Een nieuw begin, hoe deden jullie het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Een nieuw begin, hoe deden jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 11:35

Hoi lieve bokkers,

Mijn pony is afgelopen jaar op koningsdag overleden en ik ben er nu wel klaar voor om mijn liefde door te geven aan een nieuwe pony.

Ik merk dat ik het nog wel moeilijk vind en emotioneel gauw dichtsla en dus emotieloos word. Ik ben zo bang dat ik het perfecte maatje niet meer ga vinden ondanks dat mijn eisen heel laag zijn.

Ik ben bij een stichting langs geweest om een pony te adopteren en zij was geweldig!
Ik heb haar rontgenlogisch laten keuren en daar kwam uit dat ze behoorlijk spat had... daar ging mijn droom.

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je een nieuwe vriend had? En heb je hem of haar via internet gevonden of via via? Was het liefde op het eerste gezicht of totaal niet?

Alle tips en adviezen zijn welkom!

friesiszwart

Re: Een nieuw begin, hoe deden jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:08

je moet in ieder geval niet je vorige paard willen zoeken.

Kijk naar wat je wilt en zoek daar het geschikte paard bij.
Mocht je een jong paard zoeken, ik heb 2 jonge NRPS twenters (een merrie en een ruin) met een aparte kleur en een jaarling. Ook een valk veulen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 12:09

Nee dat maakt het wel lastig inderdaad! Ik merk wel dat ik op een type val.

Nee bedankt ik zoek een ouder ervaren pony :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:12

Wat ontzettend naar dat je paard overleden is.
Ik weet hoe dat is. Ik heb heel onverwachts afscheid moeten nemen van mijn gouden maatje. Heb een zware tijd gehad daarna.
Heb afgelopen week toevallig een topic geopend. Misschien heb je er iets aan.
Neem in ieder geval de tijd!

[ITP] Haflinger Nick: Een jaar bij ons!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 12:14

Chasey schreef:
Wat ontzettend naar dat je paard overleden is.
Ik weet hoe dat is. Ik heb heel onverwachts afscheid moeten nemen van mijn gouden maatje. Heb een zware tijd gehad daarna.
Heb afgelopen week toevallig een topic geopend. Misschien heb je er iets aan.
Neem in ieder geval de tijd!

[ITP] Haflinger Nick: Een jaar bij ons!

Wat mooi beschreven, ik kreeg er tranen van!
Bedankt voor je bericht.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:18

Herkenbaar, al is het voor mij alweer bijna 9 jaar geleden.
Maar inmiddels nog steeds erg blij met mijn keuze van destijds.

Doodeng vond ik het, ik koop een dier in principe voor het leven. Stel dat we toch niet zo klikken of dat hij ziek wordt, kan ik dat wel aan.
Ik heb puur op mijn gevoel gekocht, wekenlang advertenties weg geklikt bij de eerste foto. Totdat ik mijn huidige paard zag en hij was het.

Ik heb geluk gehad, er kan inderdaad zoveel anders lopen dan je zou willen. Maar deze onzekerheid kun je nooit helemaal voorkomen, dus staar je daar niet blind op.
Succes!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:36

Mijn pony is afgelopen augustus helaas ingeslapen. Januari dit jaar ben ik weer opzoek gegaan naar een nieuw maatje. Wat ik bij mezelf merkte is dat ik onbewust ieder paard vergeleek met mijn oude pony. Ik heb een aantal bezichtigingen gedaan en ondertussen ben ik weer intens gelukkig met mijn nieuwe paard.

Mocht je verder nog vragen hebben, kun je me altijd een PBtje sturen! :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:39

