Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:32

Elisa2 schreef:
Daarom een doneeractie? zodat de TS haar snel terug kan kopen?


Ik hoop dan wel om de pony naar de eeuwige groene weides te laten gaan.

Elisa2

Berichten: 37383
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:33

DatBenIkNou schreef:
Elisa2 schreef:
Daarom een doneeractie? zodat de TS haar snel terug kan kopen?


Ik hoop dan wel om de pony naar de eeuwige groene weides te laten gaan.


Dat lijkt me een beetje ver gaan..zo'n diertje kan toch prima op de wei lopen?

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:38

Wauw, wat een verhaal!

Fijn dat je haar weer had gezien en dat ze mogelijk terugkomt bij jou.
Pas als je haar weer terug hebt kunnen wij hier blij zijn.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:48

Elisa2
Een pony met Artrose? Leuk voor een laatste zomer op de wei, maar bij koude en vochtigheid zal het diertje zich niet bepaald comfortabel voelen daarbij hoor..

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:54

Alleen TS en de huidige eigenaren, kennen de pony. Die kunnen vast en zeker zelf beslissen of het genoeg is of niet, DatBenIkNou. Daar heeft niemand op bokt zich mee te bemoeien.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 18:59

Ik snap de reacties. Bedankt voor de zorgen. Maar we doen alles wat we kunnen om haar terug te krijgen. En waar ze zal komen te staan kan ze haar laatste tijd, kort of lang, dat weten we niet, een fijn leven hebben, waar iedereen super veel om haar geeft.

Ik hoop dat jullie snappen dat ik na 3 jaar zoeken echt wel het beste over heb voor Lotje. Ik ken haar het beste en ik ga er alles aan doen dat ze haar laatste tijd vredig door kan brengen.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:00

Jeetje wat een verhaal :oo super fijn dat je haar hebt gevonden! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Hoop dat de pony geen pijn heeft nu.

Muronia

Berichten: 19594
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:02

Omdat de pony (gelukkig) nog in leven is, past het topic niet meer op IM (in memoriam) maar beter op PP (Paardenpraat) en daarom verplaats ik het topic daar naartoe.

IM -> PP

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:38

Ik vind een doneeractie best een leuk idee :)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 01:09

M.b.t de artrose hoop ik echt dat je haar zo snel mogelijk kunt kopen zodat ze nog wat kan genieten van haar rust. Al vrees ik wel dat de manege haar houdt tot de drukke zomer voorbij is. Daarna brengt verkopen meer op dan haar houden en heeft ze toch haar lesjes gelopen tijdens de drukkere periode. Slim van de manege.

De winter kan inderdaad pittig zijn voor een paard met artrose, vandaar dat elk momentje dat je haar bij je op de wei kunt zetten belangrijk is. Jammer om te zien hoe deze pony echt gedwongen wordt om alles te geven wat ze in zich heeft tijdens haar laatste maanden/jaren. Hopelijk is het niet haar laatste zomer.

Het blijft fijn dat je haar terug hebt gevonden. Ik hoop van harte dat de manege haar woord houdt en je haar mag overkopen als jij en de manege een vervanger hebben gevonden voor haar.

Een doneeractie vind ik wat ver gaan :o

Edit: Typfout

Elisa2

Berichten: 37383
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:14

DatBenIkNou schreef:
Elisa2
Een pony met Artrose? Leuk voor een laatste zomer op de wei, maar bij koude en vochtigheid zal het diertje zich niet bepaald comfortabel voelen daarbij hoor..


Er zijn genoeg paarden met artrose die nog een prima leven kunnen lijden. Er zijn genoeg supplementen die ondersteunend kunnen werken en s"nachts op stal bij koud en nat weer. Lijkt me geen probleem..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:49

Elisa2 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Elisa2
Een pony met Artrose? Leuk voor een laatste zomer op de wei, maar bij koude en vochtigheid zal het diertje zich niet bepaald comfortabel voelen daarbij hoor..


Er zijn genoeg paarden met artrose die nog een prima leven kunnen lijden. Er zijn genoeg supplementen die ondersteunend kunnen werken en s"nachts op stal bij koud en nat weer. Lijkt me geen probleem..


