Opleiding of curses voor minderjarigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elisadv

Opleiding of curses voor minderjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 16:15

Hoi!

Al een tijdje kijk ik rond voor opleidingen in de paardenwereld. Er zijn heel veel leuke opleidingen en cursussen.

Nu geef ik zelf al enkele jaren les aan kinderen op mijn pony's en wil graag een opleiding of cursus (basis) volgen. Helaas kan ik nergens zoiets vinden voor minderjarigen, ik ben namelijk 15 en de meeste opleidingen/cursussen hebben een minimale leeftijd van 18 jaar. :(:)

Weet iemand of er zoiets bestaat?

Groetjes Elisa :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:19

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

Bananas

Re: Opleiding of curses voor minderjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:21

Ik denk dat je eigenlijk voor alle opleidingen toch wel 18 jaar of ouder moet zijn. Ik heb er eentje gezien vanaf 17 jaar, maar het is ook heel erg duur. Deze opleiding kostte al €1175.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:39

Ik vrees inderdaad hetzelfde, wat opzich best logisch is.. Nog nooit een officiele instructrice van jonger dan 17 gezien. Als je meer informatie wilt en je er meer in wilt verdiepen kun je misschien contact opnemen met een (jongere) instructrice? :) Echt een opleiding op cursus volgen is denk ik altijd 18+ Bij de KNHS heb je speciale opleidingen die geloof ik 17+ zijn. Maar je kan natuurlijk aan kinderen die op jou pony rijden gerust les geven :)

zixde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:56

Ehm ik heb eens een zien passeren voor in België maar daar benj vast niks mee en ik weet de naam niet meer

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:56

Ik zou wel oppassen met die lesjes op jou pony's, als iemand nou iets overkomt tijdens een val (gebroken arm of whatever.) en ze geven jou hier de schuld van, heb je geen poot om op te staan en ben je niet verzekerd voor eventuele onkosten.

elisadv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 19:14

xBontfire schreef:
Ik zou wel oppassen met die lesjes op jou pony's, als iemand nou iets overkomt tijdens een val (gebroken arm of whatever.) en ze geven jou hier de schuld van, heb je geen poot om op te staan en ben je niet verzekerd voor eventuele onkosten.

Dat klopt ja, alle kindjes komen op eigen verantwoording en het gaat vooral om het plezier.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:28

Het enige wat ik zo weet wat je als minderjarige mag volgen is van E-quine (Annemarie vd Toorn)

Maar heeft te maken met gedrag en niet met lesgeven.