Gevraagd op mijn huidige plekje waar ik een verzorgpaard heb of het kon en gelukkig mocht het!
Helaas was ze de eerste dagen gigantisch onrustig... Liep het land stuk waar ze uiteraard niet blij mee waren. Even leek het erop dat ik haar terug moest brengen.. maar nu begint ze langzaam wat rustiger te worden. Ze staat nu in een half begroeide paddock en krijgt kuil bijgevoerd..
Ze had al meer dan een jaar niets meer gedaan dus de eerste week heb ik alleen met haar gewandeld en aan de hand gewerkt. En toen voor het eerst erop, eerst aan de longe maar ze deed geen stap verkeerd dus gauw los!
1.

Ik had zelf al 4.5 maand niet gereden wegens de dracht van mijn verzorgpaard dus het was voor mij ook weer even wennen
Die week het rijden en wandelen was afgewisseld en afgelopen maandag mijn eerste lesje met haar gedaan. Vooral gericht op mijn houding en tips krijgen hoe nu verder op te bouwen.
Hierbij de foto's uit de les.
2. Even instappen

3.

4. houding...

5.

6. Over de diagonaal, contra op halve volte en over diagonaal terug. Ze deed het allemaal braaf!

7. Blije oortjes

8.

9.

10. en uitdraven

Tips zijn zeer welkom leer ik alleen maar van!
Het zadel is alles behalve ideaal voor mij.. maar ga geen nieuw zadel aanschaffen voor een paard dat maar een tijdje blijft.. Ik probeer er het beste van te maken maar mooi beeld is het niet echt