Pyppypony Jolanda voor het eerst op Bokt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisalotn

Pyppypony Jolanda voor het eerst op Bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:25

Eindelijk... Door 30 jaar te worden beseft dat ik hoogst waarschijnlijk nooit op een boerderij zal wonen, dus echt niet moet wachten tot dan om een eigen beestje te kopen :D

Samen met een vriendin dan toch beslist om een jonge pony aan te kopen. Beiden een drukke agenda dus de perfecte combinatie!

Meet Jolanda (haar naam heeft ze niet mee... :o )
3j
D-pony
Zadelmak

Net een maand geleden gingen we haar ophalen. Nog heel erg groen maar wat een karakter! De,eerste twee weken hebben we wat gelongeerd en wat stap-draf gedaan in de kleine piste. Nu rijden we al rond tussen de andere paarden in de grote piste. Alles rustig aan, wij hebben tijd en zij is jong!

We werken eraan haar neusje er meer uit te laten en wat meer contact te nemen met het bit. Verder gewoon wat stelling aannemen en rondrijden!

En ik weet het, mijn houding is vreselijk op de foto's! Ik zit echt niet lekker op het zadel ( morgen test ik een nieuwe uit) en jaren geleden dat ik op zo een jonge onstabiele pony zat. Maar dit zijn onze eerste foto's, we weten waaraan gewerkt :) ...

Opstappen (sinds deze week alleen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo, wat denken jullie? We weten dat er nog veel werk aan de winkel is, dus graag opbouwende kritiek :D ...

dieseltje

Re: Pyppypony Jolanda voor het eerst op Bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:32

erg leuke pony! Inderdaad nog jong, nemen jullie les met haar?

(edit, lopen er leuke jongens rond op de manege die je met je onthullende hempje wilt verleiden? :D :+ ik zou enigszins bezorgd zijn voor het eruit-floepen....zeg maar.)

lisalotn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:52

Ja erg jong maar nemen beide les hoor :) willen haar niet gaan verprutsen....

(en zag het ook achteraf, combinatie van verkeerde kledij denk (zijn best plat haha) :p want heb een leuke jongen thuis!)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:26

Leuke pony en ziet er ontspannen uit! Hoe groot is?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:38

Wat een mooie aansprekende pony is het zeg! Vind jullie ook erg leuk als combinatie al. Straalt veel rust, ontspanning en plezier vanaf, fijn beeld om te zien :j Pony loopt al erg leuk rond te sjouwen voor de weinige ervaring! Is er wel vanaf te zien dat het zadel jou niet helemaal lekker zit en ook bij pony zelf lijkt het wat ver naar voren te liggen (kan vertekenen vanaf de foto's natuurlijk) maar daar was je dus ook al mee bezig :) Hartstikke goed op weg dus! Lekker kilometers maken (op een zadel wat je wat beter zit) en doorlessen dus :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:30

Knappe pony! Ik vind dat ze al erg netjes loopt voor haar leeftijd en ervaring. En wat heeft ze een lief, aansprekend koppie!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:41

Leuke pony! Ondanks dat je houding inderdaad niet optimaal is, word ik wel heel blij van jouw handen. Je rijdt echt "met je handen uit je mouwen". Voor zo`n jong dier is dat heel fijn! Het ziet er vriendelijk uit.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:50

_O- te grappig _O-
Maar een hele leuke pony!!
dieseltje schreef:
erg leuke pony! Inderdaad nog jong, nemen jullie les met haar?

(edit, lopen er leuke jongens rond op de manege die je met je onthullende hempje wilt verleiden? :D :+ ik zou enigszins bezorgd zijn voor het eruit-floepen....zeg maar.)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:56

Leuk dier. Wat is de reden dat je een drie jarige helemaal inpakt, letterlijk van top tot teen?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:03

rien10 schreef:
Leuk dier. Wat is de reden dat je een drie jarige helemaal inpakt, letterlijk van top tot teen?

Voor de foto's waarschijnlijk.

Leuke pony! Maar erg jong, hopelijk geven jullie haar de nodige rust en moet ze niet te hard werken met 2 ruiters.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:33

Leuk paard hoor!
Ik vind je houding echt wel meevallen, het straalt veel rust en plezier uit! :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:06

Wat een super leuke pony! Ben benieuwd hoe ze over een paar maanden rond loopt :D

Pandoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:15

Oh wat een leukerd! Ziet er al uit als een mooie combi :))

lisalotn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:32

xEline schreef:
Leuke pony en ziet er ontspannen uit! Hoe groot is?

Ze is nu 1m46, zal dus wss nog een klein beetje groeien...

lisalotn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:47

Bedankt voor al die leuke reacties !!!

Het zadel lag idd teveel naar voor... Maar ondertussen al een super zadeltje gevonden, kort genoeg voor haar korte rug, enkel nog even de zadelmaker laten langskomen want is nog iets te breed! Maar we kunnen er vanaf nu dus deftig gaan opzitten :D of proberen toch!!!

En ze werd idd helemaal ingepakt voor de foto's :p anders rijden we haar gewoon met peesbeschermers hoor.

Voorlopig werkt ze 4x per week onder het zadel, maximum een halfuurtje! En binnen enkele maanden geven we onze puppy wel eens een welverdiende vakantie.

Verder gaan we er ook wat grondwerk mee beginnen doen, allebei geen ervaring mee maar wel leuk om een betere band te krijgen met je paardje dachten we? En zo kunnen we ook zonder rijden met haar aan de slag :).

Ook erg benieuwd hoe ze het binnen enkele maanden zal doen. Nu rijden we ook nog veel rond met haar neusje in de lucht hoor. Als ze stress heeft kan ze haar ook sterk maken en wat beginnen lopen. Vandaag ons eerste ritje in de buitenpiste gedaan en toen duurde het wel 20 min vooraleer ze netjes licht gans de piste rondliep haha. Dan rijden we dus vaak rond zoals onderstaande foto:

Afbeelding

Maar we hebben tijd en forceren niets, ze too spontaan al vaak erg leuke stukjes en blijft wel braaf bij nieuwe dingen... wat wil een mens nog meer _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:51

Knappe pony! <3

Vier keer per week is wel erg veel voor een driejarige hoor, misschien eerder 2 x longeren en 1 keer rijden..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:12

Ik vind 4 keer ook erg veel. Ik rijd met mijn 9-jarige maar drie keer per week. Maar wel goed om te horen dat ze niet altijd loopt zoals met de foto's in de OP getoond werd.