Bonte Botticelli (v.Paddox) L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Bonte Botticelli (v.Paddox) L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 21:57

Ondertussen hebben we alweer wat mooie foto's verzameld dus tijd voor een topic. Botticelli is een 11 jarige hengst van Paddox x Samber.

Ik heb hem nu een paar keer in de L1 uitgebracht. Waar we veel aandacht aan besteden is het wijken, z'n achterkant moet ook mee, en lengte in het lijf krijgen. Hij loopt graag bovenin en moet echt gaan leren om te strekken. Halsstrekken is dus ook nog een moeilijk dingetje. Waar ik zelf op moet letten is linksom m'n binnenhand, die wil nog wel te streng zijn, en dat ik hem niet te rond wil rijden, hij moet juist met de neus er uit.

Daarnaast hebben we laatst een sprongetje geprobeerd en de conclusie getrokken dat daar z'n talent niet ligt :+ Ook zijn we laatst lekker naar het bos geweest en dan is hij zo stoer! Een paar weken terug heb ik een nieuwe merrie gekocht, en deze is inmiddels door Botticelli gedekt :* Hij loopt nu in de ochtend op de weide, maar is hier erg onrustig wat hem de nodige kilo's kost. Ik wil hem niet de hele dag op stal hebben en zelfs met een paard erbij kan hij de rust niet vinden. Ik hoop dat dit door het voorjaar komt en hij straks wel lekker rustig wil staan grazen.

Hierbij de foto's, zondag gaan we weer op concours!

Afbeelding

Afbeelding
Teugels waren hier wel een beetje lang.

Afbeelding
Met m'n andere grote vriend :+:

Afbeelding

Afbeelding
Met z'n springoutfit lijkt het nog wat :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker door het bos heen.

Afbeelding
De proef was goed voor 187,5 punten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op m'n kont zitten >;)

Afbeelding
Blij met het beenwerk nu nog zelf niet zoveel gaan meezitten.

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts pak die ook al op.

Afbeelding
En oefenen om hem te laten zakken, als iemand nog goede tips heeft.

Afbeelding
Blij met dit superpaard!

En nog even z'n nieuwe vriendinnetje:
Afbeelding
Een 10 jarige AES merrie van Whats Colour van 1.65. We zijn bezig om haar te beleren dus hopelijk heeft zij binnenkort ook haar eigen topic!
Laatst bijgewerkt door littleroosie op 03-05-17 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Papilio

Re: Bonte Botticelli (v.Paddox) L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:58

Wat een plaatje !

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:06

Prachtpaard <3

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:09

Hij wordt echt steeds mooier en mooier! En fijne rijbroek is dat he :D

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:18

Laurie schreef:
Hij wordt echt steeds mooier en mooier! En fijne rijbroek is dat he :D

Haha jaaa wordt echt tijd dat ik nog een andere broek haal want ik woon in deze :7

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:21

Blijf hem gaaf vinden!

Halsstrekken je handen naar voren ipv breed, helpt bij die van mij. Echt een wereld van verschil.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:22

DiscoDipp schreef:
Blijf hem gaaf vinden!

Halsstrekken je handen naar voren ipv breed, helpt bij die van mij. Echt een wereld van verschil.

Ik moet hem alleen wel op contact houden anders dan loopt hij gelijk weer met z'n hoofd omhoog. Hoe begeleid je hem dan in het zakken?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:50

littleroosie schreef:
DiscoDipp schreef:
Blijf hem gaaf vinden!

Ik moet hem alleen wel op contact houden anders dan loopt hij gelijk weer met z'n hoofd omhoog. Hoe begeleid je hem dan in het zakken?

Ik heb het mijne geleerd op de volte, door hem lekker diep en ontspannen te zetten en dan breng ik mijn handen iets meer naar voren en dan zakt de mijne vanzelf, terwijl dat echt een stresskip is die snel spanning opbouwt. Maar als je al diep begint en hem steeds meer laat zakken moet het lukken, en als hij gewoon ontspannen onder je loopt zou hij ook je hand moeten volgen, al hebben sommige het hier wel moeilijk mee ivm af en toe contact verlies wat voor een paard raar kan zijn.

Voel hem anders eens na in de stal, ga je met 2 vingers over zijn 'midden' nek spier, kan zijn dat hier knoopjes in zitten die belemmeren :j hoeft geen rijtechnish probleem te zijn maar kan ook van bijv. Rollen en liggend slapen zijn haha!

