[VOLG] mijn gevecht tegen mijn angst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 13:30

Delphi schreef:
Wow knap hoor, echt een overwinning dan!!! Wat een lief aanbod is dat geweest zeg. Jullie zijn echt een leuke combinatie. Fijn dat je stapje voor stapje je angsten overwint.

Zelf heb ik 14 jaar geleden een zware val gemaakt en maanden moeten revalideren. Door angst ben ik toen helemaal gestopt. 6 jaar geleden kreeg ik een aanbod om 2 shetlanders over te nemen voor een symbolisch bedrag. Mijn oudste dochter die toen bijna 4 was is daar op gaan rijden. Inmiddels rijdt ze op de manege en de jongste op de shetten. Bij mij is het toen weer gaan kriebelen en ik ben sinds kort na 14 jaar weer begonnen met lessen op het braafste paard van stal. Dat gaat erg goed en voel totaal geen angst, omdat dat paard enorm braaf en rustig is. Ik zal nooit meer zo 1,2,3 op een vreemd paard stappen. Ik ben ook veel voorzichtiger gaan geworden en zie ergens al (te) snel gevaar in. Maar mijn plezier heb ik wel terug gevonden! Ik blijf nog even lessen en dan willen we zelfs gaan kijken voor een grote pony of klein paard waar zowel ik als mijn dochters op kunnen.

Dankjewel voor het leuke compliment :j ben nog elke keer blij als ik bij de paarden ben en ik zie hoeveel ik al in bijna een jaar tijd dat ik pep nu verzorg hoeveel vooruitgang ik heb geboekt dankzij het vertrouwen van pep maar ook het aanbod van Jolmer20 wat ik heb aangepakt.
Voor jou ook superknap dat je weer op een paard durft na zo val!
Lekker alles op je eigen tempo doen is het beste en goed luisteren naar je gevoel dan kom je er ook.

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 13:32

Janneke2 schreef:
Klasse...!
+:)+

Thanks
Was erbij te vermelden dat de hindernissen die we gesprongen hebben vandaag 40 cm waren.
Dat is het hoogste tot nu tot wat ik met pep gesprongen heb *\o/*

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:35

Gaat goed hoor! Ik weet nu alleen niet of het zo lijkt, maar op die foto op de vorige pagina lijkt het alsof je te hard je enkels naar boven laat komen, daardoor ga je onbewust wat spieren aanspannen waardoor je zit wat slechter wordt, en je misschien sneller jezelf ongemakkelijk voelt. Ik heb dat probleem nogal vaak (vooral als de galop me te ongecontroleerd wordt). Ik vind het knap wat je aan het doen bent wel! Doe zo verder!

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:16

The_Cat schreef:
Gaat goed hoor! Ik weet nu alleen niet of het zo lijkt, maar op die foto op de vorige pagina lijkt het alsof je te hard je enkels naar boven laat komen, daardoor ga je onbewust wat spieren aanspannen waardoor je zit wat slechter wordt, en je misschien sneller jezelf ongemakkelijk voelt. Ik heb dat probleem nogal vaak (vooral als de galop me te ongecontroleerd wordt). Ik vind het knap wat je aan het doen bent wel! Doe zo verder!

Zou best kunnen dat dit onbewust gaat, ik ga proberen hier meer op te letten en proberen daar meer te ontspannen tijdens het rijden.
We gaan verder Zo door!

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:11

Wat gaat het super! Respect.
Ben er zelf dus 4 weken geleden afgevallen, rug en heupen gekneusd. Vandaag voor het eerst weer in galop geweest, voel het nu wel aan mn rug haha.. Maar dankzij de lesgever durfde ik weer.
Fijn dat je ook weer met plezier rijd!

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 13:28

Irisjeeh1999 schreef:
Wat gaat het super! Respect.
Ben er zelf dus 4 weken geleden afgevallen, rug en heupen gekneusd. Vandaag voor het eerst weer in galop geweest, voel het nu wel aan mn rug haha.. Maar dankzij de lesgever durfde ik weer.
Fijn dat je ook weer met plezier rijd!

Dankjewel :j
Supermknap dat je al zo snel in galop weet durfde.
Gaat ook bij jou goedkomen.

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 13:06

Zo even een update van vandaag.
Als eerste heb ik flinn gepakt want die was maandag jarig en daar hoort natuurlijk wat lekkers bij :j
Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het de beurt aan pep, haar heb ik gereden een half uur in verband de warmte.
We hebben gewerkt aan kleine pasjes draven, galloperen op de volte,tempowisselingen.
Ze deed het allemaal superbraaf en waar het fout ging blijven we aan werken.
Na het tijden heb ik haar afgespoten en nog even gewandeld tot het ze droog was.
Afbeelding

Afbeelding

Janneke2

Berichten: 22827
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:12

:)

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 13:11

Pep was onduigend vandaag en mij heel erg aan het uitproberen wat soms niet leuk was.
Vandaag is ze gereden en de galop ging niet al te best omdat ze heel hard ging, wel een keer overgedaan en toen ging het wel goed.
Dit heb ik express gedaan omdat ik anders dalijk bang word om te galloperen.
Verder leert ze de kleine drafpasjes steeds beter.
Afbeelding

Janneke2

Berichten: 22827
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:30

Fijn, dat het de 2e keer wel goed ging!

....heb je een idee, waarom ze de 1ste x zo hard ging / zin had om jou uit te proberen?

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 13:32

Janneke2 schreef:
Fijn, dat het de 2e keer wel goed ging!

....heb je een idee, waarom ze de 1ste x zo hard ging / zin had om jou uit te proberen?

