Paardenstal op Instagram

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn_b

Paardenstal op Instagram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 12:52

Hoi!

Ik heb laatst iets ontdekt, en eigenlijk kom ik er nu niet meer los van; paardenstallen op Instagram. Voor de personen die het niet kennen; ik zal het even uitleggen.

Als eerst: ALLES IS NEP. NEPGELD, NEPPAARDEN, ALLEMAAL NEP!
Je hebt een account op insta, bijvoorbeeld "manege.de.hoeve" Daarop plaats je een foto van een paard (gewoon van internet of zelf gemaakt, dat maakt niets uit) en vervolgens bedenk je daar alles bij. Naam, leeftijd, geslacht, wat hij/zij niet of juist wel leuk vindt, enz. Andere mensen kunnen dan een bedrag bieden (NEPGELD) en degene die om een bepaalde tijd het hoogste bod heeft, krijgt het paard. Sommige nepmaneges doen zonder geld, dus eigenlijk met onbeperkt geld.

Maar goed, ik heb dus ook zo'n account aangemaakt, en ik heb een dressuurstal gemaakt. Maar ik weet echt geen naam!
Het is allemaal nep dus ik ga niet "dressuurstal ..." (op '...' mijn achternaam maar die hou ik liever privé :)) ) doen want het is geen echte stal ofzo.
Een paar dingetjes van mij die ik wel leuk vind;
- iets met golden dream, of gewoon iets met dream
- iets met river
- iets met een spaanse/franse naam
- iets met engelse naam
ja dat waren mij ideeen wel weer. Het liefst begint het met "dressuurstal"

Nouja, als jullie nog ideeen hebben: brand los!

(ik ben ook net nieuw op bokt, ik snapte het niet helemaal met al die fora en ik kon niet goed vinden waar ik dit bericht moest plaatsen, sorry!)

groetjes,
carlijn :#

72Melanie27

Re: Paardenstal op Instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:58

Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld.. :=

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:04

72Melanie27 schreef:
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld.. :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:10

:+

Rouwke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:11

Op instagram?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:12

Waar ga je je foto's vandaan halen dan? Daar zit auteursrecht op en kan je niet zomaar op je instagram plaatsen.

Naam: dressuurstal river dreams?

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:16

je mag niet zomaar een foto van google pakken en zeggen van "euj! kijken dit een van onze paarden" ookal is het "nep" er zijn genoeg mensen die geloven dat het echt is en gaan kijken wie de eigenaar van die foto is en het paard om ze vervolgens in te lichten. ik zeg doe het niet. bespaar je die drama.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:41

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:05

Haha ik weet wel wat je bedoelt! De meeste mensen hier zo te zien niet (misschien ook leeftijdverschil?). Maar goed een leuke naam is misschien dressuurstal dreamday of een naam van een bloem ofzo...

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:06

idc_liz schreef:
je mag niet zomaar een foto van google pakken en zeggen van "euj! kijken dit een van onze paarden" ookal is het "nep" er zijn genoeg mensen die geloven dat het echt is en gaan kijken wie de eigenaar van die foto is en het paard om ze vervolgens in te lichten. ik zeg doe het niet. bespaar je die drama.

Die plaatjes staan al op Google. De meeste mensen zetten hun foto's al zelf op het internet en dat zijn de risico's van iets op het internet plaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:07

sat_nath schreef:
idc_liz schreef:

Die plaatjes staan al op Google. De meeste mensen zetten hun foto's al zelf op het internet en dat zijn de risico's van iets op het internet plaatsen.

Dat betekend niet dat er geen rechten op zitten en dat je ze zomaar mag gebruiken...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:08

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:12

Ik weet dat er rechten op zitten, maar toch blijf ik bij mijn vorige antwoord. Als je iets op social media/internet zet verdwijnt zoiets nooit (ook druk je op de knop verwijderen). Dat zijn de risico's nou eenmaal en daar denken de meeste mensen denk ik niet zo goed overna := >;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:14

Maar dat veranderd niet dat als je de foto's gebruikt je een boete kan krijgen...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:16

Het is er inderdaad wel uit te halen dat het nep is, maar ik zou het niet waarderen als mijn pony hiervoor gebruikt werd (zonder toestemming)

En dat is al gebeurd ;) Ik heb gevraagd hem te verwijderen en de volgende keer gewoon eerst te vragen. Dan heb ik er zélf geen probleem mee, zolang de eigenaar van de pony/foto maar vermeld wordt..

