Knallend B-debuut met draver(tje) Diëgo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Knallend B-debuut met draver(tje) Diëgo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 09:28

Hoi! :)

Aangezien mijn grote reus helaas al een tijdje met een blessure kampt na een val in de paddock, kreeg ik van een lesklant en stalgenoot haar pony aangeboden voor een buitenrit. Omdat ik het dier verder nog niet gereden had besloot ik hem eerst even in de bak uit te proberen. Dat ging zo ontzettend fijn, dat we hard aan het trainen zijn gegaan en na twee weken de startkaart hebben aangevraagd!

Onderstaande foto's zijn van ons B-debuut tijdens de tweedaagse dressuurwedstrijd op stal CK de Bliss in Leidschendam. We hebben in dit weekend alle vier de proeven gewonnen, en zes winstpunten gereden. Toch best wel trots op ons als zeer verse combinatie! Ten tijde van deze wedstrijd had ik hem zo'n 10 keer gereden. Diëgo had nog nooit een officiële wedstrijd gelopen. Verbeterpunten zijn er dus genoeg, we trainen lekker verder en de volgende wedstrijden staan al gepland.

Paspoortje:
- Diëgo Amigo
- 1.55 hoog
- 16 jaar
- Afstamming onbekend, maar minimaal 75% Franse draver

1. Rustig opwarmen in de binnenbak
Afbeelding

2. Losgalopperen
Afbeelding

3. Oppakken naar wedstrijdhouding
Afbeelding

4. Stukje schakelen
Afbeelding

5. Pasje opzij
Afbeelding

6. En de ring in!
Afbeelding

7. Voorbereiden op de gebroken lijn
Afbeelding

8. Middenstap
Afbeelding

9. Stukje draf, weet niet precies welk deel van de proef
Afbeelding

10. Halsstrekken, hier hadden we een 8 voor *\o/*
Afbeelding

11. Galop rechts op de volte
Afbeelding

12. Galop links
Afbeelding

13. Mooi sfeerplaatje
Afbeelding

14. Laatste lijn
Afbeelding

15. Afgroeten
Afbeelding

Bedankt Louisa Hoenstok van LH Fotografie voor de mooie foto's! En jullie bedankt voor het kijken :wave:

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:53

Gefeliciteerd, zie alleen geen foto's :=

Edit:nu wel! Mooi dier, veel succes verder!
Laatst bijgewerkt door Anna79 op 10-06-17 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

saarie

Re: Knallend B-debuut met draver(tje) Diëgo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 09:53

Huh, hier zie ik ze wel gewoon?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:55

Gaaf dier!
Vind je alleen wel wat streng met je handen. Probeer ze wat minder laag te houden, je hebt ze geregeld bijna op het zadel liggen.

Wat waren je punten :)?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:59

Gefeliciteerd!! Wat een voortvarend begin als combinatie. Wat zijn je plannen, blijf je 'm voorlopig rijden?

Tipje: let op je lengtebuiging in het wijken. Paard moet om je binnenbeen heen buigen, op de foto die je plaatst is het precies andersom ;-)
En je handen! Paard loopt er zo voor het beeld ontspannen onder, maar valt je op de je pianohandjes hebt die je erg terug houdt? Denk dat hij er nog fijner van over zijn benen en door zijn lijf van gaat lopen :-)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:00

Dankjewel voor de tip! Punten waren 198, 196.5, 190 en 185, allemaal 1e plekken.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:00

Leuke pony! Gaaf jasje heb je aan trouwens..
Zijn je beugels alleen niet wat kort? :=

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:01

@_Roxanne: dat klopt, het is ook geen wijken, maar een stukje appuyeren :o Handen ga ik op letten!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:02

@Willemiens: Dankje! Dat kan wel kloppen ja, ik zit op een springzadel :D

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:09

saarie schreef:
@_Roxanne: dat klopt, het is ook geen wijken, maar een stukje appuyeren :o Handen ga ik op letten!

