eigen paard aan huis

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

haffiefreak

eigen paard aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 12:44

Ik weet niet of het hier goed staat.
Ik heb 2 vragen over het aanschaffen van een eigen paard.

Ik ben aan het rondkijken voor een eigen paard. Moet financieel ook kunnen natuurlijk.
Hij/zij komt dan aan huis te staan.

1- Nu weet ik dat het kudde dieren zijn. Wat hebben jullie gedaan, 2 paarden tegelijk gekocht. Of eerst 1 en later nog 1. Met natuurlijk dan eerst apart op de wei.

2- Wij hebben een zoontje van bijna 2 (juli) wat is dan wijsheid? Ik weet niet of hij paarden leuk gaat vinden. Ik wil hem dan rond 6/7 jaar op les doen. Als hij het leuk vindt in ieder geval.
Eerst een shet, als hij het dan leuk vind, elke keer een grote pony kopen.
Of meteen een grotere pony d/e zodat hij een tijdje vooruit kan.
Als hij het niks vind dan zou ik ook op de pony kunnen. (Ik ben 1,65)

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

jaimy10

Re: eigen paard aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:49

Wat leuk :))
Ik heb ze nu sinds een half jaar aan huis, ik moest mijn eigen pony ophalen van stal en de pony die ik had gekocht voor erbij heb ik de zelfde dag opgehaald. Ik heb de eerste pony in een binnen box gezet en ben toen de andere gaan halen (uiteraard was er iemand bij de eerste pony gebleven). Toen de 2de pony er was (nog te volgen? :Y) ) Heb ik ze tegelijk in de paddock met schuilstal gezet (waar ze dag en nacht verblijven) zodat er geen 1 de baas van het stuk was.. Zijn 2 hengsten dus ze hadden wel zoiets van heeee.... Even wat gekloot, maar ik moet zeggen het is super gegaan zijn nu 2 vriendjes :j

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:10

Onze paardjes kenden elkaar al van de vorige stal, waar ze samen stonden toen we ze kochten.
Er zijn er daarna 2 bij gekomen: de eerste bij de twee huidige in. Die hebben we eerst een week met een draadje ertussen gezet, toen met zijn drie├źn bij elkaar. De tweede is gekomen toen de twee originele paardjes waren overleden, en die heeft 1 uurtje met een draadje ertussen gestaan en daarna konden ze gewoon bij elkaar in. Mijn pony heeft toen het tweede originele paard was overleden 1,5 week alleen moeten staan en werd daar doodongelukkig van, ik zou dus zeker niet wachten met een tweede paard/pony.
Wat betreft jouw tweede punt: Ik denk dat een heleboel moeders met paarden daar tegenaan lopen, maar dat is iets voor de toekomst imo :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:14

Ivm de leeftijd van je kindje zou ik beginnen met een eigen paard en een shetje :) Kan je met de shet peilen hoe je zoontje het vind de komende jaren en kan er altijd nog een andere pony komen als hij beetje kan rijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie