[VOLG] mijn gevecht tegen mijn angst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 12:29

Janneke2 schreef:
Fijn...!!!! *\o/*

Dankjewel *\o/*

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:40

Ik heb laatst trouwens een goede les geleerd en misschien heb jij er ook iets aan: stop pas met iets (voor jou) engs op het moment dat je lichaam weer ontspannen is. Lage buikademhaling, ontspannen lichaam etc.)
Ik vind een aantal dingen eng bij paardrijden. Ik 'beloon' mezelf dan door te stoppen op het 'engste' punt als ik iets eng vind. Ik stop dus op het punt waarop ik de meeste spanning voel. Wat ik eigenlijk zou moeten doen is stoppen als ik het niet meer eng vind (op het punt dat ik ontspan).
Dit geldt natuurlijk voor veilige situaties.
Ik vind het bijvoorbeeld eng om in het zadel mijn linkervoet met rechterhand aan te raken, oren aan te raken etc. en ik heb de neiging om mezelf te belonen door met spanning in mijn lijf te stoppen. Ik probeer nu door te gaan met iets tot ik lichamelijk ontspannen ben met lage buikademhaling etc. Als ik dit niet doe merk ik dat ik dingen anders steeds eerder al spannend ga vinden of gewoon helemaal laat.

Ik merk dat ik het lastig vind om duidelijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is en dat je er iets aan hebt

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 21:57

LumosNox schreef:
Ik heb laatst trouwens een goede les geleerd en misschien heb jij er ook iets aan: stop pas met iets (voor jou) engs op het moment dat je lichaam weer ontspannen is. Lage buikademhaling, ontspannen lichaam etc.)
Ik vind een aantal dingen eng bij paardrijden. Ik 'beloon' mezelf dan door te stoppen op het 'engste' punt als ik iets eng vind. Ik stop dus op het punt waarop ik de meeste spanning voel. Wat ik eigenlijk zou moeten doen is stoppen als ik het niet meer eng vind (op het punt dat ik ontspan).
Dit geldt natuurlijk voor veilige situaties.
Ik vind het bijvoorbeeld eng om in het zadel mijn linkervoet met rechterhand aan te raken, oren aan te raken etc. en ik heb de neiging om mezelf te belonen door met spanning in mijn lijf te stoppen. Ik probeer nu door te gaan met iets tot ik lichamelijk ontspannen ben met lage buikademhaling etc. Als ik dit niet doe merk ik dat ik dingen anders steeds eerder al spannend ga vinden of gewoon helemaal laat.

Ik merk dat ik het lastig vind om duidelijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is en dat je er iets aan hebt

Dankjewel voor je uitleg,
Ik herken mijzelf hier wel in alleen stop ik op het moment dat ik door de angst heen ben, omdat ik dan dapper ben geweest maar ook bang en dat word dan met de tijd minder.
Ik zal je uitleg in ieder geval eens proberen uit te voeren.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 12:05

Vandaag weer les gehad en gisteren lekker zonder zadel gereden.
Ze doet het zo goed op het moment <3
Volgende week ga ik weer naar buiten met pep en wil dan kijken of ik er dan al langer op durf te blijven zitten.

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:02

Ik was je topic effe uit het oog verloren.

Maar meid wat mag je trots op jezelf zijn!
Je hebt echt wel grote stappen gemaakt hoor.
Natuurlijk heb je af en toe een dag erbij waar je weer n pasje terug moet doen maar je bent al bij de doel!
Je bent immers al naar buiten geweest .
En het is zo fijn dat Jolmer je deze kans heeft gegeven en dat jij hem met beide handen aan neemt :))

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 15:26

joey2010 schreef:
Ik was je topic effe uit het oog verloren.

Maar meid wat mag je trots op jezelf zijn!
Je hebt echt wel grote stappen gemaakt hoor.
Natuurlijk heb je af en toe een dag erbij waar je weer n pasje terug moet doen maar je bent al bij de doel!
Je bent immers al naar buiten geweest .
En het is zo fijn dat Jolmer je deze kans heeft gegeven en dat jij hem met beide handen aan neemt :))

Wat een lieve reactie <3
Ben ook supertrots dat ik al bij me doel ben nu nog alleen de angst daarvan aanvechten en dan zijn we er *\o/*
Ben ook superblij dat Jolmer20 mij deze kans heeft gegeven en zo mijn angst kan overwinnen ondanks dat ik soms een stap terug moet doen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:08

De angst zal alleen maar gaan afnemen zodra je meer naar buiten gaat .
En gewoon je eigen gevoel volgen en niks overhaasten.
Het komt goed.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 16:19

joey2010 schreef:
De angst zal alleen maar gaan afnemen zodra je meer naar buiten gaat .
En gewoon je eigen gevoel volgen en niks overhaasten.
Het komt goed.

is ook zo ik wil volgende week weer naar buiten met pep en dan 2x als het goed gaat.
ik doe lekker alles op mijn eigen tempo tot ik zeker weet dat alles goed gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:22

Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik vind je een topper! +:)+ Ik heb zelf ook veel last van angst dus ik heb met bewondering je vorderingen gelezen. Tijd om mezelf een schop te geven en er ook wat aan te gaan doen.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 20:35

Tarico schreef:
Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik vind je een topper! +:)+ Ik heb zelf ook veel last van angst dus ik heb met bewondering je vorderingen gelezen. Tijd om mezelf een schop te geven en er ook wat aan te gaan doen.

