Tijdelijke uitdaging! Paard in bruikleen :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Tijdelijke uitdaging! Paard in bruikleen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 15:57

Sinds 12 juni heb ik deze pony in bruikleen van een vriendin. Zij heeft het op het moment druk met haar kindjes en de verkoop van het huis ed. en vroeg of ik de mogelijkheid had om haar een tijdje te verzorgen. Ik had haar 4 jaar geleden een keer gereden en dat ging wel oké en dacht waarom ook niet!

Gevraagd op mijn huidige plekje waar ik een verzorgpaard heb of het kon en gelukkig mocht het!
Helaas was ze de eerste dagen gigantisch onrustig... Liep het land stuk waar ze uiteraard niet blij mee waren. Even leek het erop dat ik haar terug moest brengen.. maar nu begint ze langzaam wat rustiger te worden. Ze staat nu in een half begroeide paddock en krijgt kuil bijgevoerd..

Ze had al meer dan een jaar niets meer gedaan dus de eerste week heb ik alleen met haar gewandeld en aan de hand gewerkt. En toen voor het eerst erop, eerst aan de longe maar ze deed geen stap verkeerd dus gauw los!

1. Afbeelding

Ik had zelf al 4.5 maand niet gereden wegens de dracht van mijn verzorgpaard dus het was voor mij ook weer even wennen :P
Die week het rijden en wandelen was afgewisseld en afgelopen maandag mijn eerste lesje met haar gedaan. Vooral gericht op mijn houding en tips krijgen hoe nu verder op te bouwen.
Hierbij de foto's uit de les.

2. Even instappen
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. houding... |(
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Over de diagonaal, contra op halve volte en over diagonaal terug. Ze deed het allemaal braaf!
Afbeelding

7. Blije oortjes :P
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. en uitdraven
Afbeelding

Tips zijn zeer welkom leer ik alleen maar van!
Het zadel is alles behalve ideaal voor mij.. maar ga geen nieuw zadel aanschaffen voor een paard dat maar een tijdje blijft.. Ik probeer er het beste van te maken maar mooi beeld is het niet echt :+

littleroosie

Re: Tijdelijke uitdaging! Paard in bruikleen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:51

Mag ik vragen hoe deze pony heet?

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:20

Wart is het voor afstamming/ras en hoe heet deze pony?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:24

Geen idee waarom iedereen wil weten hoe de pony heet.

Vind het een leuk dier. Mooi potentieel denk ik als ik jullie zo zie, voor een jaar stilstand en een ruiter die er 4.5 maand uit is ziet het er niet verkeerd uit.

Inderdaad een paar lesjes om de puntjes qua houding weer op de i te zetten en dan lekker gaan rijden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:33

Vind jullie een leuke combo. Aansprekend beestje ook.

Probeer vooral goed op je bekken en je schouders te letten. Dat maakt het voor jullie alletwee wat makkelijker en komt je algemene houding zeker ten goede.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:04

De reden dat ik wil weten hoe deze pony heet, is omdat deze pony sprekend lijkt op mijn oude pony ( dit is dus pure nieuwschierigheid.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:09

Mooi in aanleuning op een bitloos hoofdstel...ik hou er van! :o
Ik vind het jammer dat arabieren vaak wat op de kop lopen, kruis wat hoog...maar verder ziet het er netjes uit. Met een ander zadel zou het er mss nog beter uitzien, maar wat je al zegt...snap dat je geen zadel voor zo'n korte tijd gaat aanschaffen. Veel rijplezier!!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 14:55

Bedankt voor de reacties!

Ik oefen gewoon verder en hoop dat ik haar weer wat meer in conditie kan krijgen en weer wat meer bespiering. Volgende week gewoon weer een lesje! Ze wordt bitloos gereden omdat een bit niet goed in haar mond past heb ik begrepen. Zij is niet anders gewent en ik heb er gelukkig ook al wel enige ervaring mee. Maar voel eigenlijk niet meer dat er geen bit in zit.. en ben inmiddels ook al paar keer in automatisme naar de waterkraan gelopen na het rijden om het bit te spoelen. :+
Gisteren met haar op buitenrit geweest met een verenigingsgenoot en dat deed ze echt super braaf! Zal snel weer keer blokje om ze is nergens (nja oke... afgezien van een enorm griezelige, paard etende, vuurspuwende steen) bang voor! Heerlijk zeg :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:00

Wat zijn jullie een enorm leuke combinatie om te zien.
En je houding mag misschien wat verbeteren, maar persoonlijk zie ik dit toch honderd keer liever dan die stijve harken die niet mee kunnen bewegen.
En eindelijk eens een bitloos ruiter waar het ook netjes kan ipv met het hoofd in de lucht.
Lekker zo door gaan, want het ziet er nu al netjes uit voor zo in het begin weer.