Knappe Bam in the picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanssen

Knappe Bam in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:36

Hoi!
Ik zit al hele lange tijd op bokt, maar ik hou me niet zo bezig met de forums. Toch begon het nu te kriebelen en heb ik besloten om eens iets te gaan plaatsen.
Graag wil ik jullie voorstellen aan het leukste verzorgpaard dat ik ooit heb gehad: Kings Bandido aka Bam
Afbeelding
Korte informatie over Bam:
Naam: Bandido (op wedstrijd is het Kings Bandido)
Leeftijd: 14
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1,75m
Vader: Baroncelli
Ras: Hannoveraan
Niveau: M1 dressuur en CSI ** bij zijn eigenaresse, bij mij B dressuur
Bam is een geweldig paard in de omgang en onder het zadel. Ik kan ontzettend veel van hem leren. Wegens terugkomende blessure in zijn schouder is hij niet meer geschikt voor het hele hoge werk, maar gelukkig wel als dressuurpaard en als bospaard! Bam kijkt nergens van op tijdens het rijden en tijdens de wedstrijden. Met rijden begin ik altijd met goed los te werken de eerste 15 minuten aan de wat langere teugel. Dit omdat hij in begin nogal stijf en lui is. Veel wijken, overgangen rijden, wendingen etc. Ik begin ook vroeg met de galop, want hier wordt hij los van. Ik rijdt hem nu sinds maart en ik begin er nu eindelijk langzaam achter komen hoe ik hem moet rijden. Bam is heel gevoelig in zijn mond en liever lui als moe. Omdat hij zo gevoelig is, is het de kunst om een constante aanleuning te houden. Hij wilde er namelijk al te graag uitkomen omdat hij nog niet goed zat aan het been was. Echter ben ik hem nu zo aan het trainen dat hij van achter meer actiever wordt zodat hij voor fijner in de aanleuning blijft. En ik moet zeggen, het gaat echt de goede kant op! Ik was eerst ook niet streng genoeg voor hem, ik vroeg niet door qua aanleuning en Bam vondt het dus wel prima :+ Ook dit is opgelost, ben erachter gekomen dat ik voor hem wel wat strenger moet zijn. Rijdt lekker veel overgangen, tempowisselingen, schijnovergangen, wijken, wendingen, achterwaarts, schouder binnenwaarts.

Over mezelf:
Ik ben gevordere ruiter, maar op wedstrijd nog 'groen'. In het verleden paar wedstrijden gereden, maar nooit met goede resultaten, paard was namelijk heeeeeel stout dus daar ben ik gauw mee gestopt. :+ Verder vind ik rust en ontspanning tijdens het rijden heel belangrijk, en lol natuurlijk. Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind, en niet voor de punten.
Mijn werkpunten:
- handen hoger en ellebogen wat meer aangesloten en ontspannen in de schouders
- hakken meer uitdrukken en tenen naar binnen draaien
Werkpunten Bam:
- rug wat meer loslaten. Dit vindt hij nog erg moeilijk. Logisch, hij heeft 3 jaar stil gestaan.

De foto's:

1. Een van de eerste keren dat ik Bam reed.
Afbeelding
2. Tijdens onze 3e of 4e les. Opzich ben ik heel blij met dit beeld. Loopt met fijne aanleuning en buiging.
Afbeelding
3. Pasje verruimen op onze eerste wedstrijd. Ik vind dat Bam hier mooi loopt, alleen mag hij nog meer zakken en de rug wat meer loslaten. Ik moet beter op mijn handen en algehele houding letten hier. :')
Afbeelding
4. Dit vind ik een hele goede foto. Bam loopt hier heel fijn. Hier mag ik zelf wat ontspannender gaan zitten.
Afbeelding
5. Hier geldt hetzelfde voor mij: meer achterover zitten en hakken meer uitdrukken en handen hoger
Afbeelding
6. Halsstrekken kan Bam heel netjes, alleen mag hier weer meer aan mijn houding gewerkt worden. Op wedstrijd denk ik daar minder aan, dan ben ik zo gefocusst. :j hier ook goed op de aanleuning letten
Afbeelding
7. Dit vind ik een hele mooie foto. Bam loopt hier heel fijn met buiging en aanleuning en de neus goed op de loodlijn. Zelf meer handen omhoog en voor me kijken
Afbeelding
8. Bam kan heel goed boos kijken :D Zelf hier wat meer achterover en relaxed zitten. Was helaas erg gespannen tijdens deze proef wegens iets was voorgevallen voordat ik de ring in moest. Vind het verder een heel gaaf beeld!
Afbeelding
9. Mijn favoriete foto! Na de proef beloon ik hem omdat hij zo goed gewerkt heeft <3
Afbeelding
10. Dit vind ik ook een van de betere foto's! Hier zit ik al een stukje beter, en Bam loopt heel fijn hier. Mag wat lager nog en zijn rug wat meer loslaten. Alleen hier wel op blijven letten dat ik aanleuning houdt.
Afbeelding
11. Groetjes van ons! <3
Afbeelding
We trainen elke week heel hard om een nog betere combinatie te worden, met elke week les. Het beeld is nog lang niet wat het moet zijn, maar het begin is er. Met veel geduld, liefde, en oefenen kom je het verst! Afgelopen week nog te horen gekregen dat we een fijne combinatie zijn en dat ik hem fijn aan het lopen heb. Daar doe ik het voor <3
Ben benieuwd wat jullie vinden! Ik sta open voor tips! Ik zit er alleen niet op te wachten om compleet afgezeikt te worden, ik vraag gewoon om tips. Ik kan ook heus tegen kritiek, maar houdt het leuk! Ik heb elke week les en het gaat elke week een stukje beter.

