Nu over Arjan, 10-3-17 had ik Arjan in mijn bezit. Hij is een stoere ruin van 11 jaar met de afstamming van Tenerife VDL x Farrington. Voor mij een hele omslag want ineens van een barok paard naar een sportpaard. Maar wat is hij een fijn beest met veel geduld voor de ruiter en heerlijk kan knuffelen!
In het begin moest in mijn drive wel een beetje vinden en dit vond ik dan ook wel moeilijk maar hij heeft me er door heen gesleurd samen met een vriendin van stal die mij enorm goed hierbij kon helpen!

Dit was in de eerste maand toen ik hem kreeg, ik vond hem nog wel wat een puppy haha!
Toen dacht ik uit gekheid van waarom start ik niet eens een wedstrijd met hem alvast om te kijken waar we ongeveer staan dus eerst naar Burgum de thuisvereniging hier hadden we direct 2 winstpunten , dus wij op wedstrijd in Oosterwolde.

Het resultaat! 196 en 196,5 punten in de B! dus al B+6
Even later gingen we naar Bakkeveen en daar reden we maar liefst 209.5 en 206 punten dus de B waren we al best snel uit.
L1 begonnen we in Warga, dat liep eerst niet zo hele lekker want meneer was nogal druk van de kür op muziek die naast mij aan de gang was.

Tijdelijk wou ik weleens wat anders doen dan dressuur ( nooooit van mezelf gedacht want ik ben een echte dressuurmeid)
Heb me opgegeven voor de cross op het Rhonostrand dus wij daar heen en
WAUW IK VOND HET GEWELDIG! WAT EEN GEWELDIGE ERVARING!
Dit jaar gaan we ons gewoon weer opgeven!

Tevens ben ik toen daarna ook een paar keer naar Tolbert geweest om te springen, leuke ervaring maar toch is het springen niet helemaal mijn ding en ook niet die van Arjan.
We trainden ondertussen lekker door en het ging echt geweldig, we gingen mooi door in het L1 en kregen de eerste winstpunten te pakken.
Uit gekheid ging ik me inschrijven voor selecties van de Friese Kampioenschappen.
Nadat we de proeven hadden gereden was ik niet helemaal tevreden maar toch ik dacht een winstpuntje.

Vol verbazing keek ik toen ik de proeven terug kreeg. 196 EN 194 HUH,

dus eerste bij de selecties en dat betekende dat we bij de eerste selectiewedstrijd direct al waren geselecteerd dus 10 februari mochten we naar Sneek voor de Friese kampioenschappen hier zijn we 10e geworden van de 20.
2 weken geleden werd ik opgebeld door de eigenaar van stal dat ik naar stal moest komen en de dierenarts al onderweg was en dat Arjan een koliek-aanval had. Hier heeft hij nogal een klap van gekregen dus nu zijn we rustig aan het door trainen en eind dit jaar willen we M1 start gerechtig zijn.
Hij doet erg zijn best en ben tevreden met de resultaten die ik met hem heb bereikt, we gaan niet te snel en niet langzaam we hebben een lekkere flow te pakken en hoop deze na mijn examens weer op te pakken! Dit allemaal was ook niet gelukt zonder mijn fijne instructrice Heleen de Haas.

Nu op dit moment heb ik mijn laatste examens dus daar ligt mijn focus nu op.