Drumhorse Dido onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Drumhorse Dido onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 09:52

Hallo bokkers,

Tijd terug dat ik iets heb geplaatst.

Toch is er in de tussen tijd veel gebeurt:
- Van bitloos naar bit
- Met spoortje gaan rijden
- Rechtsom was stuk, daarna linksom. Nu kunnen we weer beide kanten op sturen :o :D
- Van sloom niet meewerkend paard naar actieve merrie
- Ze is alweer 7 jaar (bijna 8!)

Het plaatje is nog niet compleet, maar we zijn al zoveel stappen verder.
Dat ik stiekem een beetje ga oriënteren om te starten met trainen voor een B proefje :x :#
Actie punten:
- Aanleuning
- Activeren
- Kracht ontwikkelen
- Galop

Before foto (Dido is hier 4 jaar oud)
Afbeelding

Foto tijdens een buitenrit:
Afbeelding

Wat een tanker zo := <3
Je ziet heel goed dat ze hier haar rug wegdrukt en haar hals erop zet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dido heeft heel veel moeite met de galop, echter lukt het ondertussen wel om meerder rondjes te galopperen.
In het zomer seizoen mogen we op het land ook rijden, hierdoor oefen ik hier veel het door galopperen, verzamelen en midden galop. De bak is eigenlijk te klein om dit goed te kunnen oefenen.
Yihaa ~~}>
Afbeelding

Afbeelding

Stukje wijken voor druk

Afbeelding

Afbeelding

Binnen achterbeen: check!
Aanleuning: check!

Afbeelding

Algeheel plaatje waar ik tevreden naar kijk:
Afbeelding

Lief snuitje

Afbeelding

Heerlijk naar buiten gegaan na het rijden :+:

Afbeelding

Of ik nog blij ben met mijn tank?
Foto zegt genoeg :#
Afbeelding

En wat denken jullie, zal ze leuk staan met een wit dekje? :D

tiwi1969

Re: Drumhorse Dido onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:24

Wat een super leuk paard, met hartje op haar voorbeen.

Heel eerlijk, om teleurstelling te voorkomen, zou ik pas een B-proef gaan starten als je de aanleuning constanter voor elkaar hebt en je paard meer balans hebt.
Ik zie nu vooral nog veel verzet op het bit, rijd van achteren naar voren, de aanleuning los je niet aan de voorkant op. Durf dat zelf eens los te laten, je bent blij dat je paard galoppeert, beloon dat eens door de druk er aan de voorkant af te halen en dan wel door blijven rijden zodat ze niet stilvalt. Rijd je hele paard en geen houdinkje.

Buiten spat het plezier ervan af!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:37

Drums, tinkers zijn geweldig, maar het is wel hard werken om ze dat stugge lijf en het korte halsje goed te leren gebruiken. In de bak vindt die van mij ook errug hard werken, hij gaat liever naar buiten. Nu is dat bij mij ook zwaar favoriet, dus hebben we beiden mazzel met elkaar. :D
Wat rijden betreft zit je veel beter dan ik, maar ik zie inderdaad ook verzet tegen het bit. Kan ze al op eigen benen lopen? Dus voorwaarts neerwaarts? Dat kost ze vaak ook heel veel moeite, net als galop. Ik denk dat ik er ruim een jaar mee bezig ben geweest (nou was die van mij al 11 toen ik hem kreeg en voornamelijk gemend met het hoofd mooi hoog gebogen) en nu heeft hij veel meer balans.
Maar verder...have fun. Het is een geweldig leuk paard <3

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:55

tiwi1969 schreef:
Wat een super leuk paard, met hartje op haar voorbeen.

Heel eerlijk, om teleurstelling te voorkomen, zou ik pas een B-proef gaan starten als je de aanleuning constanter voor elkaar hebt en je paard meer balans hebt.
Ik zie nu vooral nog veel verzet op het bit, rijd van achteren naar voren, de aanleuning los je niet aan de voorkant op. Durf dat zelf eens los te laten, je bent blij dat je paard galoppeert, beloon dat eens door de druk er aan de voorkant af te halen en dan wel door blijven rijden zodat ze niet stilvalt. Rijd je hele paard en geen houdinkje.

