Lotje in het bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoe_

Lotje in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:09

Hoi! Onder de noemer 'lol met je knol' ben ik samen met mij lieve pony naar het bos een beetje gaan rijden. Omdat er in dit bos best wel wat lange, brede grasstroken zijn, oefenen we graag een beetje de dressuur. We zitten eigenlijk op geen niveau en rijden recreatief. Elliot is een pony van een zesjarige (geschatte) leeftijd. Ik heb hem sinds zijn eerste jaar. Vijf jaren heel wat moeten doorspartelen (gedragsproblemen, rijproblemen, veel wisselen van stallingen, ...). Eindelijk is hij een gelukkig paard in zijn nieuwe én vaste kudde waar hij 24 op 24 buiten staat. Ook het rijden gaat eindelijk stilletjes aan bergop. Waar hij vroeger heel vaak staakte, hebben we nu steeds meer plezier. Mijn doel met hem is plezier beleven.

Afbeelding
Dit zijn wij!

Afbeelding

Afbeelding
Enkel voor de foto in het lange gras!

Afbeelding
Handen te hoog, stoelzit.

Afbeelding
Pianohandjes, foei!

Afbeelding

Afbeelding
Handen niet over de manenkam. Niet naar achteren leunen.

Afbeelding

Rijtechnische tips zijn zeker welkom. Hou er wel rekening mee dat we samen al een heuse weg afgelegd hebben. Ik ben me bewust van mijn eigen verbeterpuntjes. Tippen naar binnen, minder strenge handen, mijn evenwicht beter bewaken,...

Mijn pony heeft het vooral moeilijk met de galop in de piste. Daarom proberen we deze zeker altijd mee te pikken wanneer we in het bos zijn. In het bos gaat het ook altijd een stukje beter. Verder ben ik wel heel tevreden van zijn beengebruik.

Ik ben me ervan bewust dat hij nog enkele kilootjes mag verliezen. :Y)

Voor diegen die benieuwd zijn hoe hij er vroeger uitzag een linkje; https://ibb.co/fH2VtF

veerle_1001

Re: Lotje in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:05

Prachtig paard! En je hebt een mooie zit/houding.
Je mag gerust bij elke foto ook gelijk iets noemen wat juist mooi is of fijn was! Het ziet er namelijk heerlijk uit om met je leuke, actieve paard in zo'n mooi gebied te rijden met mooi weer.'

en wauw!! wat een enorm verschil met die foto van vroeger zeg, super vooruitgang!

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:15

Wat een onwijs leuk dier! Het ziet er nog wat gespannen uit.. maar dat komt vanzelf goed.
Mooie verandering van hoe die er nu uitziet, super zeg!

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:03

Mooie foto's en leuk dier!
Wat een verandering met vroeger zeg! :wow: _/-\o_