Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 14:24

Alpha89 schreef:
kom even binnenvallen en ik weet niet of het al gezegd is, maar heb je dit ook zwart op wit gezet en laten ondertekenen? straks heb jij een nieuwe pony gekocht en geven ze Lotje alsnog niet mee. Dan heb jij geen poot om op te staan.


Er is denk ik een beetje onduidelijkheid. Ik ga zelf de nieuwe pony niet kopen. Dit doen de manege eigenaren. En dan betaal ik het bedrag terug om Lotje te krijgen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:31

ah oke :-) , maar hoe dan ook, staat dat ook zwart op wit? want ze kunnen het allemaal zo wel mondeling beloven maar je kunt eigenlijk maar bar weinig vertrouwen in deze wereld :( om sterk in je schoenen te staan zou ik het zeker laten vastleggen!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 14:32

Alpha89 schreef:
ah oke :-) , maar hoe dan ook, staat dat ook zwart op wit? want ze kunnen het allemaal zo wel mondeling beloven maar je kunt eigenlijk maar bar weinig vertrouwen in deze wereld :( om sterk in je schoenen te staan zou ik het zeker laten vastleggen!


Bedankt voor de tip. Ik weet echter niet of dat goed overkomt bij hun. Want als ze het echt goed bedoelen, dan komt het wantrouwend over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:33

€ 1500,00 is heel erg veel geld maar dit is nu eenmaal wat maneges doen. Als ze dan al een paard verkopen, slaan ze munt uit de emotionele waarde die de koper er aan hecht. Jammer genoeg.

Als ik in jouw geval het geld kon verzamelen, zou ik het geven. Alles om je pony terug te krijgen. (Maar hopelijk wordt het inderdaad wat minder als je hen een goede vervanger biedt :) )

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:34

ik geloof best dat ze het goed bedoelen, maar meestal stel je een contractje op als je een paard koopt/verkoopt. zou dit ook in dit geval doen, u never know! het blijkt een harde zakenwereld uit de posts hierboven te lezen.

darkangel23
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:37

emilyslaluna schreef:
Alpha89 schreef:
ah oke :-) , maar hoe dan ook, staat dat ook zwart op wit? want ze kunnen het allemaal zo wel mondeling beloven maar je kunt eigenlijk maar bar weinig vertrouwen in deze wereld :( om sterk in je schoenen te staan zou ik het zeker laten vastleggen!


Bedankt voor de tip. Ik weet echter niet of dat goed overkomt bij hun. Want als ze het echt goed bedoelen, dan komt het wantrouwend over.


Als ze het echt goed bedoelen dan vragen ze geen 1500 voor Lotje, want dat is ze gewoon niet waard, dat zouden ze er zelf ook niet voor betalen. Als zij zo zakelijk zijn mag jij dat ook zijn. Dingen op papier zetten schept duidelijkheid voor beide partijen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:38

darkangel23 schreef:
Als ze het echt goed bedoelen dan vragen ze geen 1500 voor Lotje, want dat is ze gewoon niet waard, dat zouden ze er zelf ook niet voor betalen. Als zij zo zakelijk zijn mag jij dat ook zijn. Dingen op papier zetten schept duidelijkheid voor beide partijen.


precies!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:42

Daarbij....Lotje is niet zo gezond meer, ouder en is aan het kreupelen. Ze kunnen haar niet volledig inzetten tijdens de lessen en daardoor houdt ze als het ware een stal bezet op de manege terwijl ze daar ook een paardje kunnen stallen die wel meer lesjes kan lopen en jonger is.
Dat moet voor een manege ook meewegen....
Ik snap TS volledig en zou ook hemel en aarde bewegen om Lotje bij me terug te krijgen, maar ik vind het wel schandalig dat de manege TS op emotie-basis zo wil benadelen terwijl ze er zelf in mijn ogen ook nogal baat bij hebben als de stal van Lotje vrij komt voor een gezonder/jonger dier.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:34

Voor 800 euro kun je geen vervangend dier kopen dat is gewoon van hoe een manege denkt en handelt.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:09