Buiten spat het plezier ervan af!

Bedankt voor je mening,
Is geen teleurstelling ;) Er staat nergens in de tekst dat ik al dit jaar wil gaan starten.
Vandaar mijn actie-punten lijst. Als dat voor elkaar is, dán gaan we pas serieus kijken.
Nu alleen nog oriënteren. Bijv. anders hoofdstel nodig, wedstrijd dekje, jasje.

Ik vind je benaming druk erg groot en herken dit eigenlijk niet. Misschien ziet dit er anders uit op de foto. Maar ik rij met contact, niet met druk. Met druk zal ze haar hoofd omhoog gooien en gaat ze staken. Het van achter naar voren rijden zijn we al heel hard mee bezig! Maar met contact :j
Vanuit hieruit merk je dat ze af en toe wat begint te zakken, dit belonen door dit toe te staan. Niet los gooien maar wel ontspanning creëren.

Floortz schreef:
Drums, tinkers zijn geweldig, maar het is wel hard werken om ze dat stugge lijf en het korte halsje goed te leren gebruiken. In de bak vindt die van mij ook errug hard werken, hij gaat liever naar buiten. Nu is dat bij mij ook zwaar favoriet, dus hebben we beiden mazzel met elkaar. :D
Wat rijden betreft zit je veel beter dan ik, maar ik zie inderdaad ook verzet tegen het bit. Kan ze al op eigen benen lopen? Dus voorwaarts neerwaarts? Dat kost ze vaak ook heel veel moeite, net als galop. Ik denk dat ik er ruim een jaar mee bezig ben geweest (nou was die van mij al 11 toen ik hem kreeg en voornamelijk gemend met het hoofd mooi hoog gebogen) en nu heeft hij veel meer balans.
Maar verder...have fun. Het is een geweldig leuk paard <3

Het geheel aan de hand voorwaarts- neerwaarts op contact is nog niet bevestigd. Wel zonder contact, dus lekker koetel-de koet zakt ze meer.
Het staat wel op het actie punten lijstje :j :) Het korte halsje is inderdaad lastig en helemaal niet ideaal voor de dressuur wereld. Toch gaan we hierin vast onze weg vinden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:30

Het plaatje waar je tevreden naar kijt, wat zie jij daar? Ik zie een paard die draaft, lekker relaxt en ontspannen, maar dat is het ook. Ook anneer je zegt 'achterbeen check', ja het paard zal zijn achterbeen toch ergens neer moeten zetten.
Maar een paard is pas actief en in balans als hij het achterbeen in de afdruk van het voorbeen zet, dat zie je in beide foto's duidelijk dat hij dat niet doet. Actriviteit is heel belangrijk, en ik zou daar op gaan focussen, en dan pas op een aanleuning. Want zonder goede activiteit, geen goede aanleuning.
Natuurlijk snap ik dat het bij een paard als deze lastig is, het is nou niet het type sportpaard, maar in principe is de basis voor ieder ras hetzelfde :)
Slim dat je de galop buiten aan wilt gaan pakken, lekker lange stukken. Maar is ze ook wel ens nagekeken door een fysio of osteo? Want ik vind dat ze ook wel heel bozig kijkt, alsof ze ongemak heeft. Wellicht is het eens de moeite om haar te checken.

Succes verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:39

Ik hou echt van dit type paarden, niet het makkelijkst te rijden qua bouw maar wat zijn ze toch leuk :) Jullie vormen ook een mooie combinatie, en ik moest lachen om haar prethoofd op de eerste twee draffoto's :))

Voor jullie B gaan starten zou ik nog wel een tijdje oefenen. Ze mag nog een stuk actiever en nageeflijker worden. Werk je ook aan de hand of aan de longe? Dat zou denk ik een goede manier kunnen zijn om haar sterker te maken, dan wordt het met rijden ook makkelijker :) De galop buiten oefenen lijkt me ook een heel goed idee :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:23

Ik vind dat jullie echt ontzettend vooruit gegaan zijn suus!!