Dus, liever niet doen. Tenzij het echt je eigen ponies zijn oid.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:18

Kan je niet beter gewoon via een online spel een nep stal maken? Insta accounts voor stallen wordt regelmatig gedaan dus het lijkt wel echt en mensen die niet op de hoogte zijn gaan ook niet weten dat het nep is. Ik zou behoorlijk schrikken als ik zie dat mijn paard te koop staat bij stal 'golden pony dream' of zo :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:18

sat_nath schreef:
Ik weet dat er rechten op zitten, maar toch blijf ik bij mijn vorige antwoord. Als je iets op social media/internet zet verdwijnt zoiets nooit (ook druk je op de knop verwijderen). Dat zijn de risico's nou eenmaal en daar denken de meeste mensen denk ik niet zo goed overna := >;)

Het is strafbaar, punt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:19

sat_nath schreef:

Het hoeft ook niet te verdwijnen. Wat jij zegt is net zoiets als iemand z'n auto meenemen en omdat dat nou eenmaal het risico is als je je auto aan de straat parkeert...

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:20

KittyDylan schreef:
Het is er inderdaad wel uit te halen dat het nep is, maar ik zou het niet waarderen als mijn pony hiervoor gebruikt werd (zonder toestemming)

En dat is al gebeurd ;) Ik heb gevraagd hem te verwijderen en de volgende keer gewoon eerst te vragen. Dan heb ik er zélf geen probleem mee, zolang de eigenaar van de pony/foto maar vermeld wordt..

Dus, liever niet doen. Tenzij het echt je eigen ponies zijn oid.

Heb Saturnus ook wel eens voorbij zien komen op zo'n instagram account. Toen ook maar gevraagd of dat diegene hem wilde verwijderen. Dat hebben ze toch wel netjes gedaan toen :) ;)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:22

Vjestagirl schreef:
sat_nath schreef:

Het hoeft ook niet te verdwijnen. Wat jij zegt is net zoiets als iemand z'n auto meenemen en omdat dat nou eenmaal het risico is als je je auto aan de straat parkeert...

Haha sorry, maar ik vond je voorbeeld toch wel heel erg grappig! Hmm zo heb ik het nog niet bekeken, maar nu heb je het aan mij duidelijk gemaakt en hoe wil je dit nu gaan doen bij honderde instagram accounts...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:22

sat_nath schreef:
idc_liz schreef:

Mijn fotografie staat ook op internet, maar als ik zie dat jij die gebruikt krijg je toch echt een rekening toegestuurd hoor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:23

Maar je zou het niet hoeven moeten vragen. Er zijn speciale sites met foto's die je zomaar mag gebruiken. Staat die foto er niet op? Dan gebruik je hem niet.
Eerst wist ik ook niet dat het strafbaar was, maar als je het eenmaal weet zou ik het risico niet nemen, plus er is niemand die boos wordt omdat je zijn of haar foto's gebruikt zonder toestemming.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:24

Vero schreef:
Maar je zou het niet hoeven moeten vragen. Er zijn speciale sites met foto's die je zomaar mag gebruiken. Staat die foto er niet op? Dan gebruik je hem niet.
Eerst wist ik ook niet dat het strafbaar was, maar als je het eenmaal weet zou ik het risico niet nemen, plus er is niemand die boos wordt omdat je zijn of haar foto's gebruikt zonder toestemming.

Inderdaad ken je ook wel "we heart it" daar staan ook zulke plaatjes op volgens mij.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:25

Ken je het spel Howrse? Denk dat je daar meer op je plek bent met jouw idee. ;)

En inderdaad, je mag niet ongevraagd foto's gebruiken van internet. Staan serieus boetes op.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:26

Er worden trouwens een hele boel plaatjes van bokt gebruikt. Zie heel vaak op instagram een plaatje van een pony voorbij komen die ik 5 minuten geleden op bokt tegen kwam :D