had 1 foto gezien van een meisje die zonder cap en zonder zadel met en halster rondjes door een bak stapte.
Dus het was mogelijk, maar wist toen nog niet precies hoe.
Inmiddels dat paardje nu een half jaar, en rijden we vrolijk rond.
Haar naam is Maud.
Maud had ik eigenlijk gekocht met het idee, opnieuw rijden en als die braaf is, en Vlo weer beter is verkopen.
En ja, heb haar te koop gehad, maar niet kunnen verkopen omdat ik daar nog helemaal niet klaar voor ben.
Heb met Maud nog veel te veel plannen, en met Vlo ook.


Paspoortjes:
Valentino (Vlo of Vlooitje)
Fries x KWPN
Geboren in 2004
Kleur zwart
Schofthoogte rond de 1.80
M1 dressuur met winst in dameszadel
Afbeelding
Afbeelding

Doelen voor 2017:
Weer lekker veel shows en demo's rijden
Officieel starten in dameszadel
Een crossles rijden (in gewoon zadel)
Gewoon genieten van het rijden

Maud (#Maudje)
Tinker
Geboren in 2006
Kleur zwart
Schofthoogte rond de 1.60
Stap, draf en galop doen het :D
Afbeelding
Afbeelding

Doelen 2017:
Winstpunt rijden in de B dressuur :o
Crossles rijden
haar 100% gezond en happy houden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier meer foto's en video's van #Maudje
https://www.facebook.com/06HTM08/media_ ... 365&type=3

Hier Vlo zijn eigen Facebookpagina :o
https://www.facebook.com/Vlooitje/

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:00

Oh houd je Maud toch nog even aan? Dan ga ik wel mee als je crossles gaat doen :D Ik heb 17 juni mijn eerste crossles in Ermelo.

Vlooitje gaat ook weer lekker :))

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 22:12

Vlooitje gaat zeker lekker, kan hem alleen nog steeds niet elke dag zo fanatiek rijden als ik soms zou willen.
Vandaag half uurtje gereden, en daarna was die super moe :(:) tot die weer in de wei was :')

Maudje lekker van de boompjes laten eten vandaag, want rijden mag nog even niet van de tandarts en echt erg vond ze het niet volgens mij, eten gaat haar prima af.
En ze eet nu ook beter dus die tandarts was geen slecht idee.
Afbeelding

Omdat ik plannen heb om wedstrijden te starten met Maud moest er natuurlijk een mooi jasje en dekje komen :o nu moet ik wel, anders is het zonde van de spullen :+
Alleen zal ik pas rond augustus officieel starten, moet nog een beetje oefenen en de entingen zijn nog niet in orde en laat haar dan mee enten met onze andere paarden, de eerste van de week laten doen.
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:12

Wat leuk dat je Vlo start in dameszadel. Knap ook! Hoe ben je achter dat talent gekomen?

En knap stel heb je daar staan. Leuk dat Maud misschien toch stiekem ook je hart heeft gestolen :o

Ik volg!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 20:14

Dank je :)
Ik ben er ooit op mijn 13de of 14de mee begonnen op een paard van mijn moeder.
Had een zus die dat toen deed, en het leek mij en mijn moeder ook leuk, dus zijn het ook gaan doen.
Toen nog op het paard van mij moeder tot Vlo een jaar of 8 was, toen ben ik met hem ook in dameszadel gaan rijden.
En echt talent hoef je er niet voor te hebben, gewoon doen :o en rechtop blijven zitten :Y)

Vandaag paardjes opgeschoren.
Thamar (suikermeisje op bokt) vond dat de sokken van Maud er af moesten, en bij de DA hadden ze gezegd dat dat wel een keer goed zou zijn, zodat je kon zien wat er onder zat.
Dus Thamar mocht scheren van mij :)
Afbeelding

kwartier later stond ze er zo bij
Afbeelding

Maud was had nog nooit van een leven een scheerapparaat gezien, en bleef super braaf staan.
Daarna zelf de kaak nog even gedaan en de oren uitgeknipt
Afbeelding

En ook Vlo moest eraan geloven, want a.s. donderdag onze eerste demo weer *\o/* *\%/* *\o/* en dan moet die er wel een beetje netjes uitzien natuurlijk.
Bij hem kwam er gelukkig niet zo veel af als bij Maud.
Afbeelding

Afbeelding

Maud ook nog behandeld voor mijt, want soms staat ze te stampen, het is niet veel gelukkig maar nu met scheren toch wat plekjes te zien :(
Had van de week bij de DA gelukkig al byemite mee gekregen dus dat gelijk kunnen gebruiken.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:11

Vandaag met Vlo demo wezen rijden.
Was leuk, en hij was super braaf.
Hebben zelfs een paar kinderen rondjes op gestapt.