:+ Zo he. Ik geloof dat ik nog niet wakker ben... Sorry

Maar dan wel een vraag: vanwaar appuyeren? M.i. vraagt dit een bepaalde africhting die je in het B normaliter nog niet voor elkaar hebt. Als je het dan doet om 'm te buigen/achter erbij etc zou ik in dit geval een andere oefening kiezen

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:11

Hij kent deze oefeningen gelukkig al! In de training is hij al een stuk verder doorgereden en ik ook, dus we werken op dezelfde manier los als thuis. Voor hem een fijne oefening, dus ook voor een B-proef nemen we die even mee.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:29

Ziet er netjes uit! Mooi koppie heeft hij ook <3

Snap alleen de kleur van je laarzen niet, vind het niet heel mooi matchen om eerlijk te zijn :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:33

Dat is een beetje uit nood geboren haha. Zijn tuig is donkerbruin, en het is een springzadel. Mijn zwarte petries waren dus geen optie. Dit is mijn springoutfit, het tuig van mijn paard is wel cognac namelijk. Ik ga niet nog een derde paar laarzen aanschaffen :D jury vond het gelukkig niet storend, verzorging was steeds een 8.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:39

Mooi debuut en knap hoor, als je nog maar zo kort een combinatie bent!

Ik vind hem (vooral op de eerste foto's) te veel achter de hand kruipen. Daar heb je, zo vanaf de foto's, geen verbinding met de mond. Vervolgens lijkt er dan juist weer een te strakke verbinding te ontstaan als hij voor jouw gevoel niet ontspant (denk ik, foto 6 bijvoorbeeld). Ik zou proberen meer naar de houding van foto 2 en 10, daar vind ik de verbinding met de mond namelijk heel mooi! Vanuit daar zou je hem dan weer verder op kunnen pakken.

Ten slotte is het zadel niet ideaal voor je, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Het is natuurlijk ook niet jouw paard en ik denk ook niet jouw zadel dus dat is wel begrijpelijk.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:44

Dankjewel voor de tips! Aanleuning is nog niet 100% stabiel, dat klopt. Hij wil graag in zijn eigen houdinkje lopen bovenin. In de trainingen zijn we veel bezig met de juiste verbinding in het lang/laag en vanuit daar oprichten zonder spanning rond de schoft. Ik herken me zeker in je commentaar!

Zadel is niet ideaal nee, maar ik werk met wat ik heb. Ga inderdaad geen ander zadel aanschaffen na 1 wedstrijd.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:09

Zo hé wat een fijn beeld, helemaal als je bedenkt dat jullie nog zo'n nieuwe combinatie zijn! Erg knap. Verbeterpunten zijn er altijd wel, en als ik dit zo zie dan komt dat vast goed met jullie. Veel plezier nog samen :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:01

Ik vind het paardje schitterend om te zien.
Ik vind jou alleen wat streng in de handen...ook heb je een stoelzit. Ik zou de beugels wat langer doen.
Verder mag er wel wat meer lengte in, hij loopt van voor erg opgekropt.

Veel succes nog :)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:24

Knap hoor, zo kort een combinatie en al zulke resultaten!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:14

Leuk paard!

Ik ga mee met de rest. Verder lijk je niet echt lekker in je zadel te zitten, klopt dat? Misschien dat het wat verbetert als je de beugels wat langer doet.

Gefeliciteerd met je punten!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 14:39

Bedankt! Zadel klopt inderdaad, is een springzadel dus veel langer zit ook niet lekker. Ik ga er geen ander zadel voor kopen, is niet mijn paard.

Misschien nog leuk om te vermelden: we hebben dit weekend weer twee dagen concours gehad. Alle proeven 1e plaats en in totaal 5 winstpunten gereden! We gaan ons voorbereiden op het debuut in de L1.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:53

Gefeliciteerd met alle punten! Lekker begin ;)

Wat ik wel grappig vind - ik herken het namelijk - is dat zodra je de ring binnen bent je ineens veel meer spanning hebt. Je bent een stuk dwingender in je hand (die gaat ineens richting het zadel), terwijl dat op losrijd foto's vrijwel niet te zien is. Laat het 'moeten' in de proef los en ga meer rijden! Dat zie je vanzelf terug in de punten, want dan gaat ie veel meer door zn lijf lopen ipv nu stijf en tegen je hand.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 15:00

Dankjewel! Dat klopt helemaal wat je zegt, goed gezien. Ik had best een beetje spanning, het was onze eerste wedstrijd uiteraard. Dit weekend met een veel fijner gevoel de ring in gegaan en meer ontspanning gereden.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:13

Ik ben het ermee eens dat het allemaal iets losser en meer op ontspanning kan, maar ik vind echt dat je hem hemels dressuurmatig aan het lopen hebt voor een draver!! (Dit klinkt weer banketstaaf, voor een draver. Zo bedoel ik het niet. Puur mijn referentiekader hihi. ) keep up the good work! Leuke combinatie! :)