Strandrit Zeeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jintexx

Strandrit Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:23

Hallo allemaal,

Ik en een vriendin van mij gaan 16 tm 19 juni as een weekendje naar Zeeland.
We zijn beide fan van het rijden over het strand en dit staat dus boven aan ons lijstje om te gaan doen als we op vakantie zijn.

Nu zitten we op centerparcs port zelande. Hebben een auto bij ons om te kunnen verplaatsen maar willen niet een uur hoeven rijden voor een stal.

Beide hebben we eigen paarden en minimaal 16 jaar rij ervaring.

Ik ben heel eerlijk niet z'n held op vreemde paarden en wil graag een makkelijk en rustig paard onder me kont hebben die niet van een vogel weg vliegt ( weet, het zijn en blijven vluchtdieren).
Vriendin heeft twee arabieren en is dus al wel wat meer pit gewend maar hoeft ook geen paard te hebben waar je niet veilig mee op pad kan.

Het maakt ons niet uit of het in de ochtend middag of avond is wanneer we gaan rijden.

We willen het grootste deel van de rit op het strand, duinen zijn. Een stuk bos of natuurgebied is geen probleem.

Nu heb ik verschillende stallen gevonden via internet, maar die zeggen allemaal dat ze de beste zijn.
Bokt heeft vast verschillende ruiters die wel eens ergens hebben gereden en die tips kunnen geven over welke stal wel en welke stal niet. En de waarom wel/niet.

Groetjes Michelle

Sorry als dit verkeerd staat!

Jintexx

Re: Strandrit Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 21:00

Niemand met een goede tip? :(

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:49

Ik ben een paar keer bij manege Duno in Oostkapelle(http://manege-duno.nl/nl/) geweest voor een rit. Ik heb daar een keer een bosrit gemaakt en twee keer een combinatierit. Mijn ervaring is dat ze brave paarden hebben waar je zo op weg rijdt. Ik heb alle drie de keren op een heel fijn paard gereden. De paarden lopen zowel in het bos, als op het strand achter elkaar. Wat ik in principe wel fijn vind, dan krijg je in ieder geval niet dat de paarden een wedstrijdje gaan houden onderling.
Je moet er wel rekening mee houden dat je op het moment overdag niet op het strand mag te paard. De rit zal dus 's avonds zijn(of 's morgens, als ze dat ook doen, dat weet ik niet, ik ben alleen 's avonds geweest).
Om je een indruk te geven van mijn laatste rit daar, hier een filmpje:

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 11:08

Hoe word er op deze stal gekeken naar het niveau van de ruiters? Word alles bij elkaar gezet zoals "beginners" bij gevorderde?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:47

In principe is het zo dat je voor een strandrit een gevorderde ruiter moet zijn, voor een combinatierit halfgevorderd en op een bosrit mogen ook beginners mee. Als je boekt wordt er gevraagd naar je ervaring. Ik weet niet precies hoe lang je moet rijden om mee op strandrit te mogen, maar ik gok een jaartje of 3. De ritten worden volgens mij verder niet ingedeeld op hoe lang mensen rijden. Behalve dat je voor een strandrit dan gevorderd moet zijn en voor een combinatierit halfgevorderd.
Het is niet zo dat er eerst proeflessen gereden worden oid om het niveau van de ruiters te bepalen. Je kunt er dus wel eens een enkeling tussen hebben zitten die zijn eigen rijkunsten een beetje overschat heeft.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:25

Wij organiseren strandritten bij Manege de Eendracht in Vrouwenpolder.
We rijden in 15/20 minuten naar het strand. Over ruiterpaden, polderweggetjes, duinen stukje soort van bos. Meestal zijn we zeker een uur of langer op het strand.
De rit duurt totaal zo'n 2 uur.

Als je zelf goed kan galopperen kan je in principe mee. Voor we vertrekken laten we iedereen nog even draven en evt galopperen in de bak om in te schatten hoe het niveau van iedereen is. Als we het niet verantwoord vinden kan je niet mee.

De ritten zijn of sochtends 8uur verzamelen of 's avonds, 18:00u verzamelen. Tussen 10 en 19 mag je niet het strand op.
Alle data van buitenritten staan op onze site, staat jou gewenste dag er niet bij, kan je altijd even een berichtje doen. We willen minimaal 4 mensen hebben om het door te laten gaan.