Zwangerschapsshoot met mijn bruine prins

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Zwangerschapsshoot met mijn bruine prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:02

Oké, beetje rare titel..
Maar het zit zo.

Ik ben momenteel alweer bijna 33 weken zwanger van ons eerste kindje. Onze wens komt uit, dat we ons gezin mogen uitbreiden met een meisje, waarvan we stiekem hopen dat de paarden liefde al in de genen meeverwerkt worden.

Dit bijzondere moment wou ik graag met mijn knapste en trouwste viervoeter vastgelegd hebben. Dus al vroeg op zoek gegaan naar iemand die dit wou realiseren. Vorige week was het dan zover en zijn een paar gave foto's uitgekomen die vooral voor mijn gevoel veel emotie losmaken. Ik vind het namelijk heel lastig om een groot deel van de verzorging nu uit handen te moeten geven. Ik heb doorgereden tot 24 weken, daarna werd het lichamelijk gewoon pijnlijk in mijn rug. Maar wat is mijn knappe paardje toch altijd lief en voorzichtig met me, vooral sinds ik zwanger ben. Ondanks zijn jonge leeftijd.

Nou genoeg gekletst. Hier de foto's!

Paspoortje:
Naam: History
Ras: Fjord x Pinto
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5 jaar

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Mijn favoriet!
Afbeelding

7. Een actie foto met zijn super verzorgster die hem nu lekker in beweging houdt. Op de foto tijdens hun eerste oefencross, puur voor de lol. Beiden hebben weinig springervaring, dit werd op stal georganiseerd dus meedoen was zeer verleidelijk!
Afbeelding

Kan niet wachten tot ik weer zelf met mijn vriendje aan het werk kan!

SofieHavan

Re: Zwangerschapsshoot met mijn bruine prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:16

Leuk!! Mooie foto's! Geniet nog van je zwangerschap, je bent prachtig zwanger en straalt! <3
Binnenkort heb je dat kleine mensje in je armen! :D

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 14:17

Dankjewel, ja nog even en dan is het zover :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:34

Wat een mooie foto's!
En veel geluk straks samen met je meisje :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:40

Leuke foto's en veel geluk!!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 00:00

Dankjewel..

Helaas staat mijn knapperd sinds vanmiddag in de kliniek. Door een trap tegen zijn oog was deze zo zwaar beschadigd, dat hij geopereerd moet worden. Omdat mijn ventje zo braaf was onder alle omstandigheden en zijn oog goed liet koelen met icepacks, was de zwelling zo weinig dat hij gelijk vanavond onder het mes kon. Het oog moet helaas verwijderd worden..

Net telefoon gehad dat alles goed gegaan is en hij alweer van de narcose bijgekomen is en op stal staat. Nu kunnen we ons richten op zijn herstel ene deze nachtmerrie achter ons laten. Hij zal het met een oog minder moeten gaan doen.. Maar gelukkig is dit goed mogelijk. Daar ga ik hem zo goed mogelijk mee helpen... Maar wat een nachtmerrie en onmacht heb je dan..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:50

Wat ben je mooi zwanger, prachtige foto's met je knappe paard.

Wat heftig zeg, gelukkig is alles goed gegaan en kunnen ze goed door met een oog.
Hopelijk een voorspoedig herstel

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 02:04

Wat jammer van zijn oog!

Toevallig ken ik een aantal blinde paarden/paarden met nog maar 1 oog:
- Eentje is ook een oog verloren door een ongeluk en die doet het onwijs goed. Hij schrikt sneller aan zijn blinde kant, maar gelukkig is het een heel nuchter paard, dus zelfs als hij schrikt merk je het amper.
- Een andere is vrij recent aan een kant blind geworden. Toen zijn zicht actief slechter werd was hij een tijdje best schrikachtig, maar nu hij blind is merk je het niet meer.
- De laatste was ook blind in een oog, en daar werd nog vollop mee gesprongen al moest ze er wel opletten dat ze op zo'n manier op de hindernis aanreed dat ze wist wanneer en wat ze moest springen. Als ze het niet goed zag dan sprong ze wel heeeeel fanatiek. Maar verder net als ieder ander paard.

Allemaal positieve verhalen dus. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn. Hij's echt een knapperd!

P.S. Jij straalt helemaal! Zo leuk :D

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 03:20

Onwijs leuke foto's!

wat vervelend van zijn oog! Mijn verzorgpaard heeft ook maar 1 oog, en deze was er best snel aan gewend en doet alles nog. Hoop dat de operatie goed gaat en dat hij snel herstelt en je nog veel plezier mag beleven met je knappe paardje en dochter!

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 04:04

Hele leuke foto's
, heftig van het oog. Sterkte er mee en ook sterkte met de laatste loodjes van de zwangerschap

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:18

Oei oei, zo erg van zijn oog! Gelukkig is alles goed verlopen! Succes met het herstel!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 16:31

Dankjewel,

Is wel best raar dat 2 dagen later na openen van dit topic, alles zo anders kan zijn!
Vanmorgen weer langs geweest en hij stond er heel alert en opgewekt bij.
Het was netjes verpakt, dus kon geen enge of rare dingen zien. Hij gedraagde zich nog precies zo als ervoor, alsof niks gebeurd was. Heel bijzonder. Ben dus ook heel trots op hem!
Dat gaat zeker goed komen straks. Maar ben blij als hij weer thuis is!

(gister) Net foto's gemaakt, rusten in de box
Afbeelding

Op de tafel. Dit proces ging heel netjes en ben blij dat ik het gezien heb voor mijn eigen afsluiting.
Afbeelding

Vanmorgen
Afbeelding

Iets duidelijker beeld van het gaas. Je zag dus helemaal niks voor de rest.
Afbeelding

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:44

Leuke shoot!

History ziet er goed uit na de operatie, fijn dat het goed is gegaan!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 23:33

Dankjewel.. het ging tot nu toe super. Vandaag helaas een mindere dag. Koorts, diarree en koliekerig. Dus wordt nu extra in de gaten gehouden. Zijn wond daarin tegen geneest tot nu toe super!
Dusja.. even afwachten en hopen dat de antibiotica snel aanslaan en de koorts weer zakt. Anders mag hij sowieso niet mee naar huis.