Ze vindt het heerlijk om met andere pony's te racen in het bos en heeft daarmee regelmatig een lekkere doos negerzoenen voor mij gewonnen (ik wed altijd om negerzoenen
)Nu zag ik op de Facebook van PonyracingNL voorbij komen dat er nog wat plek vrij was in de ponyrace op Duindigt van 9 juli en ik dacht: waarom niet? Ze heeft een leuk springruitertje in de juiste leeftijd die daar vast wel voor in is!
Toen ik ze inschreef vertelde de organisator dat er best goede en getrainde pony's meededen, dus wist ik bij voorbaat al dat ik natuurlijk naar mijn negerzoenen kon fluiten. Dat heb ik ook van tevoren aan de amazone uitgelegd. Ze kwamen van de grote pony's inderdaad als laatste over de finish - met twee kleintjes op hun hielen- maar wat hebben we genoten!!!
Op weg naar de voorbreng paddock

De baan op, Tirs vond het direct al prachtig! Ze had geen idee wat haar te wachten stond, maar ik denk dat ze wel degelijk iets van de sfeer oppikte.

En dit is richting de finish, Tirzah als enige grote achteraan tussen de kleine pony's

De ruiters kregen allemaal een leuke goodybag van de sponsors, dus niemand hoefde met lege handen naar huis!

... en voor mij is en blijft ze natuurlijk altijd nummer 1

Een filmpje van de race staat op YouTube:
Het is overigens een super fijne organisatie en ik zou echt iedereen aanraden eens mee te doen, mits je pony van galopperen houdt. Winnen is niet makkelijk, maar meedoen wel! Wij hebben genoten en Tirzah kwam met zo'n enorm prethoofd van die baan af dat ik direct al besloot dat we dit nog eens gaan doen. Wel met een beetje extra training vooraf, want dat is voor 't beestje eigenlijk wel zo eerlijk.
Oh en zelf heb ik ook meegedaan
) pony die er was haha.
Zou zelf ook wel eens willen mee rijden, maar heb helaas geen pony, ben te oud, en veel te groot
Ik ga met mijn 1.80 m. niet op een pony zitten