Hier ben ik weer met een topic. 3 weken geleden heb ik nog maar eens mijn pony voorgesteld: dit was de eerste les in een maand tijd aangezien mijn lesgeefster met paard gevallen was en dus haar knie ontwricht had. Zoals van zelf sprekend was, liep dit niet helemaal zoals het hoorde: pony over zijn schouder en niet zo'n fijn gevoel. Al bij al wel tevreden over die les, Buddy heeft me namelijk weer werkpunten gegeven.
Twee weken later (en dus vorige week) had ik opnieuw les. Ik zelf had niet veel zin meer in het rijden en deed dan ook voornamelijk longe- en grondwerk. Dit heeft Buddy ook erg goed gedaan. Zaterdag les gereden en ik had een heel andere pony: niet meer over zijn schouder, mooi aan mijn been en érg ontspannen. Mijn lieve witte gaf me z'n goed gevoel dat ik het weer wou oppakken. Zondag gesprongen en dit ging helemaal niet goed en dus bij deze besloten om even verder met dressuur te gaan aangezien hij hier meer plezier in lijkt te hebben momenteel.
Vandaag kwam mijn vader nog eens mee om foto's te maken, dus pony mooi geborsteld, voorpluk ingevlochten en opgezadeld!
Buddy wordt deze week 8 jaar, is héél braaf, maar erg moeilijk te rijden. Zelf heb ik nog veel te leren: minder streng zijn in mijn handen, Buddy de kans geven om te ontspannen en mijn houding is soms om te huilen. Opbouwende commentaar mag dus zeker gegeven worden!
1. Mooi ingevlochten en klaar om op te zadelen!

2. Instappen, hier mocht ik hem meer ruimte geven. Had net mij teugels opgenomen.

3. Hier ben ik wel tevreden mee! Licht contact op mijn teugels en toch ontspannen.

4. Wat meer opnemen en vooruit. Ook een heel groot werkpunt.

5. Neus mag er meer uit

6. Vergeef mijn strenge binnenhand
.
7. Galop: wel tevreden, maar ik moet zitten en meer ruimte geven.

8. Wat meer oprichten en aan stellingen werken

9. Ruimte geven om weer te ontspannen

10. En uitdraven.

Bedankt voor jullie bezoekje en laat zeker een reactie achter! Opbouwende commentaar is zeker welkom!