Echt waar, gewoon wat foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Echt waar, gewoon wat foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 21:20

Jawel, Echt Waar, met foto's. Omdat hij zo opgeknapt is. Eind december hebben we Echt Waar gekocht, vanwege een tandprobleem veel te mager en er is ontzettend veel voer in gegaan om hem weer op gewicht te krijgen. En nog, want idealiter moet hij over zijn diastema's heen groeien (hij is deze maand 5 geworden, gebit groeit tot zijn tiende door), dus krijgt hij nog zo'n 5kg bijvoer naast onbeperkt hooi om op gewicht te blijven.

En dat lukt goed.

2 dagen nadat we hem kochten met zijn windhondenbouw:

Afbeelding

Na een week al volop bijvoeren (hij zat toen op 10kg seniores priores en 3.5kg basisbrok per dag), het resultaat was in het echt minder groot maar niet minder indrukwekkend:

Afbeelding

Toen nog samen met zijn vriendin (helaas overleden, in november gekocht en wel op gewicht gekregen in 3 maanden tijd maar eind maart vanwege ernstige artrose toch moeten laten inslapen)

Afbeelding

Af en toe even aan de slag, in maart ongeveer

Afbeelding

Dan gisteren met het 'werken'

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag samen met zijn vriendje, die bonte is een kuddegenoot.
Afbeelding

Samen aan het wachten om naar binnen gehaald te worden.
Afbeelding

Zijn vriendje hebben we nu (in overleg met de eigenaresse) ook wat onder onze hoede genomen en voeren we een paar weken 's avonds extra bij.

Pleunvdb

Re: Echt waar, gewoon wat foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:23

Mooi paardje! <3

Ben benieuwd wie deze naam heeft verzonnen en hoe ze erop gekomen zijn Haha :P Wat is z'n roepnaam als ik vragen mag? Als je hem de hele tijd Echt Waar moet noemen kijkt me maar vermoeiend Haha, aan iedereen uitleggen: "Nee dat is zijn naam.." :)

Mizora

Re: Echt waar, gewoon wat foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 21:34

Zijn vader heet Echt Wel en zijn moeder heet Test.

Zijn roepnaam is tot nu toe Egwaar, oftewel gewoon Echt Waar. Hij stond namelijk al eerder 2 maanden op onze stalling, is toen 2 maanden weggeweest (is eigenlijk een trainingsstal namelijk) en kwam toen terug tot de verkoop voor nog 3 maanden. Iedereen was al ruimschoots aan zijn naam gewend namelijk.

Ik wilde zelf als roepnaam Edward, maar mijn moeder vreest dat het te kakineus gaat klinken uit haar mond. We zijn ook ernstig aan het dubben over Julius, wat we een prachtige naam vinden en passend bij zijn uitstraling. Maar zolang we er nog niet over uit zijn, blijft hij gewoon Echt Waar genoemd worden.

En ja, het is af en toe wel vermoeiend, maar je went er wel aan ("Dit is Echt Waar, dat is geen grap. Zijn vader heet Echt Wel en zijn opa heet Test." is een zinnetje dat er ondertussen standaard achteraan rolt als ik hem voorstel).

Pleunvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:56

Mizora schreef:
Zijn vader heet Echt Wel en zijn moeder heet Test.

Zijn roepnaam is tot nu toe Egwaar, oftewel gewoon Echt Waar. Hij stond namelijk al eerder 2 maanden op onze stalling, is toen 2 maanden weggeweest (is eigenlijk een trainingsstal namelijk) en kwam toen terug tot de verkoop voor nog 3 maanden. Iedereen was al ruimschoots aan zijn naam gewend namelijk.

Ik wilde zelf als roepnaam Edward, maar mijn moeder vreest dat het te kakineus gaat klinken uit haar mond. We zijn ook ernstig aan het dubben over Julius, wat we een prachtige naam vinden en passend bij zijn uitstraling. Maar zolang we er nog niet over uit zijn, blijft hij gewoon Echt Waar genoemd worden.

En ja, het is af en toe wel vermoeiend, maar je went er wel aan ("Dit is Echt Waar, dat is geen grap. Zijn vader heet Echt Wel en zijn opa heet Test." is een zinnetje dat er ondertussen standaard achteraan rolt als ik hem voorstel).

Hahah leuk verhaal :P

Julius vind ik ook wel een leuke naam!