ik heb in oktober 2015 mijn maatje moeten inslapen. Toen was er in december dat jaar paard 2015 expo hoten. Daar was ik geweest toen werd ik met me moeder geroepen door me les gever. En toen vroeg die wat voor paard ik wou. Want hij ging die week weer op pad voor paarden enzo. En daar was mijn nieuwe topper wij werden gebeld door mijn les gever paar dagen later ofzo. En toen ging we kijken er was wel bij gezegt. Dat ze tedun was en veel aandacht nodig had en aan moest komen en ze glom totaal niet. Ze was mega lelijk schoren met wontjes aan toe. Maar toch keken wij der door heen toen lieten ze der 1st even los springen. Wowo wat een paard sprong als laast hindernis even oxer van zoon 1.40 boven de staanders uit. Toen ging we zadel en mocht ik gelijk als 1st even proef rijden onder begeleiding van me eigen les gever die was mee gegaan dat wouden we ook. We hebben der zelf wel veel verstand van maar hij kenden die mensen. En het paard al beetje en ik vond echt mega eng om weer op zoek tegaan. Maar toen ok met toen ze los in bak stond we konden naar de toe lopen toen ze even stil stond renden niet weg enzo. En toen ik ging rijden ging ik ook even springen. Wowo wat een paard ik dacht dit is hem haar eigelijk. En dacht iereen zo wel me ouders als me les gever als de handenlaar waar ze vandaan kwam. En nee was geen handelaar die zomaar dingen zij om haar perzee kwijt tewillen of moeten. Ze zij heel eerlijk geweest over haar over wat ze wisten. En me les gever zijn gelijk je moet der wel door heen kijken. Maar nog nog super blij dat ik dit geweldig paard waar nog beter band mee heb dan me vorige maar komt ook omdat ik 1st haar vertouwen moest winnen. Maar dat kwam door der verleden die ze had voor ze bij die handelaar kwam. En we hebben der laten keuren klinisch en rontgelogies enzo. Maar niet omdat we het niet vertouwtden bij hun maar door wat we daar voor gehad hebben. Maar zelfs dat was met keuring niet uit gekomen. Al was me nieuwe paard toen we hem kochten nog net 8 bijna 9 maar. kwa karakter en training 4/5 jaar. Maar dat wisten we kwa dressuur. Maar nog geen dag sprijt van gehad ze kwam toen January 2016. En nog steets super blij we hebben wel toen ze sterker werd een klote periode gehad waar ze maga ging uittesten ze was toen niet terijden. Toen hadden gelijk mijn les gever beld die kwam toen paar dagen daarna en toen helen mei vakantie elke dag. En dat heeft ons echt geholpen. Ben hem nog steeds dankbaar dat die deze topper voor mijn gevonden heeft en dat die ons der door heen geholpen heeft. Zou me echt geen fijne beter paard kunnen en willen wensen. Iereen zegt ook dat ik top team ben met der mensen vinden nu ook zonden. Dat we niet op wedstrijd kunnen door blessuren van het paard door ongeluk die we samen gehad hebben. Maar door haar verleden heeft ze mega verlatings angst dus dat doet echt pijn als je der achter moet laten als je op vakantie gaat. Maar door alles wat we in jaar tijd samen hebben mee gemaakt hebben. Is ons band alleen maar sterker geworden. Dus ben echt nog steeds super blij met der helaas lukt niet om foto van der bij tezetten. Maar ondanks dat ze al 5 maanden met blessuren staat blijft ze vrolijk.maar gelukkig gaat ze wel goed kant op. Maar ben ook wel nog steeds blij dat we op anderen stal staan dan toen we haar net hadden waar door ze rustiger geworden is. En dat ziet zelfs de mensen om heen maar heb niet heel lang gezocht naar der. Mede danks zijn me les gever die zag toen die haar zag dat is echt wat voor die leerling van me die op zoek is naar nieuw paard is. maar gelukkig heeft hij me in het begin super geholpen met leren kennen enzo. En heb der zelf ook mega veel tijd ingestoken. En omdat ik zelf toen al ruim 3/4 maanden niet tot amper meer reed door me vorige paard die werd gewoon door de pijn tegevaarlijk om terijden. reed eigelijk michien 6 maanden niet voor ik ging rijden op nieuw. We hebben maar 3/4 maanden gedokters met die anderen. Enzo

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:53

Wat vervelend wat je paardje is overleden!

Hoop dat je snel veel plezier gaat beleven met je adoptie pony! Ik heb het er moeilijk mee gehad toen maar mijn nieuwe pony stond er toen los van. Daar was ik ook super gek mee!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:58

Ik ben vorig jaar begin april mijn beste maatje verloren aan een lelijke koliek. Helaas mocht een operatie niet meer baten.
Hij was mijn baby, mijn alles en samen hebben we zoveel bereikt. Ik dacht dat ik nooit nog een andere kon vinden. Ik heb zoiezo met heel weinig paarden de klik om echt wat te kunnen bereiken.

Ik ben geloof ik in juli terug beginnen zoeken en eind augustus/begin september had ik opeens 2 schatten van paarden bij. 1 onbeleerde en 1tje waar de klik net zoals bij mijn overleden paardje voelde. Ik was langs de ene kant dolgelukkig en langs de andere kant echt gebroken omdat niemand hem kon vervangen...

Ondertussen zijn we drie kwart jaar verder en ik ben zo gelukkig. Ik heb echt een nieuwe start gemaakt en heb al zoveel meer bereikt dan ik ooit had durven denken.

Mocht je vragen hebben, gil gerust! Ik hoop dat je snel weer kan genieten!