Een aantal van jullie kennen mijn mini appaloosa Fleur en haar verhaal nog wel. Alweer bijna 3 jaar geleden kocht mijn vriend (inmiddels man) haar voor mij. Voor het verhaal kun je in onderstaand topic kijken

xMayo @ [ITP] Hoe mijn droom werkelijkheid werd! Mini appie Fleur van mij!
Toen ik in 2010 Fleur ging verzorgen, werd de kudde van toen +-25 mini appaloosa's verrijkt met de geboorte van het allereerste veulentje dat tijdens mijn verzorg tijd geboren werd; Evita

Meteen was ik helemaal weg van haar. Ze was zó aanhankelijk, heerlijk eigenwijs en er zat gewoon een super leuk karakter in. Naast Fleur gaf ik haar zo af en toe wat aandacht en meteen liet ik de eigenaar beloven dat als hij haar ooit zou verkopen, ze naar mij zou komen...

2011, een hele knappe jaarling

2012, inmidels bijna 2

in 2014 kocht John Fleur voor mij, dus nam ik zo goed als afscheid van de kudde. Op af en toe een bezoekje na stopte ik met de kudde. Maar tijdens de bezoekjes bleef het Evita, zij zocht me altijd als eerste op en ik bleef haar gewoon fantastisch vinden. Maar ja, 1 pony was toch echt genoeg

Tot ik afgelopen 13 mei een berichtje van de eigenaar kreeg: Evita is te koop. Whut

Fleur staat sinds dit jaar in onze nieuwe woonplaats en ze staat bij een dorpgenoot op stal, samen met 3 grote paarden. Werk genoeg. Fleur had ook haar eigen plekje, haar eigen stalletje, nog een mini erbij zou vast de bedoeling niet zijn. Maar niet geschoten is altijd mis, onder het mom van nee heb je en ja kun je krijgen, nam ik contact op met de staleigenaresse en; Ja hoor, geen probleem!
Dat leidde ertoe dat ik binnen een half uur, zonder na te denken, een tweede pony erbij kocht
Vorige week werd Evita gebracht. Ze vind het heerlijk om de boel op stelten te zetten, maar wat is ze leuk! Haar achterbeentjes werken heel prima, emmers water overleven het niet en ook fatsoenlijk meelopen is er nog niet bij. Tot nu toe heeft ze de kans gehad om lekker te wennen, maar nu is het tijd voor heropvoeding. Dat wordt nog wat

Al met al is ze echt fantastisch leuk en is het nog steeds onwerkelijk dat ze nu van mij is. Hopelijk leert ze snel en wordt ze dadelijk het beste maatje van onze kleine die we in december hopen te verwelkomen

Omdat ik nog uren verder kan kletsen, nu de foto's maar!
De keutels op stal weten elke ochtend van niks, het is telkens een verrassing wat je aan treft

Haar eerste stipjes zijn sinds deze zomer door.

Even lekker samen razen in de bak

Niks leukers dan achter de hond aanzitten, in plaats van de hond achter jou aan te laten zitten

Het resultaat wanneer we haar wilden laten poseren voor de foto.. Voor nu was het erg grappig, ze stond gelukkig volledig op eigen benen en steigerde niet gericht, wilde alleen maar terug naar stal, maar er is nog wel wat werk aan om dit eruit te krijgen.

Lijkt me ook leuk voor Fleur om een maatje in haar eigen maatje te hebben.
Superleuk beestje! Maar wat ik me altijd afvraag met deze kleintjes (misschien een beetje brutaal/dom) is wat je daar mee doet? Gewoon knuffelen of men je er mee? Of vrijheidsdressuur haha