Als je meer info wil over het masseer gedeelte kun je mij gewoon een pb doen! :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:08

Als je je handen naar voren brengt, dan verlies je contact met de mond wat bij halsstrekken niet de bedoeling is.
Je moet hem uitdagen/uitnodigen om te zakken in de hals door heel licht te vragen.
Handen niet breed zetten, maar bij je houden.
Alleen teugel meegeven als paard op de uitnodiging ingaat, maar contact blijven houden.
Met de jonge paarden deed ik het heel vaak en ging pas iets anders doen als ze zakten. Alle tijd geven om zover te komen als je wilt en dan pas weer opnemen.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:21

Leuk paard! Rijden ziet er netjes uit.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 02:23

Vind het een prachtig paard!
Vind alleen het rijden zelf er niet zo vriendelijk uitzien.
Ziet er erg gedwongen uit en ook je neusriem lijkt erg strak te zitten

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 05:48

Wat een prachtig paard! <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:09

Die merrie is ook heel mooi getekend, zeg.
En hij wordt steeds mooier, komt zeker goed.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:20

Voor het halsstrekken wil het ook nog wel helpen om in stap een kleine volte te rijden en daarbij wat meer stelling vragen dan normaal en daarbij uitnodigen om niet alleen het hoofd opzij maar ook omlaag te doen. In stap is denk ik ook makkelijker om te beginnen dan in draf. De volte mag ook wel echt klein zijn, maximaal 10 meter, maar kleiner mag ook. Zo heb ik het altijd aangeleerd bij jonge paarden.

Je hebt een prachtpaard en het rijden ziet fijn uit, vind helemaal niet dat het er gedwongen uitziet, zoals iemand hierboven aangaf.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:34

Jullie gaan lekker Roos!
Hij wordt steeds gaver, ik ben heel benieuwd hoe je merrie het onder het zadel gaat doen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:58

Hij wordt elk topic gaver. Leuk overzicht!

Longeer je hem wel eens? De mijne bleef ook zo bovenin hangen tot ik hem met de longeerhulp ben gaan longeren. Daar is het kwartje gevallen dat hij niet omvalt als ie in harder dan graasstand, z'n neus omlaag doet en sindsdien is hij in het rijden juist heel makkelijk lager te rijden. Inmiddels is het een stofzuiger aan de longe dat is ook weer niet helemaal de bedoeling :+ Maar, in het rijden kan ik hem nu steeds fijner bewerken in dat lang/laag en wordt hij daar heel snel, steeds sterker in.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:11

Kan ook een aanleuningsprobleem zijn. Als de aanleuning correct is, volgt het paard per definitie de hand mee naar beneden (mits geen lichamelijke beperkingen uiteraard).

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:33

Wauw hij wordt telkens mooier en het rijden ziet er fijn uit! Jammer dat bij het springen niet zijn talent ligt, in zijn springoutfit lijkt hij wel op een echt springpaard, haha.

Verder, je hebt een mooie merrie gekocht!
Ben je van plan om, in de loop van de dracht, een volg topic aan te maken? :)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 08:34

FjeLOVER schreef:
Vind het een prachtig paard!
Vind alleen het rijden zelf er niet zo vriendelijk uitzien.
Ziet er erg gedwongen uit en ook je neusriem lijkt erg strak te zitten

Paard wordt absoluut niet gedwongen, hij loopt uit zichzelf in de houding en dat is rijtechnisch nog een stukje werk. De neusriem zit juist heel los want heb een hekel aan tuig dat strak zit.

@FCSA: het is ook een aanleuningsprobleem. Hij wil bijna geen druk geven in de hand, loopt net iets achter de loodlijn en wil de hand dan ook nog niet goed genoeg volgen.

@MariekeS: longeren is een beetje een drama met hem. Hij vindt dit niet leuk en is dan erg moeilijk ik het vooruit te houden. Botticelli is nogal erg duidelijk in wat hij wel en niet leuk vindt.

@Esaqar: dat is wel leuk om te doen ja! Maar duurt nog wel even voordat we richting veulentje gaan :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:54

De foto's kunnen misleidend zijn, maar vooral op sommige foto's ziet het er net uit alsof hij heel veel druk op de hand geeft en hangt op de teugels. Het lijkt alsof hij zijn mond wil openen, waarschijnlijk komt daar het idee van dat de neusriem strak zit. Soms ziet het er anders uit dan dat het voelt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:59

Geweldig mooi paard

Die foto met vosjes oren, die vos is zeker de nieuwe jazz van Vanessa :D

En de bak bij het haske... Hmmm ik weet het niet haha

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 09:01

Sclimpre schreef:
De foto's kunnen misleidend zijn, maar vooral op sommige foto's ziet het er net uit alsof hij heel veel druk op de hand geeft en hangt op de teugels. Het lijkt alsof hij zijn mond wil openen, waarschijnlijk komt daar het idee van dat de neusriem strak zit. Soms ziet het er anders uit dan dat het voelt.

Hij is wel bewegelijk in de mond, maar ik zou willen dat hij dat hij hangt op de teugels, dan geeft hij iig druk.

@Kabaya: jij bent scherp haha. Idd Vanessa haar nieuwe Jazz en t Haske!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:17

Heb je al eens met een simpel rubberbitje geprobeerd? Dan krijgt hij misschien meer vertrouwen en durft hij wel aanleuning opzoeken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 09:20

Sclimpre schreef:
Heb je al eens met een simpel rubberbitje geprobeerd? Dan krijgt hij misschien meer vertrouwen en durft hij wel aanleuning opzoeken.

Ik ben twee terug overgestapt op een bustrens. Ik ben zelf niet zo fan van rubber, maar ik heb er nog 1 liggen dus kan het wel proberen :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:21

Ieder topic dat ik hem zie word hij mooier en mooier! Complimenten voor wat je doet, hij is echt zo gaaf en je hebt hem lekker lopen