Helaas bestaat er geen graatmeter voor wat nog een 'prima leven' is voor een paard. Eigenaren kijken er juist vaak toch heel anders naar dan een buitenstaander is mijn ervaring.
Kwaliteit van leven bepalen voor een dier is gewoon erg lastig, ze kunnen dat nu eenmaal niet aangeven. Ik ben er geen voorstander van, zeker niet als een dier onregelmatig loopt. Dat ga je met wat supplementen en een dekentje in de winter niet voorkomen. Mensen doen een dier dan op pensioen uit liefde en ze het dier niet kunnen laten gaan, maar je kan je afvragen of het de beste is voor een paard. Uiteindelijk heeft hij geen weet van morgen...Maar in deze situatie is weg bij die manege al in elk geval een sterk verbeterd leven. Fijn dat je het paardje gevonden hebt TS!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:03

Sorry reactie op verkeerd top geplaatst.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 14-07-17 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:07

Verkeerd topic gok ik :p

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 09:11

Ik snap de discussie volledig. En ik wil echt duidelijk maken dat er niemand meer dan ik een beter leven voor Lotje wenst. In die tweetal uurtjes die ik haar heb gezien, kon ik onmogelijk beoordelen in hoe ver haar artrose is. Ze liep niet al te kreupel maar meer licht onregelmatig, precies hetzelfde als 3 jaar geleden. In die zin ben ik dan wel opgelucht dat het niet in grote mate is verslechterd. Tot het moment dat ze weer thuis staat kan ik geen oordeel doen over of ze te veel pijn heeft.

Wel ga ik duidelijk maken dat inslapen niet de eerste ding is wat we gaan doen als ze weer thuis staat. Lotje kan nog een zekere tijd genieten van haar leven op de wei. En dan gaan we haar goed in de gaten houden.

Dit is allemaal een zekere reden om haar zo snel mogelijk naar huis te kunnen krijgen. Echter moeten we wachten totdat die eigenaren haar kunnen missen. Ik kan onmogelijk erheen rijden en haar opeisen. Tenzij ik 10.000 euro of zo kan neerleggen. Tot de tijd dat ze in principe weer weg mag, ga ik er alles aan doen om genoeg geld te krijgen zodat ik haar dan kan kopen. Er is geen weet over hoeveel het gaat worden, het ligt eraan hoeveel ze natuurlijk kwijt zijn aan de vervanger. Hoe lief deze mensen ook zijn, het blijft hun inkomen. Ik snap dat ze niet voor iedere goede doel hun pony weg kunnen geven.

Mijn eerste stap is het zadel die ik heb te verkopen. Hopelijk gaat dat al een aardige deel opbrengen.

Wat die doneer-actie betreft, ik vind het super lief van jullie. Echt waar. Dat laat zien hoeveel bokt om elkaar geeft. Maar ik ben niet iemand die dat van anderen gaat vragen. Ik ben erg blij dat jullie zo ver zouden gaan om Lotje te helpen. En ik beloof dat ik niet stop tot ik haar weer thuis heb.

Tot die tijd, zou ik aan jullie mogen vragen om oogjes open te houden voor een nieuwe kinderpony? De leeftijd maakt niks uit, echt niks maakt hun uit, zo lang de pony zeker weten braaf is voor de kindjes.

De pony's hebben 3 dagen in de week vrij. En de kinderpony's hoeven meestal maar 1 a 2 uurtjes te lopen. En in het geval van 2 uurtjes zit er altijd een grote pauze tussen voor de pony.
Ze gaan elke dag van de ochtend tot 4 uur in de middag naar buiten. Als de pony op ijzers staat dan zorgen ze ervoor dat hij zijn ijzers steeds weer krijgt. Lotje heeft ze ook weer, ook al had ze die met het pensioen niet meer. De pony komt in een fijne stal terecht, waar de stro tot de knie hoog staat. Alle paarden staan daar erg netjes bij!
Voor elke les wordt de pony van top tot teen gepoetst en na de les weer naverzorgd.