Afbeelding

Van de week Maudje nog even los gelongeerd.
Die sokken eraf staat niet gek
Afbeelding
Afbeelding

En nog even lekker gewandeld met haar en dat vond ze niet erg :')

Afbeelding

Morgen mag er weer een bitje in, dus ga dan eerst longeren, en zaterdag ook.
En zondag weer voor het eerst erop sinds 1,5 week *\o/*

En ben al wedstrijden aan het uitzoeken waar ik kan gaan starten :o

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 22:12

Rijden met Maudje gaat lekker, dus me aangemeld voor een wedstrijd :')
A.s. maandag ga ik een onderlinge wedstrijd rijden.
Goede reden om nieuwe spullen aan te schaffen :o
Dekje en jasje had ik al, maar de witte rijbroek die ik heb heeft een grijze streep langs de benen, echt mooi vind ik dat niet, dus een nieuwe rijbroek besteld (hopelijk komt die morgen binnen) O:)
Verder nog een nieuw hoofdstel gekocht.
Stond al even op de planning, want die ik nu heb zijn heel wat steentjes uit en dat vind ik niet zo mooi.
Voor training prima, maar niet voor op wedstrijd.

Dus deze kwam vandaag binnen *\o/*
Afbeelding

Was echt op zoek naar z'n neusriem zodat je geen vellen tussen de neusriem en bit krijgt.
Afbeelding

Gelijk ook met het hoofdstel gereden want hij paste gelukkig.
Alleen vergeten een foto te maken toen ze hem om had -O-

Daarnaast een nieuwe helm.
Ik heb wel een mooie, maar die is donkerblauw dus past niet echt, en de zwarte die ik heb is al zo oud dat die meer grijs dan zwart is.
Afbeelding

Ook nog een nieuwe plastron en shirtje, want die ik had zijn zo oud dat het wel aan vervanging toe was.
Ligt nu ook al 2 jaar op de kast dus al zeker wel 4 jaar oud, en dat kan natuurlijk niet :o
Volgens mij is mijn set nu wel compleet :D

Morgen Maudje haar benen weer opscheren, want het groeit echt super hard aan.
En de benen worden nu veel mooier nu ik ze behandel, dus wil daar nog wel mee doorgaan en dan kan beter het haar eraf.

Afgelopen maandag tijdens de les met Vlo hadden ze een hindernis in de bak staan, dus al mijn moed bij elkaar geraapt, en met Vlo een paar keer "gesprongen"
Afbeelding
Ging op zich wel lekker, en kreeg wel het vertrouwen dat we ooit weer normaal kunnen springen, al moeten we daar nog wel een beetje voor oefenen want hij snapt nog niet altijd dat je beter met 2 benen tegelijk af kan zetten ipv 1 been optillen en met 1 afzetten :')

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [VOLG] Vlooitje en #Maudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:51

Vind het zo cool hé da tje start in een dameszadel! Hoe reageert daar nou de gemiddelde jury lid/omstander/mede-ruiter op? Denk dat je dan wel veel bekijks trekt!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 20:43

Bralindy schreef:
Vind het zo cool hé da tje start in een dameszadel! Hoe reageert daar nou de gemiddelde jury lid/omstander/mede-ruiter op? Denk dat je dan wel veel bekijks trekt!


Hier in de buurt gingen ze er aan wennen :o
Maar in het begin altijd wel veel vragen erover gehad.
Heb nog steeds een deel van het reglement in het paspoort van Vlo zitten waarin staat dat het mag :')

Afgelopen maandag mijn allereerste wedstrijd met Maud gehad.
Ging helemaal niet verkeerd. Wel aan de hoge kant gepunt vond ik zelf.
Had 180 en 189,5. Bij een echte wedstrijd was dat wel 10 punten lager geweest denk ik.
Maar was echt super voor de ervaring.

