Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 22:27

Rizette schreef:
mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..


Misschien als je je verhaal verteld van Lotje dat er ook nog wel zadelmakers zijn die voor 1 keer hun eigen winst laten schieten en voor jouw zadel een nieuwe eigenaar zoeken zonder er zelf winst van te nemen. Ga met je verhaal eens naar verschillende winkels bellen zou me niets verbazen als er iemand tussen zit die toch een goede daad wil doen. Jouw verhaal raakt me en het zal meer mensen raken. Het raakt me ook vooral dat in dit rijke land er nog zoveel maneges zijn die een kreupel paard blijven inzetten. Lotje is dit nu al 2 keer overkomen. Jij doet er alles aan om dit te doorbreken er zal toch iemand daarom met zijn hand over het hart strijken en je helpen bij verkoop? Is hier op Bokt geen enkele zadelmaker die dit leest en voor TS in de bres springt. Ze verdient het zo en Lotje verdient het ook!


Bedankt voor de tip! Ik zal morgen even zadelmakers online gaan zoeken. En misschien toch ook wel paardensport winkels zoals mvdbijl de tip gaf. Misschien zit er toch ergens eentje tussen die kan helpen!

Rizette
Berichten: 4394
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:38

Ik weet niet of je op facebook je verhaal kunt delen en hulp kunt vragen om je spullen te verkopen. Of misschien wil een bedrijf Lotje sponsoren . Dat het verhaal van Lotje op hun pagina kan en dat ze willen helpen financieel om Lotje te redden. Ik denk aan paardenklinieken of anderen.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 09:25

Rizette schreef:
Ik weet niet of je op facebook je verhaal kunt delen en hulp kunt vragen om je spullen te verkopen. Of misschien wil een bedrijf Lotje sponsoren . Dat het verhaal van Lotje op hun pagina kan en dat ze willen helpen financieel om Lotje te redden. Ik denk aan paardenklinieken of anderen.


Ik denk dat het inderdaad de volgende stap is. Ik heb mijn spullen al op Facebook staan. Op mijn zadel krijg ik hier en daar wel vragen maar nog niks serieus. Op mijn andere spullen niks... Ik wilde het verhaal pas op Facebook zetten zodra Lotje thuis was, want dan is alles in orde. Maar het zou inderdaad wel kunnen helpen met de verkoop van de spullen als het er nu op zou staan.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:47

Het komt echt wel goed, als je wil ken ik hier in de buurt ( zit veel in de paarden) foto's van je zadel laten zien met Evt intresse enz , alleen moet je ff via Pb plaatsten anders ben ik de foto's steeds kwijt ;)

Hoop jullie snel bij elkaar zijn <3

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 10:55

MachoPablo schreef:
Het komt echt wel goed, als je wil ken ik hier in de buurt ( zit veel in de paarden) foto's van je zadel laten zien met Evt intresse enz , alleen moet je ff via Pb plaatsten anders ben ik de foto's steeds kwijt ;)

Hoop jullie snel bij elkaar zijn <3


Dat zou heel erg fijn zijn! Ik zal je gelijk even een pb sturen! Dankjewel!

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:25

Zag dit op fb voorbij komen. Staat wel in noord Nederland en weet niet wat ze ervoor willen. Desnoods gewoon een berichtje sturen.
Afbeelding

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:34

Ziet er niet uit als een manege paard in spe?

Denk het beste om af te wachten tot hun handelaar met iets geschikt komt, heb je nog regelmatig contact?

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:09

mvdbijl schreef:
Ziet er niet uit als een manege paard in spe?

Denk het beste om af te wachten tot hun handelaar met iets geschikt komt, heb je nog regelmatig contact?


Is een super brave pony dus kan een manege echt wel iets aan hebben. Deze mensen geven info die klopt.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:52

suikermeisje schreef:
mvdbijl schreef:
Ziet er niet uit als een manege paard in spe?

Denk het beste om af te wachten tot hun handelaar met iets geschikt komt, heb je nog regelmatig contact?