Zelf ga ik ook op zoek! Alvast bedankt voor het open houden van de oogjes hier op bokt!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:23

Wat een fijn nieuws voor je en dat je mocht komen kijken en haar mogelijk op termijn weer terug kunt krijgen/kopen. De manege is vast ook blij dat er al een pensioenadres klaar staat om haar over te nemen. Hopelijk verloopt alles zoals je hoopt. Succes!

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:30

Wat ontzettend fijn!

Ik heb een paar jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn paard (en pony) die onder contract waren 'weggegeven'. Alles bleek bij elkaar gelogen, door een zekere M.G. (als die eerste persoon dezelfde is, is het wel heel erg). De reden van de frequente verhuizingen was het feit dat ze haar rekeningen niet betaalde; ze moest dus steeds weg (maar dat wist ik natuurlijk niet); ze had steeds ruzie met iemand, de stalling was niet goed, etc.... allemaal smoesjes.

Helaas was bij mij de afloop heel anders dan bij jou. Het beloofde staarthaar en de stamboekpapieren is nooit gekomen en ook al onze spullen zijn nooit teruggekomen.

[TAO] Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 09:43

Hevonen schreef:
Wat ontzettend fijn!

Ik heb een paar jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn paard (en pony) die onder contract waren 'weggegeven'. Alles bleek bij elkaar gelogen, door een zekere M.G. (als die eerste persoon dezelfde is, is het wel heel erg). De reden van de frequente verhuizingen was het feit dat ze haar rekeningen niet betaalde; ze moest dus steeds weg (maar dat wist ik natuurlijk niet); ze had steeds ruzie met iemand, de stalling was niet goed, etc.... allemaal smoesjes.

Helaas was bij mij de afloop heel anders dan bij jou. Het beloofde staarthaar en de stamboekpapieren is nooit gekomen en ook al onze spullen zijn nooit teruggekomen.

[TAO] Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?


Wat erg dat het ook bij jou is voorgekomen! Ik vind het verschikkelijk dat het zo vaak gebeurt... Ik hoop misschien als ik mijn verhaal zo veel mogelijk verspreid, dat er daarmee er toekomstige ellendige situaties voorkomen kunnen worden.

Heel veel sterkte!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:48

wauw..volg het topic vanaf begin..ook even pb contact met je gehad. Maar jeetje wat een ander eind en wat ontzettend fijn voor je! Ga er van genieten!!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:16

Wat super dat je je pony weer terug gevonden hebt en als het goed is binnenkort weer de jouwe mag noemen!!!

Hier gelukkig wel een super goede ervaring!!! Een van mijn shets was erg gevoelig voor hoefbevangenheid. Een graasmasker hield hij nog geen 5 minuten op. Er was bij ons geen gelegenheid om hem in een (zand)paddock te zetten en op stal werd hij echt dóód ongelukkig.
Als hij nu zo slecht was dat er geen hoop voor hem was, dan had ik hem uiteraard in laten slapen. Maar na 1 of 2 dagen op stal liep hij weer 100% goed. Ik heb toen een advertentie hier op bokt geplaatst. En wat is hier iets moois uit gekomen!!! Hij staat inmiddels alweer 4 of 5 jaar bij een bokster en ik had me geen beter adresje voor hem kunnen wensen! Hij staat met een paard en andere shet. Gedeeltelijk in het zand en gedeeltelijk op het gras! Haar nichtje heeft op hem gereden. Zij nam hem mee als 'handpaard' als ze met haar paard ging rijden. Hij is geen dag meer kreupel geweest!!
Het kán dus wel goed gaan.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 10:29

Kentaro schreef:
Wat super dat je je pony weer terug gevonden hebt en als het goed is binnenkort weer de jouwe mag noemen!!!

Hier gelukkig wel een super goede ervaring!!! Een van mijn shets was erg gevoelig voor hoefbevangenheid. Een graasmasker hield hij nog geen 5 minuten op. Er was bij ons geen gelegenheid om hem in een (zand)paddock te zetten en op stal werd hij echt dóód ongelukkig.
Als hij nu zo slecht was dat er geen hoop voor hem was, dan had ik hem uiteraard in laten slapen. Maar na 1 of 2 dagen op stal liep hij weer 100% goed. Ik heb toen een advertentie hier op bokt geplaatst. En wat is hier iets moois uit gekomen!!! Hij staat inmiddels alweer 4 of 5 jaar bij een bokster en ik had me geen beter adresje voor hem kunnen wensen! Hij staat met een paard en andere shet. Gedeeltelijk in het zand en gedeeltelijk op het gras! Haar nichtje heeft op hem gereden. Zij nam hem mee als 'handpaard' als ze met haar paard ging rijden. Hij is geen dag meer kreupel geweest!!
Het kán dus wel goed gaan.