In de eerste proef vond ze de witte hekjes super eng en de bakrand van hout vond ze ook maar raar :Y)
Ook was ze niet heel lekker aan het been terwijl dat met losrijden beter ging.
Tweede proef dus een zweepje erbij gepakt. Was wel even kijken hoe ze zou reageren, want ik rij haar nooit met zweep omdat ze hem nog wel eens doodeng wil vinden.

De manen had ik in knotten gedaan, en de maantop mooi los
Afbeelding

opgezadeld en mijn moeder wou onze eerste wedstrijd toch wel echt op de foto hebben :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de eerste proef waren we laatste van de 3, maar met de tweede proef gewonnen *\o/*
Mooi blauw lintje gekregen en een zak paardensnoepjes 8-)
Afbeelding

De galop moeten we nog aan werken, maar dat wist ik natuurlijk al voor ik ging, en recht rijden op de A-C lijn is ook nog een uitdaging kwam ik achter O:)
En de middendraf is ook nog een puntje om aan te werken, maar hiervoor geld net als bij de galop, we gaan steeds beter maar ze mist nog kracht in de achterhand.
Was zelf al blij dat we alle onderdelen op het goede moment gedaan hadden en ze niet ineens midden in de bak stil ging staan omdat ze geen zin had (zoals ze thuis wel eens wil doen)

Had thuis ook nog even een foto gemaakt van mijn hoofdstel, ben er zo blij mee <3 Afbeelding

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: [VOLG] Vlooitje en #Maudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:28

Goed gedaan!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 21:43

Startpassen zijn aangevraagd *\%/* en de eerste aanmeldingen zijn ook de deur uit.

22 juli ga ik met Vlo starten in het M1 in dameszadel :):)
29 juli mag Maudje met mij mee in de klasse B
En op 6 augustus hoop ik ze beide te kunnen starten O:)

Voor daarna nog wel gekeken waar er wedstrijden zijn, en al wat data genoteerd, maar eerst eens zien hoe het gaat :o

Afbeelding

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Vlooitje en #Maudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 00:02

Ziet er goed uit!
Kan het niet zo heel goed zien, maar het lijkt alsof de sperriem wat strak zit en het gespje op d'r onderlip?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:33

Gister even foto's gemaakt van Vlo op de dijk :)
Hij wordt zo mooi weer <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Maud mocht weer eens mee naar de les :D
Afbeelding

Afbeelding


N4N4 schreef:
Ziet er goed uit!
Kan het niet zo heel goed zien, maar het lijkt alsof de sperriem wat strak zit en het gespje op d'r onderlip?


Dank je!

En hij lijkt strak te zitten, maar haar mondhoeken zijn wat laag waardoor het bit hoog lijkt te zitten en de sperriem wat strak, maar er kunnen zeker 2 vingers tussen.
En op die laatste foto had ze het hoofdstel voor het eerst om, de bovenste neusriem staat daar nog heel bol waardoor de sperriem ook strak lijkt te zitten.

En de gespen heb ik altijd aan de onderkant.

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:32

Hoe gaat het met ze?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Vlooitje en #Maudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:01

Wat heb je leuke paardjes! Ik volg!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 22:58

Heb het kei druk gehad de afgelopen tijd eigenlijk iets te druk.
Met Maud 2x gestart in de B en winst gereden.
Daarna besloten haar te verkopen omdat ik al mijn tijd en aandacht ik Vlo wil steken.
Die moet ik gewoon vaak rijden om braaf en op niveau te krijgen / houden.
Met Vlo moet ik echt aan de bak, die M dressuur vindt die allemaal nog wat moeilijk.
Rij wel tegen de winst aan maar het moet allemaal nog netter en strakker.

Voor Maud een super leuk huisje gevonden, die is echt top terecht gekomen.
Aan een niet goed huis zou ik haar ook nooit verkocht hebben :o

Vlo tijdens wedstrijd
Afbeelding