Voor dat geld kopen ze 3 lotjes. Want ze gaan gewoon weer naar dezelfde handelaar en kopen weer een andere kreupele pony voor de slacht vandaan. Zo verdienen ze 1000 op deze transactie.
Natuurlijk hebben ze liever niet dat TS een pony voor ze zoekt, want dan valt er weinig te verdienen.
Misselijk die lui :(

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:26

Ragdolkat dat geloof je toch zelf niet, hopelijk >;)

Als TS niet op de proppen was gekomen hadden ze ook rekening moeten houden met vervanging van Lotje.
Na zoveel tijd is zo'n pony afgeschreven en alles wat hij dan nog mee loopt is meegenomen, maar er is heus wel geld voor vervanging en als ze deze pony omruilen bij een handelaar krijgen ze er echt de hoofdprijs niet voor maar gewoon slachtprijs.

Dus het zou eerlijk zijn als de manege de pony aan TS verkoopt voor dezelfde prijs als ze van een handelaar of slachter zouden krijgen en dan is echt geen 1500 euro.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:07

Ik denk dat het in dit geval een beetje is een brutaal mens heeft de hele wereld..

Zou er heen gaan en zeggen joh we bellen die handelaar nu even, even horen of ie wat heeft want het kan zo niet langer. Hoe lang gaan ze die pony nog kreupel uitbuiten want dat is het..

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:13

Wie zegt dat de pony kreupel loopt? Artrose komt in zoveel vormen voor. Voor wie allemaal die manege baan beschuldigen van barbaarsheid... Een brave manegepony die zijn rondjes loopt is zijn gewicht in goud waar. Ondanks dat hier heel veel mensen mensen dat zo'n pony niets waard is dat voor een manege natuurlijk niet zo en knap om vanachter je computer te oordelen dat zo'n pony kreupel loopt... En natuurlijk allemaal triest voor TS, maar hoeveel van dit soort verhalen circuleren er niet op Bokt over hoe het allemaal fout loopt als je een zieke/bejaarde pony uit handen gaat geven... Laat dit een les voor veel Bokkers zijn... En dan maar vooral niet op de Boktmarkt kijken voor hoeveel 'gezelschapspaarden' nog een goed tehuis wordt gezocht |( .

TS, vind ik het wel raar dat jij een vervanger moet vinden voor Lotje. Gewoon 1.500 euro afrekenen en dan is het toch zeker klaar? Anders 1.800 bieden, zeggen dat dit je laatste bod is, dat je geen manegepony gaat zoeken en dat ze het anders kunnen bekijken. Zij zakelijk, jij zakelijk. Eens zien of ze de boot dan nog afhouden!

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:23

spatter schreef:
Ragdolkat dat geloof je toch zelf niet, hopelijk >;)

Als TS niet op de proppen was gekomen hadden ze ook rekening moeten houden met vervanging van Lotje.
Na zoveel tijd is zo'n pony afgeschreven en alles wat hij dan nog mee loopt is meegenomen, maar er is heus wel geld voor vervanging en als ze deze pony omruilen bij een handelaar krijgen ze er echt de hoofdprijs niet voor maar gewoon slachtprijs.

Dus het zou eerlijk zijn als de manege de pony aan TS verkoopt voor dezelfde prijs als ze van een handelaar of slachter zouden krijgen en dan is echt geen 1500 euro.



Dat is juist wat ik bedoel!

Er is geld voor vervanging maar de manege wil er wel geld voor hebben voor de oude pony van TS en dat is 1500 euro. Als TS niet was gekomen dan had deze pony mogelijk nog langer doorgegaan als manegepony.

michaz81
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:39

Ik zou penny bellen en proberen of ze er een verhaal van willen maken, compleet met publiciteit enz. De manege erin betrekken. Krijgen zij gratis publiciteit. Vooral benadrukken hoe goed ze t er heeft en hoe blij je bent dat je haar terug krijgt. En dan via deze publiciteitsstunt openbaar maken dat je haar nu terug kunt krijgen voor t luttele bedrag van...... Denk dat ze wel gevoelig gaan zijn voor de publiciteit. Ook zal verzorgen ze haar super, 1500 is absurd en daar gaan ze er minimaal 3 van kopen. Lotje, oud afgedankt en met kwalen, is de groep paarden waar zij zich op richten. Waarschijnlijk kopen ze er via de handelaar altijd paarden die naar de slager gingen en slechts enkele maanden/jaren uitstel van executie krijgen. Die ponys waar jij mee aan komt zijn dus simpelweg niet interessant voor hun. 1500 euro cash uiteraard wel. Via penny spelen lijkt mij de manier waarop alle partijen er iets positiefs uit kunnen halen!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:43

