Twijfels..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meliss2102

Twijfels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:47

Sinds 2,5 maand heb ik twijfels, paard verkopen of niet. Tizora heb ik al 6 jaar. En ze staat bij mijn opa en oma. Ze is 17 jaar. En het is echt een schat van een merrie! Ik vertrouw haar volledig en zij vertrouwd mij ook.

Rijden doe ik nog af en toe op haar. We zijn allebei niet actief. Want met rijden maak ik haar niet blij. Wel loop ik geregeld nog aan de hand met haar. En dat vinden we beiden super leuk.

Eerder ging ik niet elke dag naar Tizora toe. Omdat ik druk had met school, stages, werk en en vriend. En ik had toen nog geen auto. Moest ik alles op de fiets doen.

Maar sinds ik een auto heb probeer ik echt wel elke dag bij haar te zijn.ik werk nu ook in de varkenshouderij en ik ga ook nog 1 dag in de week naar school.Na het werken ben ik best lui en heb ik geen zin meer om andere dingen te doen.En heb ik dan dus ook geen zin meer om naar mijn paard toe te gaan. Want het werk vraagt best veel van mij.

Het scheeld dat ik lieve familie leden heb die de paarden wel naar binnen toe doen als ik het hun vraag. En met 1 tante heb ik de afspraak dat zij 2 keer in de week voor Tizora zorgt. Want zij woont er in prinsiepe naast. En ik moet er een stukje voor rijden.

Maar kortom ik twijfel om haar wel of niet weg te doen. Omdat ik er door de week geen plezier meer in heb. En omdat ik eigenlijk alleen maar de stal en het land schoon maak na het werken. En dan de paarden weer op stal ga doen. En dan gauw weer naar huis toe om te gaan eten.

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!

Anoniem

Re: Twijfels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:15

Ik denk niet dat wij hier op Bokt jou antwoord kunnen geven of jij je paard wel of niet moet verkopen.. Dat moet je vind ik echt zelf bedenken. Ik heb met de verkoop van mijn paard uiteindelijk teveel naar andere mensen geluisterd waardoor ik haar nu definitief kwijt ben omdat ik haar wou blijven opzoeken, mij was dat beloofd door de kopers maar uiteindelijk bij de 2e keer kijken/rijden was mijn onderbuik gevoel niet goed maar de 3 mensen die er bij waren me te helpen zeiden allemaal doen, in emotie heb ik het toen wel gedaan, domste fout van m'n leven, na 5 week werd ik overal geblokkeerd en verwijderd en na nog geen half jaar bleek ze al door verkocht.
Ik denk dat je het beste met je familie/vrienden die jou en je paard kennen hier over kan praten, ga ook na voor jezelf heb je dit al langer, heb je er echt geen plezier meer in of is het tijdelijk omdat je het te druk hebt en misschien een stukje overzicht daarin nu kwijt bent.. 6 jaar is niet niks om even te beslissen of je afscheid neemt.. Als je zelf minder tijd hebt kan je ook nog een verzorgster overwegen..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:22

Even heel hard gezegd: als je er alleen maar voor moet betalen en elke dag alleen komt voor de 'rotklusjes' en dat ook met tegenzin doet, terwijl je er dus helemaal niks aan 'leuk' voor terugkrijgt... waar heb je dan nog een paard voor? En natuurlijk is het niet zo makkelijk, want je heb ook een emotionele band met het dier, maar even heel rationeel gezien is dat wat ik uit je verhaal haal.

Ik zou eens kijken of je een tijdje de gehele zorg voor het paard uit handen kan geven, met een verzorgster of iets dergelijks. Uit ervaring weet ik dat dat echt het moment is waarop je ofwel denkt 'jeetje waarom heb ik dit niet eerder gedaan, wat lucht dit op!' of juist 'jeetje wat ben ik stom bezig, ik mis het echt'. Dan kun je aan de hand daarvan misschien wat makkelijker beslissen.

Maar zoals de reactie boven mij ook stelt: wij kunnen je niet vertellen wat je moet doen, alleen jij kan de beslissing maken. Volg vooral boven alles je eigen gevoel!

meliss2102

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 19:45

Bedankt voor jullie reacties!.

Wat rot zeg Annet! Dat je helemaal niks meer van je paard hoort of ziet. En rot dat ze na een halfjaar weer doorverkocht werd.

Zelf vind ik het best lastig om het er met mijn opa over te hebben die het paard had gekocht. En ook om het te gaan zeggen aan mijn tante waarmee ik het paard samen deel. Maar ik ben van plan om binnenkort met die tante te praten en te overleggen wat we het beste kunnen gaan doen.

