Zoektocht naar een weidemaatje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Zoektocht naar een weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 20:45

Beste bokkers,

Ik zou er graag een weidemaatje bij hebben voor mijn paard. Omdat ik zo veel mogelijk energie in mijn eigen paard wil steken zoek ik eigenlijk meer in de richting van een a-of b-pony, liefst de leeftijd tussen 10 en 15 jaar. Moet niet beleerd zijn of iets dergelijk (vrijheidsdressuur is altijd een pluspunt :))
Het allerbelangrijkste is een pony die gezond is en af en toe mee op wandeling kan gaan en het niet erg vindt om eens een paar uurtjes alleen op de weide te staan, dit omdat mijn eigen paard nogal uit haar dak kan gaan bij scheiding (vooral als het andere paard ook gaat rennen en roepen).
Nu zou ik er ook een vaste verzorgster voor willen (heb al iemand op oog) die een deel van de kosten zou gaan dragen en de pony ook als haar eigen mag beschouwen (deze gaat ook mee als we eventueel naar een pony gaan kijken).

Mijn vragen:
- waar kan ik hiervoor het best terecht (woon in België)?
- wat is een redelijke prijs voor zo een pony?
- wat is een redelijk bedrag dat ik maandelijks kan vragen als bijdrage van de verzorgster?

Als er iets belangrijk is wat ik volgens jullie over het hoofd zie mag het natuurlijk altijd gemeld worden :)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:55

Geen enkele normale pony vindt het oke om uren(!) alleen te zijn. Zeker als ze maar met z'n tweetjes zijn zie je vaak dat ze zich nogal druk kunnen maken als één van de twee weg gaat.

Je kunt dan eigenlijk nog bijna beter kijken voor twee ponietjes voor er bij. Of de pony meenemen als handpony wanneer je gaat rijden.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 20:57

Koper schreef:
Geen enkele normale pony vindt het oke om uren(!) alleen te zijn. Zeker als ze maar met z'n tweetjes zijn zie je vaak dat ze zich nogal druk kunnen maken als één van de twee weg gaat.

Je kunt dan eigenlijk nog bijna beter kijken voor twee ponietjes voor er bij. Of de pony meenemen als handpony wanneer je gaat rijden.

met uren bedoel ik max 3, was misschien niet duidelijk.
Mijn vorige pony bijvoorbeeld vond het helemaal prima om voor die tijd alleen te zijn.
2 erbij is niet mogelijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:00

Pony kan best een paar uur alleen zijn... maar je moet niet afhankelijk worden van de verzorgster qua geld. Wat als die persoon stopt? Daarnaast zou ik persoonlijk geen bijdrage willen betalen als verzorgster.
Op een kleine pony kan je niet rijden, daar betaal je meestal voor. Voor hulp in de verzorging zou ik niet betalen. Daar krijgen mensen (stalhulpen) voor betaald.

En voor een shet of A-pony... 500-1000 euro, ruim geschat.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 21:05

Eske_B schreef:
Pony kan best een paar uur alleen zijn... maar je moet niet afhankelijk worden van de verzorgster qua geld. Wat als die persoon stopt? Daarnaast zou ik persoonlijk geen bijdrage willen betalen als verzorgster.
Op een kleine pony kan je niet rijden, daar betaal je meestal voor. Voor hulp in de verzorging zou ik niet betalen. Daar krijgen mensen (stalhulpen) voor betaald.

En voor een shet of A-pony... 500-1000 euro, ruim geschat.

bedankt voor je antwoord!
natuurlijk ben ik degene die de grote kosten draagt, dus het is absoluut geen ramp als ze zou stoppen, maar was aan het denken om bijvoorbeeld haar de hoefsmid te laten betalen oid.
Natuurlijk ken ik die mensen heel goed en ik weet dat ze bereid zijn om bijdragen te betalen (omgang en verzorging vindt ze leuker dan rijden dus daar zit ik denk ik wel goed :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zoektocht naar een weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:25

Eerlijk? Als ze niet mag rijden of niet wil rijden zou ik er niets voor vragen...