Zo oud als je je voelt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Zo oud als je je voelt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 15:51

Dat denkt mijn merrie elke dag weer.

Nadat mijn bijna bejaarde merrie me in 2015 een hengstveulen heeft gegeven, moest ik haar na het afspenen toch maar weer opbouwen om te gaan starten, zodat ik, als ik Winchester hengst hou, in elk geval mag starten met hem.

Deze gekke merrie lijkt alleen maar jonger te worden in plaats van ouder.

Even een paspoortje van mijn merrie:
Naam: Madammeke (Lady Liberty), ook wel oma genoemd.
Leeftijd: 23
Afstamming: Hamilton x Purioso x Janmaat
Hoogste niveau: M2 dressuur + M springen.

Deze 2 foto's zijn genomen bij een clinic van Michel van Loon.
Afbeelding

Afbeelding

De volgende foto's waren van mijn 2e L1 wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap dier is het toch.
Afbeelding

Voor de grap ook nog een foto van hoe wij 4 jaar geleden door de bak gingen. Ik durf dus te zeggen dat we van ver zijn gekomen.

Afbeelding

Ik hoop tot minstens oktober door te kunnen rijden aangezien ze drachtig is gescant van Dallas VDL en uitgerekend is in eind maart. Hierna mag ze genieten van haar welverdiende pensioen.

Tips zijn welkom uiteraard, al weet ik dat ik goed op mijn houding moet letten, teugels korter, hakken naar beneden en knikje in mijn ellebogen. Ook werken we nog erg aan de aanleuning omdat ze er eigenlijk net iets ronder mag. Goede instructie vinden is echter lastig merk ik :').

Als laatst nog een foto van mevrouw haar opvolger.

Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:01

Oehh knappa opvolger heeft ze zeg!

MAar leuk dat je nog zo lekker actief met haar bezig bent :)
Denk wel aan je binnen hand probeer die wat minder ver naar achter te plaatsen!

Succes nog verder!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:07

Ze ziet er geweldig goed uit, de jaren doen haar goed en maken haar alsmaar mooier dan ze al is.

Geen tips, ken der niks van maar voor mij ziet het er netjes uit. Wel leuk dat je zo gewerkt hebt aan haar en aan jezelf.
Knap

Kriebeltje <3

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 15:09

R_emkee schreef:
Oehh knappa opvolger heeft ze zeg!

MAar leuk dat je nog zo lekker actief met haar bezig bent :)
Denk wel aan je binnen hand probeer die wat minder ver naar achter te plaatsen!

Succes nog verder!

Valt mij nu inderdaad ook op. Ga ik op letten, dankjewel!

Fotsy, dankjewel :)

Sanxjet

Re: Zo oud als je je voelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 05:11

Wat een knappe oma is ze!! Ziet er nog jong uit! En haar opvolger is ook super knap!! <3

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:04

Ze ziet er goed uit voor haar leeftijd!
En haar opvolger uiteraard ook.. Knappie <3

Peepz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:39

Knap!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:49

Uitgelicht, en ik herkende jullie meteen haha!
Knappe oma, ze ziet er nog super uit!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 13:59

Dankjewel allemaal! Ik hoop dat ze nog een flink aantal jaar mee kan <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:26

Wat een knap paardje! Lekker aan de gang houden zo lang ze er nog plezier in heeft :)

Kleine tip; kijk even goed naar je zadel. Je zit zelf vrij ver achterop de lepel, met je onderbeen naar voren. Dat kan gewoon een houdingsprobleempje zijn om aan te werken als ruiter, maar meestal zie je dat een zadel dan ook wat te ver achterover ligt.

Veel succes nog verder!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:26

Wat een net topic!

Als klassiek instructeur vind ik het fijne beelden om naar te kijken. Ziet en ontspannen en in balans uit, in tegenstelling tot de meeste ruiters die voorbij komen. Volgende stap zal gaan naar meer verplaatsing van het gewicht op de voorhand naar de achterhand, daarbij zal van voren meer oprichting komen, als je dat met 'ronder' bedoelt.

Aan houding en zit zijn nog wat verbeter puntjes, maar je bent zelf al aardig kritisch. Altijd leuk om te blijven verbeteren.

Naar welke manier van instructie / begeleiding ben je opzoek? Ik zelf ben klassiek en CR instructeur maar zit in Zuid Holland. Kom alleen Verder weg bij meerdere personen op locatie. Wellicht kan ik je wat collega's aanraden als je interesse hebt?

Gaaf dat je zo fijn kan rondsturen op je 23 jarige merrie. Op nog vele jaren!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:40

Blijheid schreef:
Wat een knap paardje! Lekker aan de gang houden zo lang ze er nog plezier in heeft :)

Kleine tip; kijk even goed naar je zadel. Je zit zelf vrij ver achterop de lepel, met je onderbeen naar voren. Dat kan gewoon een houdingsprobleempje zijn om aan te werken als ruiter, maar meestal zie je dat een zadel dan ook wat te ver achterover ligt.

Veel succes nog verder!

Dankjewel! Zadel wordt dinsdag na gekeken maar ligt volgens mij nog goed. Ligt er denk ik vooral aan dat mijn beugels een gaatje langer moeten. Helaas kan ik mijn voeten dan niet in de beugels houden.

Rooompie schreef:
Wat een net topic!

Als klassiek instructeur vind ik het fijne beelden om naar te kijken. Ziet en ontspannen en in balans uit, in tegenstelling tot de meeste ruiters die voorbij komen. Volgende stap zal gaan naar meer verplaatsing van het gewicht op de voorhand naar de achterhand, daarbij zal van voren meer oprichting komen, als je dat met 'ronder' bedoelt.

Aan houding en zit zijn nog wat verbeter puntjes, maar je bent zelf al aardig kritisch. Altijd leuk om te blijven verbeteren.

Naar welke manier van instructie / begeleiding ben je opzoek? Ik zelf ben klassiek en CR instructeur maar zit in Zuid Holland. Kom alleen Verder weg bij meerdere personen op locatie. Wellicht kan ik je wat collega's aanraden als je interesse hebt?

Gaaf dat je zo fijn kan rondsturen op je 23 jarige merrie. Op nog vele jaren!

Wat een leuke reactie dankjewel!
Ik ben op zoek naar iemand die me verder kan helpen richting de L2 en misschien nog wel M1. Qua stijl heb ik verder geen idee, ben niet zo bekend met verschillende stijlen. Zolang ik maar vooruit kom en iets aan de lessen heb.