Kiekjes van Bon Bini (KWPN) en Billy (AMH)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempje12

Kiekjes van Bon Bini (KWPN) en Billy (AMH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 20:48

Hoi allemaal, :wave:

Ik zit al een hele tijd op bokt, maar ik volg alleen topics in plaats van dat ik er zelf één plaats. Hierbij dus mijn eerste topic. Graag wil ik jullie voorstellen aan mijn paardjes Bon Bini en Billy.

Bon Bini is een 11 jarige KWPN merrie. Ik heb haar nu bijna twee jaar. Ze is een paard wat erg zenuwachtig is. We moesten erg aan elkaar wennen, onze vertrouwensband stond in het begin op 0. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en gaan we elkaar steeds meer vertrouwen waardoor we steeds verder komen! :D
Afstamming:
Moeder:
Tarima
Vader:
Sir Donnerhall
Vader van moeder:
Farrington

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben dit jaar onze eerste onderlinge wedstrijd gereden. We waren erg zenuwachtig. Ze was erg druk bij het opzadelen en daardoor ben ik vergeten de peesbeschermers af te doen en mijn haar vast te doen. :')
Ps. ik weet dat ik aan de houding van mijn voeten en handen moet werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Billy is een Amerikaans miniatuurpaardje van 3 jaar oud. Ik heb hem enkele maanden geleden beleerd voor de kar en maak zo nu en dan een ritje.

Afbeelding

Billy en ik hebben een paar ritjes gereden met kinderen op een open dag van een zorgboerderij (de kinderen hadden uiteraard een cap op).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:

MiepprinZ

Re: Kiekjes van Bon Bini (KWPN) en Billy (AMH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:09

Wat grappig! Een vriendin van mij heeft Bon Bini gefokt, ze is erg benieuwd, maar niet actief op bokt en/of Facebook. Wil je laten weten hoe het gaat? Mag via PB.

tomnaat

Re: Kiekjes van Bon Bini (KWPN) en Billy (AMH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:05

Wauw super gaaf!!!!!!!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:03

Nou niet te bescheiden zijn , je staat terecht in uitgelicht +:)+

en ondanks dat je dame zenuwachtig is zie ik wel effe een luchtig gereden paardje met focus bij je.
Fijn mond contact, jullie praten met elkaar door je ringvingers :j

Eindelijk weer es iemand in beeld die los kan laten, en van daar uit gaat samenwerken.
Hoop dat je samen deze luchtigheid vast kan houden als je verder gaat en de jury je niet gaat belonen
Met lagere punten (zucht) hierdoor.
Zie haar , voor mijn gevoel, wel graag wat erachter duiken, en wellicht krijg je als commentaar dat er wat meer impuls in mag?
Beide kun je mooi gaan samenbrengen door haar er iets meer uit te rijden.

Succes.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:01

Wat een leuk stel paardjes heb je! Vooral je kwpn merrie vind ik erg gaaf :9
Ik moest wel lachen om de eerste foto van je wedstrijd, met je incognito voorlezer :))

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:44

Mooie foto's en wat een leuke naam Bon Bini. Goed dat jullie meer vertrouwen in elkaar krijgen.

Wat is de afstamming van je minipaardje? Ben wel benieuwd, ben zelf fokker van AMHA.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:34

Wat een leuke combi! Ik heb ook een Sir Donnerhall :D

Bloempje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 06:30

Peetstap schreef:
Nou niet te bescheiden zijn , je staat terecht in uitgelicht +:)+

en ondanks dat je dame zenuwachtig is zie ik wel effe een luchtig gereden paardje met focus bij je.
Fijn mond contact, jullie praten met elkaar door je ringvingers :j

Eindelijk weer es iemand in beeld die los kan laten, en van daar uit gaat samenwerken.
Hoop dat je samen deze luchtigheid vast kan houden als je verder gaat en de jury je niet gaat belonen
Met lagere punten (zucht) hierdoor.
Zie haar , voor mijn gevoel, wel graag wat erachter duiken, en wellicht krijg je als commentaar dat er wat meer impuls in mag?
Beide kun je mooi gaan samenbrengen door haar er iets meer uit te rijden.

Succes.

Bedankt voor je leuke reactie! Ik probeer inderdaad zo luchtig mogelijk te rijden maar wel met contact. Ik vul met mijn been aan zodat ze mijn hand gaat volgen. Het was in het begin vooral zoeken waar dit punt zat. Wanneer ik te veel met mijn hand naar voren ging, verloor ik contact en was ik haar kwijt. Dit gaat steeds beter! Klopt inderdaad dat de impuls meer mag. Dit kreeg ik ook terug van de jury. Ik zal haar iets actiever moeten gaan rijden denk ik.

Ik heb gemist dat ik in uitgelicht stond. Wat stom en jammer dat ik dat niet gezien heb haha. :')

Bloempje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 06:30

Peet_Paneel schreef:
Wat een leuke combi! Ik heb ook een Sir Donnerhall :D

Is die van jou ook zo zenuwachtig? :+