Die twijfels komen vooral ja omdat ik het te druk heb. Ik heb het zelf nog niet op een rijtje met het combineren van werk en paard. Maar goed idee om tijdelijk een verzorger te gaan vragen.

Ik vind het echt wel lastig om die keus te maken. Tizora vind ik nog zo leuk. En ik hou gewoon van haar.

Ik heb het er ook met mijn vriend over gehad. En hij zegt dat ik er weer plezier in moet krijgen. En dat ga ik nu ook proberen. Voor me zelf ga ik doelen stellen. Die ik dan samen met Tiz wil gaan bereiken. Gewoon om dan echt weer plezier met haar te krijgen. 6 Jaar kan ik ook niet zo maar weg gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:06

Mijn paardje is helaas in 1,5 jaar in totaal 3 keer weer door verkocht dus dat is helemaal een situatie waar je niet teveel bij stil moet staan.
Ik zou het er toch echt wel over hebben, je hoeft niet binnen te stappen en te zeggen joh ik verkoop m'n paard, ga gewoon om tafel en zeg ik waardeer alles wat jullie voor me gedaan hebben maar ik weet het niet meer en heb raad nodig wat ik moet doen . Op het moment dat jij er echt geen plezier meer in hebt of minder komt hebben hun dat misschien al wel gezien en ik verwacht echt niet dat je opa boos word op het moment dat jij zegt ik gun mijn paard een beter leven bij iemand die er meer tijd en zin in/voor heeft..
En anders misschien eens met iemand praten over hoe je dagen er nu uit zien en op welk moment van de dag je dan het beste kan gaan wanneer jij er wel rust voor in je hoofd hebt en rustig met je paardje bezig kan..

meliss2102

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 20:23

Wat sneu zeg voor je paard! Hoe was je er achter gekomen dan?

Mijn opa kan best mopperen. Dus vandaar dat ik dan liever eerst met mijn tante er over ga hebben. Mijn tante kan zich wat beter in mij plaatsen. En als we niet met een oplossing komen, kan ik altijd nog naar opa toe gaan en Tizora te koop zetten.

En ik kan het er ook nog met mijn andere tante er over hebben. Aangezien haar pony samen met Tiz op stal staat.Ik kan haar altijd vragen als ze de paarden op stal wil doen. Maar we hebben geen vaste dagen.

Het zal allemaal wel goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:28

Na 3 kwart jaar na de verkoop ben ik gewoon eens gaan zoeken, heb ooit gewoon het gevoel gekregen nadat ze me geblokkeerd etc hadden dat ze haar door zouden verkopen of iig iets wat ik absoluut niet wou hebben, achteraf via verschillende bronnen (en zelfs 1 ding via bokt) gevonden, ze mocht niet de sport/fok in, beide hebben ze wel geprobeerd toen kwamen ze er achter dat dat niet helemaal werkte en hebben ze haar verkocht, dat is in een notendop het verhaal wat ik ken. Toen op een facebook pagina waar ze toen bij mij ook te koop op stond gaan zoeken en daar vond ik dus die advertentie, maart of mei vorig jaar stond ze weer te koop , net een half jaar nadat ik haar verkocht had. Toen gaan zoeken en dus ook in contact gekomen met iemand die die verkoper kende die mij dus het een en ander verteld heeft en ook verteld heeft dat ze toen manege pony was geworden, manege/handelsstal, daarheen gebeld en inderdaad, daar haar opgezocht. En in April dit jaar kreeg ik gewoon ineens een vervelend gevoel, ben ik op marktplaats gaan kijken wat ik af en toe al deed en daar stond ze dus op.. Waar ze nu is weet ik helaas niet.

Opa's en oma's mopperen altijd hoor, dat is niet alleen jou opa haha :+ maar ik snap je, denk dat dat het verstandigste is inderdaad dan! Succes! Komt vast goed als ik het zo lees!

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:29

Anders zoek je eerst eens een leuke verzorgster dat jou werk uit handen kan nemen. Misschien dat over een poosje jij er weer heel anders voor staat?

meliss2102

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 18:03

Wat sneu zeg Annet voor je paard! Dat gun je zo'n beest echt niet om zo vaak te koop te staan. Rot is dat dat je haar uit het oog bent verloren..

Met Tizora en mij gaat het gelukkig wat beter. Ik krijg er nou wel weer wat plezier in. En ik ga een weekschema opstellen, met allemaal dingen die wij allebei leuk vinden.