Eindelijk is het zover!
We gaan opzoek naar een paard dat bij mij past en waar ik nog lang plezier mee kan hebben. Na veel informatie verzameld te hebben. En goed te kijken naar waar ik nu sta in mijn rijden, heb ik een lijstje gemaakt met eisen die ik graag in mijn paard terug zou willen zien.
Deze eisen zijn:
- een jong maar beleerd paard. in de leefdtijds categorie van 3 tot 5 jaar.
- een lief en nuchter paard. Natuurlijk mag er wel wat pit in zitten maar het moet geen heethoofd zijn.
- Het paard moet een schofthoogte hebben van minimaal 1.73 m ( door de leefdtijd komt er waarschijnlijk nog wel een paar cm boven op )
- en heb ik een kwpn'er, olderburger of gelders paard.
- Ook moet het paard wel een beetje potentie hebben om in de dressuur verder te komen.
Op internet heb ik al veel informatie gevonden over de verzorging, kosten en de dingen waar opgelet moet worden bij de bezichtiging. Tevens heb ik ook al met diverse mensen met paarden kennis geproken.
Voor dat we kunnen zoeken en bezichtigen heb ik nog wel een paar vragen. En ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met deze vragen.
-Wat gemiddeld een paard die voldoet aan mijn eisen? op internet zie ik veel verschillende bedragen voorbij komen. ( wel heb ik mooie spaarpot )
-Is het gebruikelijk om in het eerste contact met de verkoper al naar de prijs te vragen ? in verschillende advertenties stond dat het onbeschoft is om hier gelijk naar te vragen en de indruk geeft dat je alleen maar in geld denkt.
-Als een paard al röngelogisch is gekeurd, moet ik hem dan nogmaals laten keuren of de foto's door sturen naar mijn eigen DA?
-Zijn er veel verschillen tussen het kopen van een paard bij een particulier en bij een handelsstal?
Ik moet zeggen dat de voorpret al superleuk is. Ik kan niet wachten tot het moment daar is.
Ik zou je ten eerste al willen aanraden om de zoekfunctie hier op bokt te gebruiken, er zijn volgens mij genoeg topics te vinden wat betreft het kopen van paarden waar je wat info en ideetjes uit kan halen.
. Ik vind dat niet onbeschoft. Vaak staat er in de advertentie wel al een richtprijs of hogere prijsklasse bijv. Dan weet je al wel een richting.