Blijven oefenen met mijn witte pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrant_

Blijven oefenen met mijn witte pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 12:23

Hey bokkers,

Hier ben ik weer met een topic. 3 weken geleden heb ik nog maar eens mijn pony voorgesteld: dit was de eerste les in een maand tijd aangezien mijn lesgeefster met paard gevallen was en dus haar knie ontwricht had. Zoals van zelf sprekend was, liep dit niet helemaal zoals het hoorde: pony over zijn schouder en niet zo'n fijn gevoel. Al bij al wel tevreden over die les, Buddy heeft me namelijk weer werkpunten gegeven.
Twee weken later (en dus vorige week) had ik opnieuw les. Ik zelf had niet veel zin meer in het rijden en deed dan ook voornamelijk longe- en grondwerk. Dit heeft Buddy ook erg goed gedaan. Zaterdag les gereden en ik had een heel andere pony: niet meer over zijn schouder, mooi aan mijn been en érg ontspannen. Mijn lieve witte gaf me z'n goed gevoel dat ik het weer wou oppakken. Zondag gesprongen en dit ging helemaal niet goed en dus bij deze besloten om even verder met dressuur te gaan aangezien hij hier meer plezier in lijkt te hebben momenteel.
Vandaag kwam mijn vader nog eens mee om foto's te maken, dus pony mooi geborsteld, voorpluk ingevlochten en opgezadeld!
Buddy wordt deze week 8 jaar, is héél braaf, maar erg moeilijk te rijden. Zelf heb ik nog veel te leren: minder streng zijn in mijn handen, Buddy de kans geven om te ontspannen en mijn houding is soms om te huilen. Opbouwende commentaar mag dus zeker gegeven worden!

1. Mooi ingevlochten en klaar om op te zadelen!
Afbeelding

2. Instappen, hier mocht ik hem meer ruimte geven. Had net mij teugels opgenomen.
Afbeelding

3. Hier ben ik wel tevreden mee! Licht contact op mijn teugels en toch ontspannen.
Afbeelding

4. Wat meer opnemen en vooruit. Ook een heel groot werkpunt.
Afbeelding

5. Neus mag er meer uit
Afbeelding

6. Vergeef mijn strenge binnenhand :(.
Afbeelding

7. Galop: wel tevreden, maar ik moet zitten en meer ruimte geven.
Afbeelding

8. Wat meer oprichten en aan stellingen werken
Afbeelding

9. Ruimte geven om weer te ontspannen
Afbeelding

10. En uitdraven.
Afbeelding

Bedankt voor jullie bezoekje en laat zeker een reactie achter! Opbouwende commentaar is zeker welkom!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:10

Wat een heerlijk koppie heeft je pony. <3

Volgens mij zijn jullie best op een goede weg. Bij elke foto heb je volgens mij heel kritisch naar jezelf en je pony gekeken, gezien elke foto een persoonlijk stukje tekst heeft die dit aangeeft. Dit laat zien dat je gericht bent op jullie (en met name je eigen) ontwikkeling. Je pony is niet makkelijk gebouwd, je rijdt hem vriendelijk.

Vergeet niet om tussendoor volop te genieten. :)

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 21:17

Avalon_ schreef:
Wat een heerlijk koppie heeft je pony. <3

Volgens mij zijn jullie best op een goede weg. Bij elke foto heb je volgens mij heel kritisch naar jezelf en je pony gekeken, gezien elke foto een persoonlijk stukje tekst heeft die dit aangeeft. Dit laat zien dat je gericht bent op jullie (en met name je eigen) ontwikkeling. Je pony is niet makkelijk gebouwd, je rijdt hem vriendelijk.

Vergeet niet om tussendoor volop te genieten. :)

Dankjewel!
Klopt, ik kijk heel krutisch naar mezelf als het prutsmuts op aankomt omdat ik ook echt verbetering wil zien. Ik ben al erg tevreden, maar er is natuurlijk nog veel werk aan! Heel leuk om dat te horen, bedankt!
Genieten vergeten we zeker niet, hoor! Gewoon samen wat spelen, genieten en op een buitenritje doen we ook regelmatig. Als pony gelukkig is, ben ik dat ook!

DreamGuide

Re: Blijven oefenen met mijn witte pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:47

Hallo.
Ik zie jou.
Ik vind jullie leuk.
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie.
Witte ponies zijn leuk.

Dit was mijn bericht. _/-\o_

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:33

Een centered riding instructrice heeft mij vroeger erg geholpen qua houding. Op sommige foto's lijk je in te knikken in je heup, waardoor je pony ook gaat inknikken en tegenstrijdige hulpen krijgt. Bekijk je lichaam als een aantal bollen op elkaar: die bollen moeten netjes op elkaar gestapeld zijn, als er één bol scheef gaan, gaan ze allemaal scheef.

Heel goed dat je les hebt, zolang je eraan werkt komt dat vast wel in orde in de toekomst!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:38

xLes schreef:
Een centered riding instructrice heeft mij vroeger erg geholpen qua houding. Op sommige foto's lijk je in te knikken in je heup, waardoor je pony ook gaat inknikken en tegenstrijdige hulpen krijgt. Bekijk je lichaam als een aantal bollen op elkaar: die bollen moeten netjes op elkaar gestapeld zijn, als er één bol scheef gaan, gaan ze allemaal scheef.

Heel goed dat je les hebt, zolang je eraan werkt komt dat vast wel in orde in de toekomst!

HIer sluit ik me bij aan. Op de foto van de gallop en de foto van de stelling bijvoorbeeld. Je draait je bovenlichaam daarmee naar buiten, maar vraagt het paard stelling naar binnen. Dat zijn tegenstrijdige hulpen.

Ik vind jullie overigens wel een leuke combi en als je in de gaten gaat krijgen wat je invloed is van je Eigen lichaam, dan krijg je helemaal een mooi geheel.

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:23

Dank jullie wel!
Grappig dat je het zei van centered riding, ik ben namelijk deze week naar een workshop geweest ivm recht zitten, de juiste hulpen, ... En inderdaad, ik heb heel weinig 'controle' over mijn heupen dus hier zijn we ook erg mee bezig!
bedankt voor de tips! Binnenkort komt er ook iemand voor puur zitles te geven :).