Er rijdt iemand op mijn paard zonder toestemming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmina21x

Er rijdt iemand op mijn paard zonder toestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:34

Hallo! /3

Ik ben er paar weken geleden achter gekomen dat er mensen op mijn paard rijden ZONDER mijn toestemming. Ik heb ze erover aangesproken dat ik het niet wil (i.v.m. ongelukken enzo..) Maar ze doen het toch gewoon. Ze doen het vooral als ik werken ben. Ik zie ook gewoon halsters, vliegenmaskers, enzovoort... In de wei liggen. Ze staat 24/7 op een wei (10 min met auto) dus heb geen zicht op de wei. De wei is met met schriklint en poortgrepen. Dus heb geen ijzeren poort om er een ketting om te doen.
Het is erg vervelend als ik na mijn werk naar mijn paard ga en ik zie haar dan bezweet omdat ze dan al heeft gereden door anderen. Want dan kan ik niet meer op les, dressuur of springen.

Wat kan ik het beste doen? /3

Mungbean

Re: Er rijdt iemand op mijn paard zonder toestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:35

Politie bellen en aangifte doen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:35

Politie bellen

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:36

W t F ... ????
Moet toch niet gekker worden, zijn het bekende??
Behalve het feit dat jij niet kan rijden is dit totaal van de zotte, ik had echt helemaal uit m'n plaat gegaan met alle gevolgen van dien.

Ik zou aangifte doen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:36

Je hebt ze aangesproken, volgende stap politie lijkt me voor beschadiging van eigendommen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:37

Zoals de andere zeggen, aangifte doen, zijn ze nou helemaal belazerd!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:39

Eens even heel boos zijn tegen die meiden!! Zijn ze nou helemaal gek??

En zou mooi ook de politie bellen!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:40

Aangifte doen en paard daar weghalen. Ga op zoek naar een plek waar je paard wel veilig staat, als ze er zo op kunnen klimmen kan iemand anders hem wss ook zo meenemen...

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:51

Is het jouw eigen paard of verzorgpaard?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:51

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:54

Camera toezicht, aangifte bij politie. Buren vragen oogje in het zeil te houden.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:00

Je schijnt die mensen te kennen , politie erbij halen inderdaad.
Dit moet je laten ophouden , te gek voor woorden.

Jasmina21x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 21:01

Unleash schreef:
Is het jouw eigen paard of verzorgpaard?

Het is mijn eigen paard.

Jasmina21x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 21:01

C_arola schreef:

Bedoel je op een van de stal van Paardenpraat?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:08

Jou paard staat op een weiland met alleen een draadje eromheen? En je spullen dan? Want je vind spullen in de wei? Ligt dat dan ook allemaal onbeheerd?

Cameratoezicht zal vast niet mogelijk zijn want op enkel een weiland en verder niks is er denk ik geen stroom

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:08

Ken je de mensen die op jouw paard rijden? Of heb je ooit gezegd dat ze wel eens mogen kijken oid, en dat ze dan ook maar meteen denken dat ze kunnen rijden?
Het is wel raar dat er zomaar mensen op jouw paard rijden, echt vervelend. Maar ik weet niet precies wat ik er van moet denken...

En het topic wordt naar een andere catergorie geplaatst, die heet paardenpraat

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:09

Jeetje heftig zeg.

Ik zou in alle staten zijn.
Ken je de mensen? Zijn het kinderen want dan kun je de ouders aanspreken. Tenzij de ouders geen fatsoen kennen dan heeft het weinig zin. Dan zou ik naar de politie gaan.

Staat er stroom op de wei en kan je op afstand de stroomklok bedienen? Anders kun je de handvaten eraf halen zodat niemand behalve diegene met de afstandbediening zonder een flinke klap stroom te krijgen de wei in. Je kunt ipv handvaten die niet geleiden een haakje oid aanbrengen die stroom geleid die je los maakt nadat je de stroom eraf hebt gehaald en je eruit moet met je paard of je erin moet met een kruiwagen oid.

Klinkt niet erg praktisch maar als mensen een klap stroom krijgen laten ze het denk ik wel om de wei in te gaan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:11

Unleash schreef:
Jeetje heftig zeg.

Ik zou in alle staten zijn.
Ken je de mensen? Zijn het kinderen want dan kun je de ouders aanspreken. Tenzij de ouders geen fatsoen kennen dan heeft het weinig zin. Dan zou ik naar de politie gaan.

Staat er stroom op de wei en kan je op afstand de stroomklok bedienen? Anders kun je de handvaten eraf halen zodat niemand behalve diegene met de afstandbediening zonder een flinke klap stroom te krijgen de wei in. Je kunt ipv handvaten die niet geleiden een haakje oid aanbrengen die stroom geleid die je los maakt nadat je de stroom eraf hebt gehaald en je eruit moet met je paard of je erin moet met een kruiwagen oid.

Klinkt niet erg praktisch maar als mensen een klap stroom krijgen laten ze het denk ik wel om de wei in te gaan.

Als er alleen wat draden staan kan je ook onder/ tussen de draden door als je echt een weiland in wil..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:12

ik zou woest zijn als ik erachter zou komen als er zomaar iemand op mijn paard zou rijden. Weet je wie het zijn? Sowieso aangifte doen.

Hoe komen ze aan zadel en hoofdstel? Of rijden ze op blote rug?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:17

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:21

Wat brutaal zeg, niet normaal! Ik zou een keer héél boos worden en goed duidelijk maken dat je het NIET wilt hebben. Ook gelijk alles verbieden, dus niet even aaien oid, duidelijk maken dat ze van je paard af moeten blijven. Camera ophangen en buren vragen of ze ze weg willen sturen als ze aan je paard zitten. Als ze het blijven doen gewoon naar de politie inderdaad!

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:21

Ik vind dat als er een paar mensen op jouw paard gaan rijden zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven, niet meteen 20 euro moet gaan uitgeven (misschien wel meer) om die mensen buiten te houden. Zij moeten gewoon van het paard afblijven. Punt uit!
(vind ik :o )

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:25

Houden de andere paardeneigenaren ook niet een oogje in het zeil? Of staat je paard alleen? Anders idd stroom op de poort zetten, bord "verboden toegang" plaatsen en een wildcamera ophamgen (werken vaak op batterijen). Als ze het dan nog doen heb je gelijk hard bewijs.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:32

Sophie_Wind schreef:
Ik vind dat als er een paar mensen op jouw paard gaan rijden zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven, niet meteen 20 euro moet gaan uitgeven (misschien wel meer) om die mensen buiten te houden. Zij moeten gewoon van het paard afblijven. Punt uit!
(vind ik :o )

Tja, dat is lekker makkelijk praten natuurlijk en ik denk dat iedereen vind dat iedereen gewoon van andermans dier af moet blijven.. Maar je kunt wel roepen; MAG NIET! als er geen gehoor aan gegeven word, dan moet je wat.

En 20 euro op het welzijn/veiligheid van je dieren... Is niks.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:36

Jasmina21x schreef:
C_arola schreef:

Bedoel je op een van de stal van Paardenpraat?

Paardenpraat is een deel van het forum waar je over onderwerpen kan praten die niet op een ander deel van het forum passen :)

Idd, waarmee kunnen ze op je paard rijden TS? En waar laat jij je spullen?