Gister de hoefschoenen met Lis uitgetest.
Omdat ik haar liever niet op de ijzers heb omdat hier de hoeven nou niet echt veel beter worden en de kans op aftrappen, andere paarden erger verwonden en ook dat ze zichzelf ermee open haalt....liever niet dus.
Ik heb in Amerika de hoefschoenen besteld...deze dus
Lekker opvallen kleurtje, mochten we er nog eens een kwijt raken dan heb je meer kans een rode schoen terug te vinden dan een zwarte 
We moesten een paar weken wachten, maar ze zijn er...en het mooie is, incl alle tax etc ben ik nog steeds 70 euro goedkoper uit dan dat je ze in nederland koopt, waar je alleen maar zwart kan krijgen ook nog.
Goed, gister de schoenen aan gedaan. Ging gelukkig best makkelijk. Schoentjes dicht en Lis gaf er nog steeds niks om. We zijn lekker over het asfalt naar buiten gegaan....ze liep alsof ze nooit anders had gehad. Vrolijk en een stevig tempo. Met draven werdt ze helemaal vrolijk, ze straalde aan alle kanten uit dat ze heerlijk liep en zette een stevig tempo in. We vlogen door Assen.
De bedoeling was om een half uurtje weg te gaan, het was tenslotte de eerste keer met de schoenen en je weet nooit. Blondie hier verdwaalde in Assen dus we zijn uiteindelijk ruim een uur en een kwartier weggeweest. Ze bleef super lopen en ondanks alle hagel enz, was het heerlijk buiten rijden.
Terug gekomen op stal, bleek wel dat de schoenen iets gedraaid waren dus volgende keer moeten ze wat strakker aan. Het uitdoen was lastiger dan het aan doen.
Heb echt al zin in de zomer...nu kan ze lekker zonder ijzers toch lekker lang naar buiten over het asfalt en kunnen we samen Smilde onveilig gaan maken met onze rode schoenen

Je krijgt trouwens wel heeeeel erg leuke gezichten, mensen die je goedendag zegt en je ziet hun hoofden nog een tweede keer omdraaien, je hoort ze bijna denken "wat heeft die nou aan"