Liefs <3

Erzsjeeeee

Re: Knappe Bam in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:03

Leuk koppel samen!

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 06:56

Erzsjeeeee schreef:
Leuk koppel samen!

Bedankt! We zijn eindelijk hard opweg om eindelijk een combinatie te worden.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:17

Jullie zijn leuk samen! Lekker blijven rijden en genieten!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:58

Wat leuk om Bam weer eens te zien! Ik ken hem nog van toen hij op Stal van Brenk stond :) Veel plezier met hem, ik vond het altijd zo'n gaaf dier.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 10:55

Snorkel8 schreef:
Jullie zijn leuk samen! Lekker blijven rijden en genieten!

Bedankt! Blijf ik ook zeker doen. Wij komen er wel!

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 10:56

YellowGray schreef:
Wat leuk om Bam weer eens te zien! Ik ken hem nog van toen hij op Stal van Brenk stond :) Veel plezier met hem, ik vond het altijd zo'n gaaf dier.

Wat leuk dat je hem gekend hebt! Ja het is echt super om met hem te werken. Hij is heel braaf, rustig, is nergens van onder de indruk en het is een echte clown. Wat hij niet wilt doet hij ook niet!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:26

Wat een leuk hoofdje heeft hij :) en erg leuk ook dat je zo'n ervaren paard hebt gekocht, dan kan je er lekker veel van leren.
Een puntje van kritiek, de laatste foto is qua rijtechnisch aspect juist de slechtste. Hij loopt in een valse krul, zijn rug compleet weggedrukt, achter de teugel en plaatst zijn achterhand niet onder de massa.
Algemeen commentaar adhv het beeld wat ik van de foto's krijg: probeer hem lekker actief van achter te blijven rijden. Dit zal ook ten goede komen aan jouw houding want dan kan je bijna niet naar voren vallen/ga je vanzelf rechtop.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:00

liekec schreef:
Wat een leuk hoofdje heeft hij :) en erg leuk ook dat je zo'n ervaren paard hebt gekocht, dan kan je er lekker veel van leren.
Een puntje van kritiek, de laatste foto is qua rijtechnisch aspect juist de slechtste. Hij loopt in een valse krul, zijn rug compleet weggedrukt, achter de teugel en plaatst zijn achterhand niet onder de massa.
Algemeen commentaar adhv het beeld wat ik van de foto's krijg: probeer hem lekker actief van achter te blijven rijden. Dit zal ook ten goede komen aan jouw houding want dan kan je bijna niet naar voren vallen/ga je vanzelf rechtop.

Ik had het er al bijgeschreven inderdaad dat hij zijn rug wegdrukt. En hij mag inderdaad de achterhand beter onder treden ja. Ik vond het er gewoon mooi uitzien, omdat mijn houdinh er hier beter uitziet. Dat dit een valse krul was wist ik niet! Bedankt voor je tips. Ik rijd hem al lekker actief nu dus verwacht dat het helemaal goed gaat komen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:04

Hanssen schreef:
liekec schreef:

Ik had het er al bijgeschreven inderdaad dat hij zijn rug wegdrukt. En hij mag inderdaad de achterhand beter onder treden ja. Ik vond het er gewoon mooi uitzien, omdat mijn houdinh er hier beter uitziet. Dat dit een valse krul was wist ik niet! Bedankt voor je tips. Ik rijd hem al lekker actief nu dus verwacht dat het helemaal goed gaat komen!

Dit zie je omdat de spier van de hals afbreekt halverwege de nek. Deze moet idealiter doorlopen tot de schoft. Daarnaast duidt achter de teugel kruipen in 9 van de 10 gevallen op een valse nageeflijkheid. :)

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 15:00

Citaat:

Citaat:
Dit zie je omdat de spier van de hals afbreekt halverwege de nek. Deze moet idealiter doorlopen tot de schoft. Daarnaast duidt achter de teugel kruipen in 9 van de 10 gevallen op een valse nageeflijkheid. :)

Ah oke dankje! Weer wat geleerd _/-\o_

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:57