Wat vervelend dat jij ook angst ervaart, waar heb jij precies angst voor als ik mag vragen?
Ik kan je alleen adviseren om alles op je eigen tempo te doen en dan kom je er vanzelf.
Ik ben nu in het laaste stadion van mijn gevecht maar wel de lastigste: het buiten rijden.
Ik ben dat nu weer voorzichtig aan het oppakken en zal met kleine stapjes steeds beter gaan.
Succes alvast met jou gevecht je kan het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 06:17

nardxash schreef:
Wat vervelend dat jij ook angst ervaart, waar heb jij precies angst voor als ik mag vragen?


Bij mij is het vooral angst dat mijn pony gaat rennen. Tijdens het rijden zit ik continue om me heen te kijken waar hij eventueel van zou kunnen schrikken. Pony heeft overigens bij de vorige eigenaresse kinderlesjes gelopen en hij was de lieveling. Tranen met tuiten toen ik hem op kwam halen.
Het zit dus echt tussen m'n oren, het blijft natuurlijk een dier maar ik heb absoluut geen renner.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 06:45

Tarico schreef:
nardxash schreef:
Wat vervelend dat jij ook angst ervaart, waar heb jij precies angst voor als ik mag vragen?


Bij mij is het vooral angst dat mijn pony gaat rennen. Tijdens het rijden zit ik continue om me heen te kijken waar hij eventueel van zou kunnen schrikken. Pony heeft overigens bij de vorige eigenaresse kinderlesjes gelopen en hij was de lieveling. Tranen met tuiten toen ik hem op kwam halen.
Het zit dus echt tussen m'n oren, het blijft natuurlijk een dier maar ik heb absoluut geen renner.

Jeetje wat vervelend,
In ieder geval is het gijn om te weten dat je geen renner heb.
Ook voor jou komt alles goed

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 19:25

Vandaag een buitenrit gedaan *\o/*
En wat vond ik het spannend zeg maar ik heb wel enorm genoten dat dit weer kan <3
We gaan er dus volop tegen aan en dan rijden we hopelijk snel weer zonder angst buiten.
Afbeelding

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:58

Toppertjeee

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 20:30

LinsxDot schreef:
Toppertjeee

Thanks :j

Anoniem

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 06:50

Super!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 06:52

Prima gedaan hoor! +:)+ .
Ga zo door dan denk je over n half jaar van : " jeetje waar ben ik eigenlijk zo bang voor geweest? "

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 07:57

Gaan we zeker doen komt goed!

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 10:44

Vandaag pep even gelongeerd en ze deed het super,
Veel geoefend met de draf omdat ze daar nog weleens qua tempo in wil verlagen en dat ging ook goed.
Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:28

Mooi frontriempje heb je gemaakt ;)

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:31

joey2010 schreef:
Mooi frontriempje heb je gemaakt ;)

Moet je Jolmer voor bedanken het is haar hoofdstel en werkt erg fijn met longeren :j

Afbeelding
Dit is wel mijn eigen hoofdstel

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:34

Aah zo , ik dacht dat jij het geknutseld had ;) .

Dat roze hoofdstel is ook mooi samen met het oornetje.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:40

joey2010 schreef:
Aah zo , ik dacht dat jij het geknutseld had ;) .

Dat roze hoofdstel is ook mooi samen met het oornetje.

Nee ben niet zo creatief,
Ja en heb er ook nog een bijpassend dekje bij.
En het is heel vrouwelijk :j

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:10

Tarico schreef:
nardxash schreef:
Wat vervelend dat jij ook angst ervaart, waar heb jij precies angst voor als ik mag vragen?


Bij mij is het vooral angst dat mijn pony gaat rennen. Tijdens het rijden zit ik continue om me heen te kijken waar hij eventueel van zou kunnen schrikken. Pony heeft overigens bij de vorige eigenaresse kinderlesjes gelopen en hij was de lieveling. Tranen met tuiten toen ik hem op kwam halen.
Het zit dus echt tussen m'n oren, het blijft natuurlijk een dier maar ik heb absoluut geen renner.


o, wat herkenbaar...

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: (volg) mijn gevecht tegen mijn angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:37

Goed van je Meis. Zag pas nu net je topic. Je ben alleen vergeten iets over jezelf te melden;
Love 4 Pink <3
Haha heel leuk ik hou er van!