Mazida schreef:
Wie zegt dat de pony kreupel loopt? Artrose komt in zoveel vormen voor. Voor wie allemaal die manege baan beschuldigen van barbaarsheid... Een brave manegepony die zijn rondjes loopt is zijn gewicht in goud waar. Ondanks dat hier heel veel mensen mensen dat zo'n pony niets waard is dat voor een manege natuurlijk niet zo en knap om vanachter je computer te oordelen dat zo'n pony kreupel loopt... En natuurlijk allemaal triest voor TS, maar hoeveel van dit soort verhalen circuleren er niet op Bokt over hoe het allemaal fout loopt als je een zieke/bejaarde pony uit handen gaat geven... Laat dit een les voor veel Bokkers zijn... En dan maar vooral niet op de Boktmarkt kijken voor hoeveel 'gezelschapspaarden' nog een goed tehuis wordt gezocht |( .

TS, vind ik het wel raar dat jij een vervanger moet vinden voor Lotje. Gewoon 1.500 euro afrekenen en dan is het toch zeker klaar? Anders 1.800 bieden, zeggen dat dit je laatste bod is, dat je geen manegepony gaat zoeken en dat ze het anders kunnen bekijken. Zij zakelijk, jij zakelijk. Eens zien of ze de boot dan nog afhouden!



Eens. Ik zou ook blij zijn als ik mijn pony voor 1500 terug kon kopen. Blijkbaar loopt ze daar nog naar alle tevredenheid in de lessen, ondanks dat ze oud is en artrose heeft.

Bovendien zou ik zelf een beetje bang zijn dat de manege dit topic onder ogen krijgt en dat vervolgens de deal helemaal niet meer doorgaat :o

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 22:38

Jennyxx schreef:
Mazida schreef:
Wie zegt dat de pony kreupel loopt? Artrose komt in zoveel vormen voor. Voor wie allemaal die manege baan beschuldigen van barbaarsheid... Een brave manegepony die zijn rondjes loopt is zijn gewicht in goud waar. Ondanks dat hier heel veel mensen mensen dat zo'n pony niets waard is dat voor een manege natuurlijk niet zo en knap om vanachter je computer te oordelen dat zo'n pony kreupel loopt... En natuurlijk allemaal triest voor TS, maar hoeveel van dit soort verhalen circuleren er niet op Bokt over hoe het allemaal fout loopt als je een zieke/bejaarde pony uit handen gaat geven... Laat dit een les voor veel Bokkers zijn... En dan maar vooral niet op de Boktmarkt kijken voor hoeveel 'gezelschapspaarden' nog een goed tehuis wordt gezocht |( .

TS, vind ik het wel raar dat jij een vervanger moet vinden voor Lotje. Gewoon 1.500 euro afrekenen en dan is het toch zeker klaar? Anders 1.800 bieden, zeggen dat dit je laatste bod is, dat je geen manegepony gaat zoeken en dat ze het anders kunnen bekijken. Zij zakelijk, jij zakelijk. Eens zien of ze de boot dan nog afhouden!



Eens. Ik zou ook blij zijn als ik mijn pony voor 1500 terug kon kopen. Blijkbaar loopt ze daar nog naar alle tevredenheid in de lessen, ondanks dat ze oud is en artrose heeft.

Bovendien zou ik zelf een beetje bang zijn dat de manege dit topic onder ogen krijgt en dat vervolgens de deal helemaal niet meer doorgaat :o


De lezers van dit topic die vermelden dat Lotje kreupel is, hebben het van mij. Want ik heb in mijn update post vermeld dat ze door het rijden in de bak kreupel wordt. Ze verzinnen het dus niet.

Ik heb nergens de naam van de manege gegeven. Bovendien heb ik ook nooit een negatief woord over deze manege gezegd. Ik ben juist heel dankbaar dat ze Lotje gered hebben en al die jaren haar netjes hebben verzorgd. Het is nu gewoon tijd dat ze met pensioen gaat. Ze heeft lang genoeg door moeten werken en nu hoop ik dat ze haar laatste jaren bij mij met pensioen kan.

