KoudbloedKim schreef:Ondanks dat er nog dingen beter kunnen, snap ik zeker dat je blij bent met de vooruitgang die jullie hebben gemaakt!
Je ziet zeker wel verschil met hoe ze liep als 4-jarige.

Ik denk dat als je vanuit de houding van de eerste 2 'nu-foto's' verder gaat uitbouwen, jullie een heel eind kunnen komen.
Lekker op haar tempo, blij paard, blije ruiter.
De buitenritfoto's zijn ook erg leuk om te zien!

Thnx! Je merkt dan toch verschil ten opzichte van een kwpn-er en een grover paard. Het duurt allemaal toch iets langer.
@Blijheid, is ook erg leuk voor de afwisseling!
Hilary schreef:Mooi paard! Ik denk dat het meeste wel gezegd is, maar wat mij in een aantal foto's opvalt is dat het zadel wel een stukje verder naar achteren mag. Nu lijkt het af en toe de schouder wat te blokkeren.
Ben je bekend met het ghost zadel? Dit is 1 van de zadels met de meeste ruimte. Van mijn zadel passer had ik juist de opmerking gehad dat hij eerder te ver naar achteren lag. Hierdoor komt hij te 'diep' en kantelt naar voren.
karijn schreef:Ik vind het een stoer paard, mooi getekend.
Persoonlijk stoort het zadel mij enorm. Het lijkt alsof hij gewoon net te smal is en daarop teveel bovenop de rug ligt. Zeker met de dikke pad eronder, is er geen contact tussen paardenlijf en zadel. Ik doel er niet op dat je een close-contact zadel moet hebben maar dit zadel lijkt mij niet passend op dit paard.
Dat gezegd te hebben, toch veel plezier met dit leuke dier.
Bedankt voor de feedback! De A lijn van dit zadel is ook noodzakelijk, doordat je anders teveel last van je bekken krijgt. Ze is erg rond, geen schoft en niet extreem lang. In de toekomst wil ik nog wel een keer een engels zadel passen, mogelijk custom made ivm de erg moeilijke rug.
Gypsy schreef:Knap hoor!
Ik heb zelf een trekpaardkruising en weet goed hoe moeilijk het is. Maar ze kunnen het hoor. Wel lastig dat ze van zich zelf niet erg voorwaarts is, dat is de mijne wel en als ze lekker driftig is gaat het allemaal makkelijker. (Op buitenrit begon ze laatst zelfs ongevraagd wissels om de pas te springen

Voor zover ze dat correct kan)
Zelf heb ik haar ook een paar keer met een driehoeksteugel (kun je gewoon zelf maken) gelongeerd, hierdoor ging ze snappen dat ze haar hoofd ook kan laten zakken. Dat dat een prettige houding kan zijn. Dat zou je allicht eens kunnen proberen.
Thnx voor de tip. Het driftige herken ik inderdaad, dan gaat ze zo showen
Het wisselen dat lukt haar nog niet hoor! Goed teken dat jouw merrie het wél kan, heeft ze voldoende kracht.
Ik denk dat ik binnenkort een les lange lijnen wil volgen, dan met longeersingel proberen met contact de gangen door te oefenen. Met longeersingel kan je natuurlijk ook met passoa of andere hulpteugel het laag & rond gaan oefenen