Je hebt fijn de tijd genomen samen met haar. rustig uitgroeien, stapje voor stapje :)

Ik denk dat jullie zeker de stap kunnen gaan zetten kn de training richting de B!
Ik zie inderdaad ook veel verzet misschien mag je daar ook best wat strenger op gaan trainen, lekker voorwaarts, maar dat gaat duidelijk beter.
Probeer haar eens met haar neus omlaag te laten lopen, en waar die neus dan heen gaat maakt opzich nog niet eens zoveel uit, als. Hij maar omlaag wijst en ze zelf voorwaarts blijft en goed aan het been.

Zodra je die stap samen maakt ga je echt sprongen maken. ;)

Gewoon lekker zo door trainen samen, plezier is het aller belangrijkste! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:35

Wat een stoer paard!

Ik denk dat je vooral nog veel kunt investeren in de basis. Twee benen is gas (ik mis impuls, hij oogt wat traag) met directe reactie. Éen been is zijwaarts. Daarna werken aan de verbinding van achter naar voor want ook op het plaatje wat jij aanleuning noemt, heb je geen goede aanleuning. Het paard loopt ver voor de loodlijn en drukt de rug weg. Ik denk dat als je die basis goed hebt (dus aanleuning + correcte reactie op beenhulpen) da je basis veel solider is en je daar mooi op verder kunt bouwen.

De zijwaartse hulp is nog niet bevestigd, dat zie je mooi op het wijk plaatje. Je geeft ook druk met je binnenteugel door de hand boven/over de manenkam te plaatsen en het paard daarmee zijwaarts te laten gaan. Je ziet dat je paard daardoor ook kantelt in het hoofd.
Probeer te oefenen met dat het paard echt zijwaarts gaat op eenzijdige kuitdruk. Het paard echt van het binnenbeen naar de buitenteugel duwen. Met je buitenteugel hou je hem recht, met je binnenbeen vraag je iets buiging en zijwaartse drang. De binnenteugel blijft gewoon op de plek of zelfs iets naar binnen (ipv wat naar buiten, wat je nu doet) om de buiging te ondersteunen.
Het is een logische reactie hoor, maar op deze manier blokkeer je het binnenachterbeen en gaat je paard dus wel zijwaarts, maar valt het daarbij over de schouder weg i.p.v. dat het zich zijwaarts maar in evenwicht draagt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:38

Joehoeee Dido ook hier :D Staat vast mooi met wit!
Ik wist niet dat zij een Drum was, ik dacht dat het gewoon een wat compacte shire was :+
Wat heb jij een mooie zit zeg, daar zou ik geld voor geven

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:27

Wat een leuk paard ! :D

Ik ga mee met Jolien en de rest.
De foto waar jij tevreden mee bent, zie ik eigenlijk helemaal geen actief paard, en goede aanleuning. Hij loopt niet over zijn rug, is dus niet actief genoeg, en zie verder weinig gebeuren.

Ook zou ik nog niet met het wijken bezig gaan als je pony nog niet over zijn rug loopt, nog niet actief genoeg is etc.

Het zal vast lastig zijn met dit ras, maar ik denk dat je er prima kan komen met de goede begeleiding. Als je de aanleuning etc. wat meer voor elkaar hebt, kan je prima b starten vind ik. En goed dat je bezig bent met het voorwaarts neerwaarts en van achter naar voren rijden. Veel overgangen, tempowisselingen, actief maken, van achter naar voren rijden, stelling meepakken. Succes! :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 19:53

Bedankt allen voor de duidelijke feedback. :)
Bevestigd de lijn waar ik en mijn instructie mee bezig zijn goed is.

Maar ik heb hem bewust in in the picture geplaatst ipv horses @ Work.
Het is allemaal nog erg los & basic.

