Sommige kennen sproetje wel! Het gestippelde pony'tje wat aan een 4 jarig meisje op haar verjaardag cadeau werd gedaan. Een mooi stel die 2! Eind van de maand alweer 2 jaar geleden
Ook mams was er lekker mee begaan en maakte vele mooie ritjes met de kar, zowel alleen als met de kleine meid!

Nog steeds is Cheyenne gek op sproet en sproet op cheyenne

maar kan het gelukkig kwa lengte allemaal nog wel!

maar mennen is ook leuk!

Helaas zijn we wel getroffen door een Pech periode!
Begin januari trof ik sproet ineens aan met een hele verkleurde iris. Een oog die normaal donkerbruin hoort te zijn ineens grijs met witte vlekken

10 januari zijn we naar de kliniek in Utrecht gegaan, voor de oogarts. Na een hele dag van onderzoeken,metingen ect kwam eruit: verborgen appaloosa uveitis, een (niet bewezen) auto immuun probleem volgens de kliniek
Helaas aan beide ogen. Prognose: pony zal op den duur blind worden. De aanvallen zijn niet goed zichtbaar en wanneer je erachter komt is er al schade. Ze noemen het de verborgen variant ook wel de "sluipmoordenaar"
Soms gepaard met de gewone maanblindheid. IIg chronisch en zal blijven terug keren maar hoe vaak en hoe snel durven ze niet te zeggen. We kunnen een week hebben maar ook nog 15 jaar bij wijze van.
Met dat nieuws keer je terug naar huis (en druppels en voorraad druppels) en ga je positief,hopend op het beste verder.
Helaas zijn in de afgelopen 3 maanden aardig wat aanvallen geweest aan beide ogen, en is er al wat zicht verloren gegaan. We merken dit echt aan haar gedrag.
Voor 1,5 week geleden heeft ze dus ook dol? gedaan in haar paddock en heeft ze zichzelf behoorlijke splinters de borst in gespiest
Deze moesten er uit gesneden gaan worden
Let op link ivm BLOED
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5982D088
en dit kwam eruit:

Helemaal platgespoten anders liet ze zich niet behandelen, en 8 uur lang bij haar gezeten/gewaakt alvorens ze er weer uit kwam
Een dag later staat ze ineens met een grijs blauw oog (het nog bruine oog) Meteen weer een DA laten komen... ze had dus tijdens het uitwerken van de sedatie en wat jeuk en heeft dr koppie geschuurd maar heeft daarmee haar hoornvlies beschadigd

En dat terwijl we al aan het druppelen waren tegen NOG een uveitis aanval. Helaas konden die druppels niet meer door en moeten we nu afwachten hoe dit uit gaat pakken. We zijn nu al 1,5 week aan het zalven maar de verbetering is maar lichtjes. De dierenarts kon ons door de uveitis aanval ook niet verzekeren of t goed zou komen
Dus even kan ze niet meer mennen, en mag ze niet op haar zandpaddock (maar gelukkig wel op de wei)
en doen we maar veel knuffelen ,fietsen en een beetje hobbelwerk
Ook mag ze niet meer kaploos buiten staan
en duimen we dat we snel weer een rustige periode in mogen en ons een lange tijd gegund wordt.
(staart is inmiddels geknipt)

Groetjes van Ons
, al kan ik niet beloven dat ik ook een antwoord voor je heb. Sterkte ermee en geniet nog van je prachtige sproetenpony!
:( beterschap voor knappe sproet! 
ze komt hem graag halen als hij even af is vanwege poetsen of als ze hem zelf per ongeluk af heeft gedaan . Het enige vervelende eraan vind ik dat er Ollie domme mensen dan langs lopen en dan zeggen wat zielig dat paard ziet niks maar ja dat laat ik maar zo . Wel merk ik dat als ze een aanval heeft gehad weer even moet wennen aan wat ze wel of niet kan zien en dit trekt later dan weer een beetje bij .