Ik heb inmiddels 11 jaar m'n pony. Ze is 29 en met pensioen. Helaas niet veel geluk mee gehad. Ze mag blijven tot ze er niet meer is. Pony staat in Pensionstalling.
Ik rij dus al heel wat jaren niet echt meer actief met haar. Zo af en toe eens op een paard van iemand anders, maar ik mis het rijden!
Ik ben al een tijdje voorzichtig wat geld opzij aan het zetten. Voor een paardje erbij. Inmiddels heb ik wel wat eisen, maar niet veel en ik weet dus nog lang niet wat ik precies wil. Beleerd of niet, heb nog niet zo'n groot budget dus volleerde paarden vallen sowieso af. Ik ben maar 1,60 dus ik wil of een grote e pony of een klein paardje.
Hoe begin je zo'n zoektocht? Toen ik 11 jaar geleden mijn pony kocht was ik 10 en hebben m'n ouders vrij veel geregeld. Nu moet ik het zelf doen en eigenlijk heb ik geen idee hoe te beginnen.
Ik heb dus dan wel twee pony's te onderhouden. Aankomende maanden zijn m'n financiën nog niet stabiel maar vanaf augustus heb ik eigenlijk 3 jaar lang een vrijwel vast inkomen waarmee dat zeker haalbaar is.
Ik ben dus stiekem wat aan het dromen en hoop binnenkort van die droom werkelijkheid te maken