Morgen zal ik specifiek op de vragen in gaan.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 09:03

Joolien schreef:
Het plaatje waar je tevreden naar kijt, wat zie jij daar? Ik zie een paard die draaft, lekker relaxt en ontspannen, maar dat is het ook. Ook anneer je zegt 'achterbeen check', ja het paard zal zijn achterbeen toch ergens neer moeten zetten.
Maar een paard is pas actief en in balans als hij het achterbeen in de afdruk van het voorbeen zet, dat zie je in beide foto's duidelijk dat hij dat niet doet. Actriviteit is heel belangrijk, en ik zou daar op gaan focussen, en dan pas op een aanleuning. Want zonder goede activiteit, geen goede aanleuning.
Natuurlijk snap ik dat het bij een paard als deze lastig is, het is nou niet het type sportpaard, maar in principe is de basis voor ieder ras hetzelfde :)
Slim dat je de galop buiten aan wilt gaan pakken, lekker lange stukken. Maar is ze ook wel ens nagekeken door een fysio of osteo? Want ik vind dat ze ook wel heel bozig kijkt, alsof ze ongemak heeft. Wellicht is het eens de moeite om haar te checken.

Succes verder :)

Bedankt je feedback! Activiteit is de motor voor alles, daar ben ik het helemaal met je eens :j Helaas was dit absoluut geen voorwaarts denkend paard, hierdoor ben ik eigenlijk het afgelopen jaar alleen maar bezig geweest met been = reactie.
Ze wordt regelmatig even gecheckt. Mijn andere instructeur (waar mijn moeder les van heeft) is tevens ook geschoold in manuele therapie en massage. Half jaar terug is ze gecontroleerd door sport fysiotherapeut, niks gevonden. Toch is het wellicht weer eens goed om haar te laten checken, gezien de intensiteit van het rijden voor haar ook steeds zwaarder wordt, thnx!

Blijheid schreef:
Ik hou echt van dit type paarden, niet het makkelijkst te rijden qua bouw maar wat zijn ze toch leuk :) Jullie vormen ook een mooie combinatie, en ik moest lachen om haar prethoofd op de eerste twee draffoto's :))

Voor jullie B gaan starten zou ik nog wel een tijdje oefenen. Ze mag nog een stuk actiever en nageeflijker worden. Werk je ook aan de hand of aan de longe? Dat zou denk ik een goede manier kunnen zijn om haar sterker te maken, dan wordt het met rijden ook makkelijker :) De galop buiten oefenen lijkt me ook een heel goed idee :j

Jazeker! :j We doen aan de hand, kaptoom, voor de buiging en stelling en lange teugel werk. Binnenkort wil ik het lange lijnen werk weer eens oppakken, omdat dit denk ik ook goed bij de ontwikkeling van de achterhand zal helpen.

@Nadine, thnx voor je lieve bericht. We zijn al zoveel verder als waar we waren. Nu heb ik af en toe het gevoel, als ze op kuitdruk een verruiming inzet, dat ik op een écht paard zit. Dan komt er alweer een smile op mijn gezicht. (voor de geïnteresseerde, Dido heeft heel lang gestaakt en stond dan gewoon stil). Aan de kaptoom kan ze mooi inbuigen, onder het zadel lukt me dit niet. Mogelijk combinatie met het lange lijnen werk, dat ze leert op 2 teugels ook te durven zakken.

Focussed schreef:
Wat een stoer paard!

Ik denk dat je vooral nog veel kunt investeren in de basis. Twee benen is gas (ik mis impuls, hij oogt wat traag) met directe reactie. Éen been is zijwaarts. Daarna werken aan de verbinding van achter naar voor want ook op het plaatje wat jij aanleuning noemt, heb je geen goede aanleuning. Het paard loopt ver voor de loodlijn en drukt de rug weg. Ik denk dat als je die basis goed hebt (dus aanleuning + correcte reactie op beenhulpen) da je basis veel solider is en je daar mooi op verder kunt bouwen.

