Ik dacht het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets op Bokt heb geplaatst en omdat er veel is gebeurt wilde ik dit graag met jullie delen!
Voor de liefhebbers die haar verhaal vanaf het begin tot nu willen weten die staan haar onder

[JITP] Wonderen zijn de wereld nog niet uit'
[JITP] Jij zorgt voor die glimlach op mijn gezicht!
[ITP] Dat we samen zover zijn gekomen had ik nooit gedacht!
[JITP] Soms moet je even een pauze nemen en weer doorgaan samen!
Insala staat al weer een tijdje in Schijndel waar ze hopelijk voor altijd kan blijven staan!

We hebben veel gedaan afgelopen jaar ups & downs.
Zo als sommige wel weten ben ik een hele tijd geleden van Insala gevallen waardoor ik angst kreeg om met haar te galopperen,
ik wilde zelf graag proberen om zonder angst aan te kunnen galopperen, dit is wel gelukt maar omdat de angst maar niet weg ging hebben we besloten om Insala een tijdje weg te brengen om te kijken of ik van mijn angst af kwam en Insala ook even op haar plek gezet werd.
Maar insala mocht eerst Vrij springen in Oirschot! ( 6 januari 2017)
De eerste keer van huis af om te springen. en wauw ze was zeker een van de braafste die daar rond liep!
Ze heeft niet gewonnen maar mijn doel was dat ze braaf aan de hand was en zeker ook genoten heeft!
En dat heeft ze zeker gedaan, en wat was ze er moe van ze heeft bijna 2 dagen lang liggen bij komen in haar stal, al die indrukken, mensen, hindernissen, rennende kinderen en noem het maar op haha.
Ik was trots en voor mij was ze zeker nummer #1

Maar toen moest het echte werk weer gaan beginnen en mijn angst proberen te overwinnen!
Ze is 2 weken naar een andere stalling gegaan waar ze haar 6 dagen in de week rijden.
Na 1 week kon ze eigenlijk al terug, ze leert snel en weet al erg snel wanneer ze fout is.
Ik heb zelf ook weer gegaloppeerd zonder dat Insala bokte, wat een fijn gevoel is dat!
Helaas waren er wat problemen met de zadelmaker, toen hebben we besloten om Insala mee terug te nemen en meteen een dag later een andere zadelmaker laten komen.
Dit is gelukkig goed gegaan en kunnen weer heerlijk rijden zonder zorgen te maken dat het zadel niet goed is, en dat hebben we zeker gedaan samen met stal hebben we een zaterdag middag een spring dagje gehad.
Het was zeker geslaagt!

Na een tijdje zag ik dat Insala allemaal bultjes kreeg over haar buik ze had dit al wel langer maar niet zo erg.
Ik voelde me erg niet fijn bij om dan te rijden met Insala dus heeft ze toen een tijdje vakantie gekregen totdat ik weet wat het kan zijn, na vele gesprekken en onderzoeken met de dierenartsen hadden we besloten om het voer aan te passen en gelukkig heeft dit goed effect en zijn we weer sinds een korte tijd alles aan het oppakken, longeren deden we nog wel zodat ze niet weken stil stond.
Maar dan vond ik het leuk om te longeren in de buitenbak terwijl die best wel nat geregend was maar een leuke oefening om insala dadelijk makkelijker door de plassen te krijgen haha

En omdat longeren ook wel eens saai begint te worden zijn we toen maar leuke foto's gaan maken.
De weg blijft ze nog een beetje spannend vinden maar zodra we op het zandpad zijn loopt ze heerlijk rustig met me mee hebben zelfs tijd om even te poseren

Na een tijdje te hebben veranderd met het voer werden de bultjes duidelijk minder.
Ik voelde me toen fijner om weer het rijden op te pakken.
Weer een spannen moment was dat bijna een maand niet serieus gereden en toen was het weer zover!
Na een paar keer echt kwaad te worden en schreeuwen en schelden wat zeker opluchtte voor mij hahaha, begon Insala eindelijk te begrijpen en te voelen dat ik er echt klaar mee was met haar 'puppy' gedrag, en ik vertrouw haar altijd 1000% en ik wilde al zolang proberen zonder zadel te stappen dat we dit maar meteen hadden gedaan zonder problemen!
Ze zetten geen stap verkeerd en kon zelf over haar heen liggen met me voeten op haar billen!

Nu gaan we het rijden weer oppakken en gaan we snel weer genieten van elkaar!

Er is zeker nog veel werk aan de winkel maar voor mij waren deze afgelopen weken een hele grote boost voor mijn zelfvertrouwen!
Deze foto onder het zadel was een moment opname maar voor mij zijn dit wel tekens dat het beter gaat en dat we met geduld en liefde meer bereiken dat met overdreven trainen!
Voor mij is het belangrijk dat als het goed gaat dat we het ook goed af moeten sluiten, paar keer aan springen in de galop en als dit zonder bokken gaat is het ook goed en sluiten we samen goed af, ik merk dat dit voor Insala erg goed werkt overdreven belonen met stem en aanrakingen en afsluiten als ze het een paar keer goed heeft gedaan.

De plannen met Insala zijn nog goed oefenen onder het zadel maar zeker ook heel veel plezier samen hebben want ondanks onze down samen zal ik altijd voor haar blijven vechten & proberen!!
Want geloof me het is echt een clown
Ik heb nog wat leuke foto's van onze eerste foto sessie samen buiten<3
Veel kijk plezier!
Onderweg naar het zandpad

Er is altijd genoeg te zien hihi

Samen

Mijn knappe paardjeeee

En ook nog wat leuke foto's gemaakt buiten op stal.

Dit was het weer!
Tot de volgende keer & een berichtje vinden wij altijd leuk!