Is een super brave pony dus kan een manege echt wel iets aan hebben. Deze mensen geven info die klopt.

Inderdaad, ze zullen zeker niemand voorliegen. Een leuke pony, misschien heb je er wat aan TS

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 12:43

Ik zal er zeker een kijkje naar nemen!

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:03

Wat betreft het zadel. Ik zou het niet te ver onder de waarde verkopen. Laat je niet van de wijs brengen.
Natuurlijk wil je graag Lotje thuis hebben, maar wel tegen normale voorwaarden.
Is er iemand die jou kan helpen met het onderhandelen met de manege?
Emoties zijn een duur grapje in zo'n situatie.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 16:58

senna21 schreef:
Wat betreft het zadel. Ik zou het niet te ver onder de waarde verkopen. Laat je niet van de wijs brengen.
Natuurlijk wil je graag Lotje thuis hebben, maar wel tegen normale voorwaarden.
Is er iemand die jou kan helpen met het onderhandelen met de manege?
Emoties zijn een duur grapje in zo'n situatie.


Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...

Sorry voor mijn frustraties :') ik heb echt veel geduld maar soms raakt het bijna op.

Nu weer even terug naar mijn positieve zelf _O- . Als het goed is zullen sowieso een van mijn ouders mee gaan als het zo ver is dat Lotje terug kan. En die zullen mij zeker wel helpen met onderhandelen. En als zij niet kunnen is er vast wel iemand anders die misschien mee kan. Ik heb sowieso iemand nodig die een trailer heeft die kan rijden als mijn vader niet kan. Want zijn auto is de enige met trekhaak. Maar dit zijn allemaal dingen voor als het zo ver is. :)

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:36

emilyslaluna schreef:
Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...


Toch is het wel aardig aan de prijs wat je vraagt. Je moet het zo zien: al is een zadel 1 dag oud, kun je het al niet meer voor nieuwwaarde verkopen. Want het is geen nieuw zadel meer. Op een nieuw zadel zit BTW. Die moet je er eigenlijk gelijk al aftrekken. En er zit ook geen garantie op het zadel.
Verder is het een voor jouw pony op maat gemaakt zadel. Het lastige met maatzadels is dat ze flink in waarde dalen als je ze tweedehands wil verkopen, meer dan een confectie kwaliteitszadel. Bovendien begint de populariteit van een AB zadel echt af te nemen vanwege de slechte service.
Een nieuw zadel heeft een nieuwwaarde, maar bij een gebruikt zadel is het dat waard wat iemand ervoor wil betalen. Jouw zadel is dus blijkbaar niet waard wat jij ervoor wil hebben.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 17:44

Babootje schreef:
emilyslaluna schreef:
Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...


Toch is het wel aardig aan de prijs wat je vraagt. Je moet het zo zien: al is een zadel 1 dag oud, kun je het al niet meer voor nieuwwaarde verkopen. Want het is geen nieuw zadel meer. Op een nieuw zadel zit BTW. Die moet je er eigenlijk gelijk al aftrekken. En er zit ook geen garantie op het zadel.
Verder is het een voor jouw pony op maat gemaakt zadel. Het lastige met maatzadels is dat ze flink in waarde dalen als je ze tweedehands wil verkopen, meer dan een confectie kwaliteitszadel. Bovendien begint de populariteit van een AB zadel echt af te nemen vanwege de slechte service.
Een nieuw zadel heeft een nieuwwaarde, maar bij een gebruikt zadel is het dat waard wat iemand ervoor wil betalen. Jouw zadel is dus blijkbaar niet waard wat jij ervoor wil hebben.


Bedankt voor je mening. Ik snap je punt. Echter zie ik zadels van gelijke waarde of zelfs slechtere van Arno Brandt die voor €1200 verkocht worden. Ik heb van meerderen gehoord aan wie ik het zadel heb laten zien dat het zadel echt nog wel €1300 op zou kunnen leveren. Ik vraag er enkel €875 voor. Ik vraag mij af of dat echt te hoog gegrepen is?