De zijwaartse hulp is nog niet bevestigd, dat zie je mooi op het wijk plaatje. Je geeft ook druk met je binnenteugel door de hand boven/over de manenkam te plaatsen en het paard daarmee zijwaarts te laten gaan. Je ziet dat je paard daardoor ook kantelt in het hoofd.
Probeer te oefenen met dat het paard echt zijwaarts gaat op eenzijdige kuitdruk. Het paard echt van het binnenbeen naar de buitenteugel duwen. Met je buitenteugel hou je hem recht, met je binnenbeen vraag je iets buiging en zijwaartse drang. De binnenteugel blijft gewoon op de plek of zelfs iets naar binnen (ipv wat naar buiten, wat je nu doet) om de buiging te ondersteunen.
Het is een logische reactie hoor, maar op deze manier blokkeer je het binnenachterbeen en gaat je paard dus wel zijwaarts, maar valt het daarbij over de schouder weg i.p.v. dat het zich zijwaarts maar in evenwicht draagt.

Bedankt voor je gedragen feedback. Met betrekking tot de basis ben ik het helemaal met je eens :j Het kuit = reactie is nog dagelijks werk. Nu teruglezend is inderdaad het woord aanleuning niet het juiste woord maar verbinding wel. Ik probeer nu met verbinding te rijden, zodat ze de hand accepteert. Vervolg stap is de hand leren volgen.
Vorig jaar had ik vaak een losse teugel, omdat ze absoluut niet voorwaarts was. Geen goede oplossing natuurlijk, want het ligt niet aan de verbinding maar aan de activiteit :Y) :D
Nu komen we op een punt waarbij het paard minder zwalkt en meer in balans komt, meer kracht ontwikkeld. En nu begint het rijden echt leuk te worden :j
Het wijken is nog niet iets waar we actief mee bezig zijn, wél aan de hand maar weinig nog onder het zadel.

@ Granoek, jazeker is een drum :j :D Tinker x shire! Bedankt voor het compliment!

@Jolandee, Ik ben niet tevreden met de foto, maar al wel blij in vergelijking met waar we vorig jaar stonden. Bedankt voor je feedback, het wijken is nog niet iets waar we inderdaad aan toe zijn. Wél pak ik het aan de hand mee. Goede begeleiding is echt onmisbaar!
Oei het woord 'pony' :o klinkt wel heel schattig bij deze tank haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:11

Ondanks dat er nog dingen beter kunnen, snap ik zeker dat je blij bent met de vooruitgang die jullie hebben gemaakt!
Je ziet zeker wel verschil met hoe ze liep als 4-jarige. :j
Ik denk dat als je vanuit de houding van de eerste 2 'nu-foto's' verder gaat uitbouwen, jullie een heel eind kunnen komen.
Lekker op haar tempo, blij paard, blije ruiter.

De buitenritfoto's zijn ook erg leuk om te zien! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:54

Super om te horen dat je ook met kaptoom en lange lijnen bezig bent +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:18

Mooi paard! Ik denk dat het meeste wel gezegd is, maar wat mij in een aantal foto's opvalt is dat het zadel wel een stukje verder naar achteren mag. Nu lijkt het af en toe de schouder wat te blokkeren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:36

Knap hoor!

Ik heb zelf een trekpaardkruising en weet goed hoe moeilijk het is. Maar ze kunnen het hoor. Wel lastig dat ze van zich zelf niet erg voorwaarts is, dat is de mijne wel en als ze lekker driftig is gaat het allemaal makkelijker. (Op buitenrit begon ze laatst zelfs ongevraagd wissels om de pas te springen :') Voor zover ze dat correct kan)

Zelf heb ik haar ook een paar keer met een driehoeksteugel (kun je gewoon zelf maken) gelongeerd, hierdoor ging ze snappen dat ze haar hoofd ook kan laten zakken. Dat dat een prettige houding kan zijn. Dat zou je allicht eens kunnen proberen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:27

