Ik zit met een probleem; nu de zomer er aan komt heb ik last van hele zware rijbak. Het lijkt net op een zandbak. Ik merk ook dat mijn paard er ook niet lekker in rijdt. Hij moet er echt door heen ploegen en hij is ook veel slomer. Wat natuurlijk door het zware zand komt. Bij mijn rij instructeur is hij veel vlotter en scherper op de hulpen. Jammer genoeg kan ik van haar bak maar 2 keer gebruik maken. Ik sproei de bak ook altijd al voordat ik ga rijden, maar de bak blijft erg zwaar ook als je de bak doorhaalt met de tractor. Wat is volgens jullie nu de oplossing? In het weiland rijden? Want een fijne ondergrond is wel erg belangrijk omdat ik ook nu op dit moment wedstrijden rijdt.
Alvast bedankt voor jullie tips.

Goed sproeien?
) dus week ik altijd uit naar de wei. Ik ben er wel eens mee bezig geweest voor iets van snippers er doorheen, maar hout verrot op den duur, en tapijtsnippers zijn heel snel chemisch afval waardoor je de bodem als die eruit moet speciaal af moet laten voeren. Er zijn tapijtsnippers te krijgen die niet chemisch afval zijn, maar die zijn nou weer heel erg duur. Er zijn ook al mensen hier op bokt die katoensnippers erdoor hebben, maar ik weet niet hoe dat zich houdt in jaren. En voor een bak van 20x40 ben je met snippers in welke vorm dan ook best wel een centje kwijt. Reken maar op zeker een paar duizend euro.