Wat geweldig dat het voor je shetje goed uit is gekomen!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:38

Echt wel!!!
En hij staat ook nog eens in de buurt en ik mag langskomen wanneer ik wil!
Ik besef echt wel hoe ik het getroffen heb en als ik al de topics hier op bokt lees waarin het zo anders gelopen is, besef ik dat nog meer....

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:42

Blij dat je je pony terug gevonden hebt TS.

Babootje

Berichten: 26362
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:44

Allereerst: wat fijn dat je haar hebt terug gevonden TS! Ik hoop dat je haar ook snel bij je kan halen.

Maar alles zo lezend, heb ik toch een paar vraagjes voor je.

emilyslaluna schreef:
Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.


Als Lotje voor het slachthuis is weggekocht door een handelaar dan liegt die vorige mevrouw toch niet met het verhaal dat ze is geslacht?
Verder blijf ik het discutabel vinden dat paarden van voor het slachthuis worden weggekocht en verkocht aan maneges. Ze staan meestal niet voor niets bij het slachthuis. De vorige mevrouw (met ook een manege, waar ze in de kinderlesjes liep) was blijkbaar van oordeel dat het niet meer ging. Dan kan ik me niet voorstellen dat het nu wel zou gaan. Ook al wordt ze goed verzorgd en zijn de nieuwe eigenaren zo op het eerste gezicht aardig; ik blijf het fout vinden om op die manier aan je manegepaarden te komen.
Ik zou inderdaad proberen haar daar voor de winter - voordat ze nog slechter wordt - weg te halen.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 12:00

Babootje schreef:
Allereerst: wat fijn dat je haar hebt terug gevonden TS! Ik hoop dat je haar ook snel bij je kan halen.

Maar alles zo lezend, heb ik toch een paar vraagjes voor je.

emilyslaluna schreef:
Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.


Als Lotje voor het slachthuis is weggekocht door een handelaar dan liegt die vorige mevrouw toch niet met het verhaal dat ze is geslacht?
Verder blijf ik het discutabel vinden dat paarden van voor het slachthuis worden weggekocht en verkocht aan maneges. Ze staan meestal niet voor niets bij het slachthuis. De vorige mevrouw (met ook een manege, waar ze in de kinderlesjes liep) was blijkbaar van oordeel dat het niet meer ging. Dan kan ik me niet voorstellen dat het nu wel zou gaan. Ook al wordt ze goed verzorgd en zijn de nieuwe eigenaren zo op het eerste gezicht aardig; ik blijf het fout vinden om op die manier aan je manegepaarden te komen.
Ik zou inderdaad proberen haar daar voor de winter - voordat ze nog slechter wordt - weg te halen.


Bedankt voor de vragen. Die mevrouw heeft gelogen over het feit dat ze Lotje had ingeslapen. En gelogen dat het gebeurd was in juni toen we afscheid gingen nemen. Ze heeft haar aan het slachthuis verkocht. Dat was dus nooit de afspraak.

Lotje hoort inderdaad niet in de lessen te lopen. We zijn het daar met z'n allen zeker over eens. Zoals ik al zei doe ik er alles aan om haar terug te krijgen. Maar nogmaals, ik kan er niet heen en haar opeisen, tenzij ik opeens met 10.000 euro kan komen zodat ze haar echt niet daarvoor laten staan... Ik probeer echt alles te doen, en meer dan dat lukt nu niet. De stal is geregeld, ik heb nog spullen. Ik ga op zoek naar dekens voor haar aangezien ik die mee had gegeven aan die vrouw en die dus kwijt ben... Aan alles wordt gewerkt. Maar tot dat er een vervangende pony komt, zal ik moeten wachten...