Ik vind het een stoer paard, mooi getekend.
Persoonlijk stoort het zadel mij enorm. Het lijkt alsof hij gewoon net te smal is en daarop teveel bovenop de rug ligt. Zeker met de dikke pad eronder, is er geen contact tussen paardenlijf en zadel. Ik doel er niet op dat je een close-contact zadel moet hebben maar dit zadel lijkt mij niet passend op dit paard.
Dat gezegd te hebben, toch veel plezier met dit leuke dier.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:50

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat er nog dingen beter kunnen, snap ik zeker dat je blij bent met de vooruitgang die jullie hebben gemaakt!
Je ziet zeker wel verschil met hoe ze liep als 4-jarige. :j
Ik denk dat als je vanuit de houding van de eerste 2 'nu-foto's' verder gaat uitbouwen, jullie een heel eind kunnen komen.
Lekker op haar tempo, blij paard, blije ruiter.

De buitenritfoto's zijn ook erg leuk om te zien! <3

Thnx! Je merkt dan toch verschil ten opzichte van een kwpn-er en een grover paard. Het duurt allemaal toch iets langer.

@Blijheid, is ook erg leuk voor de afwisseling!

Hilary schreef:
Mooi paard! Ik denk dat het meeste wel gezegd is, maar wat mij in een aantal foto's opvalt is dat het zadel wel een stukje verder naar achteren mag. Nu lijkt het af en toe de schouder wat te blokkeren.

Ben je bekend met het ghost zadel? Dit is 1 van de zadels met de meeste ruimte. Van mijn zadel passer had ik juist de opmerking gehad dat hij eerder te ver naar achteren lag. Hierdoor komt hij te 'diep' en kantelt naar voren.

karijn schreef:
Ik vind het een stoer paard, mooi getekend.
Persoonlijk stoort het zadel mij enorm. Het lijkt alsof hij gewoon net te smal is en daarop teveel bovenop de rug ligt. Zeker met de dikke pad eronder, is er geen contact tussen paardenlijf en zadel. Ik doel er niet op dat je een close-contact zadel moet hebben maar dit zadel lijkt mij niet passend op dit paard.
Dat gezegd te hebben, toch veel plezier met dit leuke dier.

Bedankt voor de feedback! De A lijn van dit zadel is ook noodzakelijk, doordat je anders teveel last van je bekken krijgt. Ze is erg rond, geen schoft en niet extreem lang. In de toekomst wil ik nog wel een keer een engels zadel passen, mogelijk custom made ivm de erg moeilijke rug.

Gypsy schreef:
Knap hoor!

Ik heb zelf een trekpaardkruising en weet goed hoe moeilijk het is. Maar ze kunnen het hoor. Wel lastig dat ze van zich zelf niet erg voorwaarts is, dat is de mijne wel en als ze lekker driftig is gaat het allemaal makkelijker. (Op buitenrit begon ze laatst zelfs ongevraagd wissels om de pas te springen :') Voor zover ze dat correct kan)

Zelf heb ik haar ook een paar keer met een driehoeksteugel (kun je gewoon zelf maken) gelongeerd, hierdoor ging ze snappen dat ze haar hoofd ook kan laten zakken. Dat dat een prettige houding kan zijn. Dat zou je allicht eens kunnen proberen.

Thnx voor de tip. Het driftige herken ik inderdaad, dan gaat ze zo showen <3 Het wisselen dat lukt haar nog niet hoor! Goed teken dat jouw merrie het wél kan, heeft ze voldoende kracht.
Ik denk dat ik binnenkort een les lange lijnen wil volgen, dan met longeersingel proberen met contact de gangen door te oefenen. Met longeersingel kan je natuurlijk ook met passoa of andere hulpteugel het laag & rond gaan oefenen :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:57

Dat klinkt idd als een goede om te doen!
Pessoa ben ik persoonlijk niet zo fan van, die is zo onrustig in de mond. Een driehoeksteugel is rustiger.
Gewoon blijven oefenen dan komt het wel goed.