Geen plezier meer in paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Geen plezier meer in paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 22:31

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou typen, maar het lijkt er toch op dat mijn paarden-virus over is.

Afgelopen januari heb ik mijn eigen paard laten inslapen. Hij was echt mijn maatje, ondanks dat het helaas nooit is geweest wat ik van een eigen paard verwacht had. (Veel pech gehad)

Ondertussen een maand geleden verhuisd en gelijk een verzorgpony gevonden in mijn nieuwe woonplaats. Staat op een fijne kleinschalige privéstalling, ik mag komen en rijden wanneer ik wil en hoef daar verder niks voor te doen of te betalen. De pony is ook echt leuk, heeft een leuk karakter en is ook erg leergierig. Alles dus echt iets waar iedere paardengek van zou dromen!

Echter ga ik bijna met tegenzin (is dan weer net een te groot woord, maar ik denk dat als ik niet zou hoeven gaan dat ik dat ook gewoon niet zou doen) en haal ik er lang niet het plezier meer uit wat ik had.
Is dit misschien allemaal gewoon "te snel" na het verlies van mijn eigen paard? Moet ik dit de tijd geven? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb dit uiteraard ook besproken met de eigenaresse en ze begrijpt me, maar hoopt dat ik toch nog plezier erin ga vinden. Ik wil dit ook ergens nog een kans geven, maar ik merk (vooral sinds ik ervoor uit ben gekomen naar de eigenaresse) steeds meer dat ik het gewoon niet meer voel ofzo :+
Ik ga misschien nog liever eens in de week/eens in de 2 weken ergens een lesje pakken. Althans, dat is wat mijn gevoel nu zegt.

Heb geen idee wat nu wijsheid is, want verder is het de ideale situatie voor een verzorgster en is het te mooi om te laten schieten. Dus wat als ik uiteindelijk het plezier wel terug krijg? Hoelang moet ik het nog de tijd geven?
Want aan de andere kant gun ik dit natuurlijk ook aan een ander die er wel het plezier uit kan halen! (En voor de eigenaresse&pony is het ook eerlijker)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:39

Je zegt het misschien zelf al in je tekst. Je bent je beste maatje verloren, je bent verhuisd, je hebt een nieuwe verzorgpony waar je alle vrijheid hebt. Lijkt mij al met al best veel verandering en gemis van je maatje niet uit te vlakken. Even stapje terug doen, pas op de plaats misschien inlassen, al dan niet met verzorgpony. Balans, evenwicht hervinden en gewoon even niets, geen verwachtingen aan je zelf en naar jezelf toe?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:41

Rot voor je dat je je maatje hebt moeten laten inslapen. Maar hoelang ben je nu met dit verzorgpaard bezig? Ikzelf heb geen ervaring met eigen paarden, maar heb wel meerdere verzorgpaarden gehad. Mijn vorige verzorgpaard was echt mijn maatje en toen ze overleed heb ik het daar dus heel moeilijk mee gehad. Ik bleef mijn nieuwe verzorgpaard met haar vergelijken en aangezien hij heel anders was (veel meer in zichzelf gekeerd) heeft het maanden geduurd voordat ik hem begon te begrijpen en los begon te zien van dat andere paardje. Soms heeft het dus inderdaad tijd nodig en kan het gebrek aan plezier ook komen omdat je nog geen band met dit paardje hebt. Als ik het zo goed lees ken je dit paardje pas 1 maand en is het pas een half jaar geleden dat je je andere paard hebt moeten laten gaan. In mijn ogen kan dit dus nog best groeien, maar het kan inderdaad voor jou ook gewoon te snel zijn en dat je nog niet toe bent aan je openstellen voor een nieuw paard. Er zijn daarom ook twee opties: doorzetten voor een paar maanden en kijken of je je echt open kan stellen voor het opbouwen van een band om te zien of je plezier dan terug komt, of je stopt er voorlopig mee totdat je voelt dat het echt weer gaat kriebelen en je toe bent aan een nieuw paardje.

Veel succes in ieder geval!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:46

:(:)

Ik heb er helaas ook ervaring mee.
Het is nu twee jaar geleden dat ik mijn merrie heb laten gaan... En ik wacht al een behoorlijke tijd tot het weer gaat kriebelen om paard te rijden. Ik knuffel graag met de paarden die bij mijn ouders aan huis staan. En heel af en toe komt ook het idee langs om weer een eigen paard te willen. Maar dan wil ik eerst dat dat gevoel weer terug gaat komen. Tot nu toe komen die gevoelens soms weer langs, maar nog niet sterk genoeg in mijn ogen. Dus voor nu laat ik het mooi rusten en zie ik wel wat er gaat gebeuren.

NYC2B

Re: Geen plezier meer in paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:43

Ik herken dit gevoel enorm, mijn pony is een jaar geleden overleden en in die tijd was ik ook heeelemaal klaar met paarden en toen heb ik er ook een tijd niks mee gedaan, tot dat het kriebelende paardenliefde gevoel weer boven kwam! En dat is nu pas meer dan een jaar later.

Geef het de tijd, misschien komt het wel weer en misschien ook niet maar geef jezelf de tijd om even rust te hebben en niks te forceren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:58

Ik kan niet met je meepraten maar kan me het wel voorstellen na alles wat je hebt meegemaakt :(:) Een verzorgpony vraagt 'emotioneel' ook wat van je, met een verzorgpony kun je mogelijk een band op bouwen, maar misschien ben je daar zelf nog wel niet aan toe en is dit een manier waarop je dit tegen jezelf verteld. Misschien onzin wat ik zeg, maar dat lees ik er een beetje uit.. :)

Af en toe een lesje zou juist een goed idee zijn om toch met paarden bezig te zijn zonder het emotionele stuk. Met een lespaard bouw je geen band op, dat staat verder van je af.
Buiten dat, neem echt de tijd, gun jezelf die tijd. Je hebt een hoop voor je kiezen gehad, dat is niet ineens weg om ruimte te maken voor wat nieuws.. :(:)