En om even die €1500 aan te halen. Ik kan niet zomaar 1500 neertellen. En 1800 al helemaal niet. Als ik dat even kon dan had dit topic al 10 pagina's geleden een einde gehad. Ik heb gewoonweg niet het geld om dat te doen. Hoe graag ik het ook wil, het kan gewoon niet...
Heel fijn als anderen dat wel even kunnen. Ik gun het je van harte als je ooit een geliefde pony terug wilt. Maar voor de meesten hier is het niet te doen om even 1500 euro neer te leggen.

Mijn excuses als mijn bericht niet netjes overkomt, maar ik wilde toch even dingetjes ophelderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:46

Lastig ts... En je bent zeker niet de enige hoor. Ik heb jaren gespaard en nu eindelijk een beetje budget om een paard te gaan kopen. Je wil niet weten hoeveel commentaar ik krijg, dat ik een gelukzoeker ben etc. Stemt mij vreselijk verdrietig dan. Niet iedereen heeft duizenden euro's over.

Maar goed het gaat hier niet om mij. Ik zou proberen om een handelaar in de arm te nemen en die op zoek te laten gaan naar een brave makke pony. Die naar de manege brengen en Lotje meenemen. Persoonlijk zou ik geen 1500 aftikken, daar kunnen ze er twee, zo niet drie, voor weer kopen. Vind ik niet fair van die manege.

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:09

Nu zal half bokt wel over me heen vallen, maar het valt mij mee.

Ik had een hoger bedrag verwacht.
Als je dit bedrag bij elkaar kunt krijgen, desnoods een euro of 200 minder, dan zou ik het dus gewoon doen.

Laten we het er maar op houden dat mijn ex-manege paard 10 jaar geleden heel wat meer gekost heeft.
Was ook goeddeels emotionele waarde.

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:38

Een kreupele pony van 27 voor dat geld De manege is spekkoper :+ :$
Ts, ik hoop dat het een slechte grap is,
Als jij werkelijk een geschikte pony vindt, heb jij al hun werk gedaan.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:29

In het geval van te denk ik misschien iets anders omdat dit je toevallig overkomt en je aan zo'n 'ouwetje' geen duizenden euro's zal gaan vespijkeren. Maar normaliter moet je geen eens aan een paard beginnen als het aankoopbedrag al een probleem voor je is? Wat als je voor hoge dierenarts kosten komt te staan?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:34

DatBenIkNou schreef:
In het geval van te denk ik misschien iets anders omdat dit je toevallig overkomt en je aan zo'n 'ouwetje' geen duizenden euro's zal gaan vespijkeren. Maar normaliter moet je geen eens aan een paard beginnen als het aankoopbedrag al een probleem voor je is? Wat als je voor hoge dierenarts kosten komt te staan?


Dit laatste vroeg ik mij ook af. Wat als het paard wat heeft? Als je nu al zoveel moeite hebt met 1500 euro bij elkaar sparen hoe kan je dan straks wellicht een da rekening van hetzelfde bedrag betalen?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 08:35

DatBenIkNou schreef:
In het geval van te denk ik misschien iets anders omdat dit je toevallig overkomt en je aan zo'n 'ouwetje' geen duizenden euro's zal gaan vespijkeren. Maar normaliter moet je geen eens aan een paard beginnen als het aankoopbedrag al een probleem voor je is? Wat als je voor hoge dierenarts kosten komt te staan?


Andere kosten buiten stalling en aankoop zullen mijn ouders betalen. Dus als er ooit iets met Lotje zou zijn dan krijgt ze zeker weten de juiste zorg.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:49


Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:59

Hmmm
Bizar
Eigenlijk achteraf gezien had je lotje toen moeten opladen en zelf weg moeten doen voor de dood !
Maar dat is achteraf !
Vraag me af onder welke constructie je haar toen hebt weggedaan want ze is doorverkocht
Niet geheel zoals t hoort lijkt mij .

Hoop iig dat je de middelen bij een krijgt om lotje alsnog haar wel verdiende pensioen te geven