Omdat ik met iemand anders in de bak reed en ze daarom heel snel wou, normaal rij ik altijd alleen.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:38

De reden van je topic is angst, maar ik vind je daarnaast ook dapper.

Dapper dat je het gevecht aan gaat en nog niet bereid bent om met rijden te stoppen.
Dapper dat je je angst onder ogen ziet en je er niet voor afwend.

In dit gevecht zit ik ook al een hele poos. Ik haat het en het kost veel energie en het doet me veel verdriet. De destructieve werking van mensen die zeggen dat je je aanstelt ken ik ook maar al te goed.
Je gaat dan nog negatiever over jezelf en de angst denken, althans die werking heeft het op mij.

Zo tof dat een lieve bokker jou zo helpt!

Ik hoop dat je de angst het hoofd kunt blijven bieden en overwint!

Liefs van een ook vechtende lotgenoot! Toi Toi Toi!

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 14:13

_Zidane schreef:
De reden van je topic is angst, maar ik vind je daarnaast ook dapper.

Dapper dat je het gevecht aan gaat en nog niet bereid bent om met rijden te stoppen.
Dapper dat je je angst onder ogen ziet en je er niet voor afwend.

In dit gevecht zit ik ook al een hele poos. Ik haat het en het kost veel energie en het doet me veel verdriet. De destructieve werking van mensen die zeggen dat je je aanstelt ken ik ook maar al te goed.
Je gaat dan nog negatiever over jezelf en de angst denken, althans die werking heeft het op mij.

Zo tof dat een lieve bokker jou zo helpt!

Ik hoop dat je de angst het hoofd kunt blijven bieden en overwint!

Liefs van een ook vechtende lotgenoot! Toi Toi Toi!

Wat een lieve reactie van je,
Angst is helaas iets wat negatieve invloed op je kan hebben en dat heeft het op zekere punten ook nog op mij ondanks dat ik al aardig ver ben gekomen.
Voor jou ook diepe respect dat je het gevecht aangaat en wat je zelf al zegt blijf de angst boven het hoofd en dan kom jij er ook

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:49

Dat nieuwe dekje is wel erg groot := Verder lekker bezig TS! Ik vind je ook dapper! En Flinn heeft ook een leuk snoetie <3

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 16:03

antje_vip schreef:
Dat nieuwe dekje is wel erg groot := Verder lekker bezig TS! Ik vind je ook dapper! En Flinn heeft ook een leuk snoetie <3

Nieuwe dekje is een dressuur full en de normale dekjes die ik verder voor haar heb zijn ook full, ik hen nog niet veel met dit dekje gereden maar de meneer zij dat het prima kon onder een veelzeidigheidzadel.
Dankjewel voor het compliment :j en flinn is zeker leuk <3

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:49

Vandaag heerlijk gereden op pep we hebben weer nieuwe dingen geoefend tijdens het rijden en nieuwe punten waar we tijdens onze trainingen meer aandacht aan kunnen geven.
We hebben zonder beugels gereden even en oefeningen gedaan met een drafbalk.
Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:49

Jullie zijn goed bezig!!

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:51

jolmer20 schreef:
Jullie zijn goed bezig!!

Thanks :j

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 13:39

vandaag weer bij pep geweest en ik heb haar gereden.
niet al te lang en door de regen van gisteren hadden we maar de helft van de bak wardoor we niet goed konden trainen.
we hebben dus even wat gehobbeld en ga morgen weer serieus aan de slag met onze training.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's zijn gemaakt door jolmer20 op bokt :j

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:44

Toch volgende keer spiegelreflex camera weer hoor. Kan niet wennen aan je camera haha.
Jullie hebben ook nog ff lekker geklooit samen met het blok en kusjes geven! Haha

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 13:48

jolmer20 schreef:
Toch volgende keer spiegelreflex camera weer hoor. Kan niet wennen aan je camera haha.
Jullie hebben ook nog ff lekker geklooit samen met het blok en kusjes geven! Haha

speigelreflex geeft ook een mooier resultaat aan de fotos volgende keer dat we afspreken moeten we jou camera maar gebruiken.
ook op het blok en met kusjes geven was ze erg lief ondanks dat mijn mond zowat vol met kwijl van pep zat hahaha _O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:22

Haha ik plaats wel wat foto's.
Omdat jullie zo leuk zijn! Haha
Afbeelding
Afbeelding

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:32

Wat tof van je!
Ik durf niet meer te springen na een aantal lelijke vallen op de manege waar ik reed. Ik vind het wel eens jammer hoor, maar mijn talenten liggen ergens anders dan bij het springen _/-\o_
Jouw verzorgpony lijkt echt heel erg op de verzorgpony van mijn zusje, heb niet echt een goede foto op mijn laptop maar dit is Lady, een 24 jarige new forest pony

Afbeelding

Afbeelding

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:47

Jtragter schreef:
Wat tof van je!
Ik durf niet meer te springen na een aantal lelijke vallen op de manege waar ik reed. Ik vind het wel eens jammer hoor, maar mijn talenten liggen ergens anders dan bij het springen _/-\o_
Jouw verzorgpony lijkt echt heel erg op de verzorgpony van mijn zusje, heb niet echt een goede foto op mijn laptop maar dit is Lady, een 24 jarige new forest pony

[ [url=m/sjIJTP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8IFOfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ziet ze er goed uit voor 24 jaar :wow:
Jammer dat je het springen niet meer doet maar als ke ergens anders plezier on heb is dat ook goed.

nardxash

Berichten: 4020
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:49

jolmer20 schreef:
Haha ik plaats wel wat foto's.
Omdat jullie zo leuk zijn! Haha
[ [url=m/v70cJj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dZBPhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal ook nog war aanvulling geven van foto's van pep en mij op het blok
Afbeelding

Afbeelding