Eindelijk back on track met Wainonia!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Eindelijk back on track met Wainonia!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:03

Al vanaf januari was ik uit de running door een hele vervelende en pijnlijke rughernia, maar een ruime maand geleden ben ik daar door middel van een operatie van verlost *\o/* . Het herstellen verloopt gelukkig goed en deze week ben ik voor het eerst weer zelf op mijn paard gestapt. Eerst een keertje uitgestapt en vandaag eens weer echt lekker gewerkt met haar. Sjonge, wat heb ik dat gemist en wat zit ik nu op een wolkje te zweven!!!

Wainonia heeft de afgelopen maanden gelukkig niet stilgestaan en is keurig in training gehouden door mijn bijrijdster (namira hier op bokt). Ik vind het erg leuk om hen samen te begeleiden, maar het is toch ook wel heerlijk om zelf weer eens iets te kunnen doen. Namira heeft vanavond foto's van ons gemaakt en ik ben best blij met hoe we het beide weer oppakken.

Ik zit nog een beetje voorzichtig omdat ik toch wel een rugoperatie heb gehad en ik moet mijn linkervoorpootje wat meer in bedwang houden, maar we zijn weer los en we gaan er volop voor! Ik wil de foto's graag met jullie delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:50

Nog even een filmpje met alle foto's gebundeld (bedankt voor je enthousiasme Namira, wat veel foto's :+ ):

Jester_

Re: Eindelijk back on track met Wainonia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:52

Ik heb wel eens op je vorige topics gezien waar je het over een andere boeg gooide. Eigenlijk reageer ik nooit. Maar jeetje wat gaat ie goed nu! Ik zie geen zuur boos paard meer die enorm op de voorhand denderd. Ga zo verder *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:17

Echt complimenten voor je zit! _/-\o_ Ik snap niet hoe je zelfs na een hernia operatie nog zo netjes blijft zitten boven je paard, want die heeft haar duikboot-bouw absoluut niet mee, maar jij lijkt keurig in balans te zitten.

Ik heb het filmpje helemaal bekeken en het ziet er inderdaad veel ontspannender uit, niet meer dat rare strakke halsje en oren die ook gewoon rustig lijken. Het enige wat me nog opvalt is de draf; vanaf 5 minuut 2 volgt een reeks draffoto's van de zijkant en dan zie je dat jij het het zadel rare dingen doen tijdens het sta-moment; als jij staat dan komt je bekken bijna voor het zadel uit en zie je ook de voorkant van het zadel omlaag graven terwijl de achterkant omhoog wipt. Daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan met de zadelboom, of dat nou is dat de boom aan de voorkant te breed is of dat de boomvorm aan de paardkant te bol is voor haar erg rechte rug waardoor deze als een soort wip naar voren kukelt als je op de beugels (vastgemaakt aan de voorste helft van het zadel) steunt. Zulk zadelgedrag kan dat naar voren duiken in draf verergeren, dus het zou wel de moeite waard kunnen zijn om daar nog eens naar te kijken, zeker als je straks meer oprichting gaat eisen. Dat wordt met dit zadel denk ik erg lastig voor het paard.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:30

En je zei in je vorige topics dat ze van zichzelf altijd chagrijnig keek. Maar wat is ze blijer geworden dan je vroegere topics. Een enorme vooruitgang met een blij paard, kan niet beter! Super leuk :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 13:30

Jester dank je wel, leuk om te lezen!

Xyzutu2 dank je. Duikboot valt mee hoor, ze laat zich aardig beter in het horizontale rijden nu :). Ik zit instabiel met mijn knie, met name in het lichtrijden. Helaas gescheurde meniscus in combi met artrose daar en ik verdraai mijn been op momenten dat hij er tegenaan hangt wat om ervoor te zorgen dat de knie niet " op slot" gaat. Dat is behoorlijk pijnlijk namelijk.

Jolande, dank je. Ze kan soms nog steeds zuur zijn, maar niet altijd. Ik zie ook liever blije oortjes hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:50

Je merrie is mooi veranderd tgo de vorige topics! Ik heb de indruk dat jij toch ook fijner zit al ontlast je duidelijk je rug.

Ik zou wel je teugels korter maken en je handen meer voor je dragen. Dan krijgt ze nog net wat fijner contact!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:59

Ja, wat leuk om jullie weer eens te zien! Ik heb ooit ook alle reacties op andere topics van jou gelezen. Ik vind echt dat je dit onwijs positief en goed hebt opgepakt. En kijk waar jullie nu zijn! Fijn plaatje om te zien hoor. Ik hoop dat het herstel van de operatie zich goed voortzet en je snel de trainingen weer helemaal kan oppakken!

Goed bezig TS! +:)+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:03

Gaat de goede kant op zo! :) heel erg leuk. Wat onwijs fijn dat je bent hersteld van de hernia.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:18

Wat fijn om weer een topic van jullie te zien en wat gaat het goed!
Vind het echt enorm knap hoe je hebt besloten een andere weg in te slaan en hoe goed je bent omgegaan met alle kritiek die je hierop hebt gekregen _/-\o_
Het resultaat is duidelijk, je paard ziet er happy uit en beweegt lekker (wat ik zo van de foto's kan zien), ik ben wel benieuwd naar weer een keer een filmpje *D

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:37

Topperss! You know me <<) Geef me een camera en ik schiet wel een eind weg +:)+ *-:) <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 16:59

Oh superleuke reacties, bedankt! Ook voor de tips, die van de teugels zal ik ook meenemen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:18

Ziet er netjes uit hoor Murosch!
Probeer ook wat op je binnenhand te letten. Je lijkt daar wat streng te zijn.
Verder ziet Waionia er top uit! Ze lijkt fijn door haar lijf te lopen nu!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:20

Dank je Myrthe! Heb je helemaal gelijk in (ik had in de OP al iets gezegd over mijn linker voorpootje en dat bedoelde ik daarmee haha)