"Het dansende paard" op Paard en Plezier 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

"Het dansende paard" op Paard en Plezier 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:37

Afgelopen pinksterweekend deden wij mee aan de rubriek Horses got Talent op Paard en Plezier in Kootwijk.

De bedoeling was om wat dressuur te laten zien aan de lange lijnen/dubbele longe. Aangezien ik dat nog regelmatig doe omdat ik niet meer kan rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loswerken..dat was in het begin even spannend, kleine rennende pony's met verklede meisjes er op zijn heel spannend. :D

https://www.youtube.com/watch?v=edEEZHxj5Wc
Stukje film van de voorronde..het was lastig voor mij om hem langs de zijde te krijgen waar de boxen stonden. Dat was toch wel erg spannend dat geluid wat er uit kwam.

Afbeelding
Uitslag van de voorronde..wij mogen door naar de finale :)

Inmiddels wel een beetje moe..maar gelukkig konden we nog 20 min even pauze houden allebei.
Bij het loswerken voor de finale stond hij achter op een steentje en liep even enorm kreupel..dat was wel even schrikken.
Gelukkig niet ernstig en na een paar passen weer goed.

Afbeelding
In de finale

Toen de finale..hij bouwde erg veel spanning op van de muziek en ik merkte halverwege dat hij me daardoor ook minder goed hoorde dus we hadden nog wel wat miscommunicatie af en toe. Maar er zaten gelukkig ook goede stukken tussen.

Het filmpje van de finale: https://www.youtube.com/watch?v=jT0yPEPvGW4&t=336s

Toen was het wachten op wat het publiek vond..degene met het meeste applaus werd de winnaar. Inmiddels waren wij omgedoopt tot 'het dansende paard" :D en klapte het publiek het hardste voor ons. Hele leuke ervaring :)

Afbeelding
Prijsuitreiking met de juryleden

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=trkjTIgqIHo
En nog een vlog van een van de juryleden voor een impressie van de gehele dag.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-06-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Arianne_94

Re: "Het dansende paard" op Paard en Plezier 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:40

Wat gaaf. Gefeliciteerd *\o/*

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:43

Wat leuk, Elisa2!
Ik snap wel een beetje wat ze bedoelden met 'de aankleding', maar heeee, het gaat vooral om de kunde. Goed gedaan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:46

Bedankt! aankleding is duidelijk niet mijn sterkste kant haha

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:37

Je had je vast ook helemaal ongelukkig gevoeld in een jurk met Spaanse roezeltjes en Hilversumse glitters :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:48

Haha ja echt wel.. :D en denk dat ik flink gestruikeld zou zijn met jurk in combi met de lijnen := Was het een iets ander soort "act" geworden. :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:49

He wat superleuk, Elisa! Mooie prijs, ook.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 06:41

Dankje GU,

Ja inderdaad mooie prijs, heb ik aan mijn ouders gegeven..kunnen zij lekker een weekendje boscrossen samen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:11

Hey wat leuk om dit voorbij te zien komen! :D Het was onwijs leuk dat je mee deed (was een van de juryleden!) Het was echt enorm leuk om eens iets anders voorbij te zien komen dan bijvoorbeeld vrijheidsdressuur, en dat was ook wel heel duidelijk te horen aan het applaus dat het publiek het er mee eens was!

Vond het ondanks de spanning hier en daar echt prachtig om te zien! Petje af hoor! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 05:50

Wat leuk dat je in uitgelicht staat! Ik vind het heel knap en doe het jullie niet na.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:18

Leuk! Iemand die ook werkt aan de dll! Het je echt een onwijs mooie manier om je paard te trainen zonder belasting van een ruiter.

Mag ik je 2 kleine tips geven? Allereerst, een andere singel icm je lijnen anders vast zal je zeker helpen om een stabielere en correctere aanleuning te krijgen. Ik bedoel dan een singel met meer ringen waardoor je de lijnen lager kan plaatsen (ter hoogte van de schouderpunt). Waarschijnlijk hoef je dan de lijnen ook niet terug te slaan door het bit en krijg je een veel mooier contact waarbij je nog beter kan gaan verfijnen.

Daarnaast zou ik je willen adviseren om handschoenen aan te trekken. Om te voorkomen dat je ernstige brandblaren krijgt als het paard er een keer vandoor schiet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 06:41

Duality schreef:
Hey wat leuk om dit voorbij te zien komen! :D Het was onwijs leuk dat je mee deed (was een van de juryleden!) Het was echt enorm leuk om eens iets anders voorbij te zien komen dan bijvoorbeeld vrijheidsdressuur, en dat was ook wel heel duidelijk te horen aan het applaus dat het publiek het er mee eens was!

Vond het ondanks de spanning hier en daar echt prachtig om te zien! Petje af hoor! :D

Dankjewel :) :) :)

En heel erg tof om in uitgelicht te staan, en dankjewel Susan..zit ook veel training in.

sakvis, het is inderdaad een hele mooie manier om je paard te trainen zo. Bedankt voor je tips..maar ik heb het bewust zo zitten omdat mijn paard er altijd snel 'achter wil kruipen" en dat met lagere ringen nog sneller het geval is. :)

Handschoenen heb ik in de winter aan, maar vind ik zelf altijd vervelend werken..ben gelukkig handig genoeg om m'n paard op een volte te sturen als hij een spurtje trekt.

fresk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:43

Tof zeg! Gefeliciteerd

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:49

Is dit 'evenement' elk jaar?
Heb er nog nooit van gehoord maar klinkt enorm grappig!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 11:36

Bedankt, ja het word ieder jaar georganiseerd door vereniging eigen paard op het terrein van Gert van de Hoorn in Kootwijk.

Je kunt met allerlei verschillende dingen mee doen met je paard, onderlinge spring en dressuurwedstrijden, Trec, clinics etc.
Naast demonstraties en workshops..programma wisselt ieder jaar.

Wij hebben eerder ookal eens meegedaan hier aan horse agility, was echt super leuk en leerzaam. Heel leuk evenement!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:46

Echt zo leuk om te zien, erg mooi! Enne die aankleding geweldig hihi. Peerd met pluim op haar hoofd volgende keer ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 08:33

Dankje VHU...haha een pluim, denk dat ie dan een beetje door draait..het is een gevoelig typje haha.