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:50

Staat die ook op marktplaats? Dat gaat vaak een stuk beter.

En op bokt koopt Mallootje ook merkzadels in, zou die eens proberen als ik jou was.

En wat betreft de prijs van Lotje, max €750 maar meer eigenlijk echt niet doen hoor. Dat is een "slachtpony" niet meer waard. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, want gun Lotje natuurlijk nog een lang en gelukkig leven bij jou.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:01

emilyslaluna schreef:
senna21 schreef:
Wat betreft het zadel. Ik zou het niet te ver onder de waarde verkopen. Laat je niet van de wijs brengen.
Natuurlijk wil je graag Lotje thuis hebben, maar wel tegen normale voorwaarden.
Is er iemand die jou kan helpen met het onderhandelen met de manege?
Emoties zijn een duur grapje in zo'n situatie.


Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...

Sorry voor mijn frustraties :') ik heb echt veel geduld maar soms raakt het bijna op.

Nu weer even terug naar mijn positieve zelf _O- . Als het goed is zullen sowieso een van mijn ouders mee gaan als het zo ver is dat Lotje terug kan. En die zullen mij zeker wel helpen met onderhandelen. En als zij niet kunnen is er vast wel iemand anders die misschien mee kan. Ik heb sowieso iemand nodig die een trailer heeft die kan rijden als mijn vader niet kan. Want zijn auto is de enige met trekhaak. Maar dit zijn allemaal dingen voor als het zo ver is. :)


Ik zou als ik jou was het verhaal van je oude pony terug willen kopen uit je zadel advertentie halen; dat zorgt er namelijk voor dat je zulke lage biedingen krijgt als je een bieding krijgt; immers, voor de koper is het al bij de tweede zin duidelijk dat je snel je zadel wil verkopen om zo snel mogelijk Lotje op te halen. En daar wordt nu misbruik van gemaakt.
Ik zou echt als ik jou was dat uit de advertentie halen en ook bij bezichtiging niet melden. Je verkoopt je zadel vanwege verkoop paard...niks meer en niks minder; is tenslotte een goede reden om je zadel te verkopen.
Krijg je ook niet meer dat mensen misbruik van je willen maken vanwege je situatie...dat doet die manege al, daar hoeven niet nog meer mensen misbruik van te gaan maken.

Jij hebt dat verhaal in het kort erbij gezet in de hoop waarschijnlijk dat mensen dan sneller je zadel zullen kopen, maar helaas zorgt het er alleen maar voor dat er misbruik van wordt gemaakt door heel laag te gaan bieden; jij wil immers snel van je zadel af om je pony terug te kopen, dus zal je wel sneller een te laag bod accepteren; zo redeneren mensen dan.
Dus echt; mijn tip; haal dat verhaal uit je advertentie en houd het bij de reden waarmee je opent; wegens verkoop paard

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 18:11

xxCYNNxx schreef:
Ik zou als ik jou was het verhaal van je oude pony terug willen kopen uit je zadel advertentie halen; dat zorgt er namelijk voor dat je zulke lage biedingen krijgt als je een bieding krijgt; immers, voor de koper is het al bij de tweede zin duidelijk dat je snel je zadel wil verkopen om zo snel mogelijk Lotje op te halen. En daar wordt nu misbruik van gemaakt.
Ik zou echt als ik jou was dat uit de advertentie halen en ook bij bezichtiging niet melden. Je verkoopt je zadel vanwege verkoop paard...niks meer en niks minder; is tenslotte een goede reden om je zadel te verkopen.
Krijg je ook niet meer dat mensen misbruik van je willen maken vanwege je situatie...dat doet die manege al, daar hoeven niet nog meer mensen misbruik van te gaan maken.

Jij hebt dat verhaal in het kort erbij gezet in de hoop waarschijnlijk dat mensen dan sneller je zadel zullen kopen, maar helaas zorgt het er alleen maar voor dat er misbruik van wordt gemaakt door heel laag te gaan bieden; jij wil immers snel van je zadel af om je pony terug te kopen, dus zal je wel sneller een te laag bod accepteren; zo redeneren mensen dan.
Dus echt; mijn tip; haal dat verhaal uit je advertentie en houd het bij de reden waarmee je opent; wegens verkoop paard


Dat kan inderdaad kloppen. Ik zal het even weghalen. Dankjewel!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:15

graag gedaan :)
Ik hoop voor je dat je snel Lotje op kan halen, want ze moet daar gewoon weg en lekker dr pensioen krijgen. En jij verdient het na al dat zoeken ook dat Lotje bij je terug komt.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:17

Op marktplaats zetten indd, heb je het grootste bereik.

2e hands zadel is gewoon heel veel markt in en mensen kopen het liever bij een zadelmaker..

Je moet net even iemand hebben die hem zoekt en ze maat weet..

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 18:21

suikermeisje schreef:
Staat die ook op marktplaats? Dat gaat vaak een stuk beter.

En op bokt koopt Mallootje ook merkzadels in, zou die eens proberen als ik jou was.

En wat betreft de prijs van Lotje, max €750 maar meer eigenlijk echt niet doen hoor. Dat is een "slachtpony" niet meer waard. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, want gun Lotje natuurlijk nog een lang en gelukkig leven bij jou.


Het zadel heb ik inderdaad al op marktplaats staan. Echter heb I'm hier dus als enige reactie die persoon met die lage bieding. Maar hopelijk met de tip om het verhaal van Lotje weg te laten krijg ik meer reacties.

Bedankt voor de tip van Mallootje! Ik ga direct contact opnemen!

Edit:
Ik kom er net achter dat ik schijnbaar via Facebook al contact heb gehad met haar. Helaas heeft ze geen interesse omdat Arno Brandt in België te onbekend is om goed te kunnen verkopen... Helaas!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:35

Mijn ervaring is helaas ook dat tweedehands zadels heel weinig opbrengen. De markt is overzadigd en het is toch een flinke gok zonder zadelpasser die mee kan kijken.

Dat je zadel dat bedrag waard is geloof ik wel maar of iemand het er voor over gaat hebben? Ik vrees er voor. Kan niemand van je directe familie je wat geld lenen? Normaal vind ik lenen geen geweldige optie maar het geeft je wel wat meer tijd en ademruimte.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:19

Het probleem met zadels is dat ze goed moeten passen en dat is van een advertentie niet te zien.Is er geen manege of pensionstalling in jouw buurt waar je een briefje mag ophangen?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 19:24

anjali schreef:
Het probleem met zadels is dat ze goed moeten passen en dat is van een advertentie niet te zien.Is er geen manege of pensionstalling in jouw buurt waar je een briefje mag ophangen?


Ja dat passen is inderdaad wel een probleempje. Alhoewel iedereen welkom is om het te komen passen. En ik/mijn ouders zijn ook gewoon bereid om naar de stal te komen van diegene als het niet al te ver weg is.

Bij de pensionstal waar ik stond weet iedereen dat mijn zadel te koop is. De manege in de buurt is niet een plek waar ik graag kom. Ik zal daar niet te veel over in detail gaan. Maar ik zou op zich wel misschien iets op kunnen hangen. Dankjewel voor de tip :) .

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:43

Ik had ook een zadel van nieuw 2700 te koop en voor 750 verkocht!
Helaas ook AB zou ik heel blij zijn met 700 of 750. Ik verwacht echt dat je te veel vraagt. Heb ze ook rond 750 voorbij zien komen namelijk toen ik een zadel zocht.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:51

Ik zou als ik jou was eens een tante ofzo langs de manege laten gaan en haar laten vragen wat zij voor je pony zou moeten betalen. De eigenaar van de manege weet dat jij een flink bedrag voor haar over hebt door je emotionele band met Lotje. Je tante (uiteraard niet zeggen dat jullie elkaar kennen) niet en zal misschien minder hoeven te betalen. Al is een brave manege pony goud waard natuurlijk.