,Dit is mijn eerste bericht wat ik hier plaats. Ik wil graag een eigen pony kopen, dat is mijn wens, om de volgende reden:
Ik ben nu 18 en als het goed is heb ik over een paar weken mijn VWO diploma vast! Ik heb een lastig jaar achter de rug. Met 3 diagnoses (depressie, eetstoornis en ptss) en een rugzakje vol informatie hoe ik mezelf op de been kan houden verder ben ik nu hier. Inmiddels mijn behandeling bij de kliniek voor eetstoornissen bijna afgelopen. Tot ongeveer 2018 slik ik nog antidepressiva. Binnenkort ga ik aan de slag met de ptss en terugvalpreventie qua eetstoornis en depressie.
Zoals jullie misschien lezen, zit ik niet goed in mijn vel. Gelukkig heb ik mijn diepste punt gehad, ik hoop dat het alleen nog maar beter word. Ik heb vroeger het een en ander meegemaakt, wat ik dus nu nog bij me draag. Oa de diagnoses, maar ook heftige verlatingsangst. Dat is ook de reden dat ik heel graag een pony wil, die van míj is en die niemand bij me weg kan halen. Ik houd mijn hele leven al heel veel van paarden, 8 jaar gereden en meerdere verzorgpony's gehad waar ik dagelijks te vinden ben. Momenteel loop ik ook bij een erg fijne plek waar ik meerdere paarden kan verzorgen, maar het blijft een fokkerij dus ze kunnen verkocht worden, wat me angst aanjaagt. Ik durf geen band met ze op te bouwen omdat ik bang ben ze te verliezen.
Nu zoek ik dan dus eigenlijk een soort van therapiepaard, die mij kan helpen op het juiste been te blijven (alleen het bijzijn van paarden geeft me al rust en voldoening). Het klinkt een beetje stom, maar eigenlijk zoek ik ook een paard die 'beschadigd' is mentaal...
Het gaat mij dan ook niet om het rijden, maar om voor een paard te kunnen zorgen en hem alle liefde kunnen geven die ik heb.
Nu zit ik alleen met het geld. Ik ben een student volgend jaar. Ik word financieel niet door mijn moeder gesteund (door mijn vader ook niet maar daar heb ik geen contact mee). Voor haar is dit niet haalbaar. Ze zou me eventueel 500-1000 euro kunnen lenen mocht het paard ziek worden, maar meer ook niet. Ik ben van plan zelf eerst tot de 3000 euro te sparen, dat ik een buffer heb mocht er iets met het paard gebeuren. De maandelijkse kosten moet ik naast mijn studie zelf ophoesten.
Nu is eigenlijk mijn vraag: zijn hier bokkers met ervaring? Die zichzelf herkennen hierin? (Paard tijdens studeren, of mentaal niet helemaal ok zijn en steun hebben van een paard?)
Hoe financieren studenten hier hun paard? Hebben jullie tips?
Het is voor mij behoorlijk lastig geweest dit stukje te schrijven, het is toch vrij persoonlijke informatie wat ik deel. Hoop dat jullie hier rekening mee houden.
Liefs Isabel
)
) dan heb je een idee wat je te wachten kan staan. Succes met kiezen wat je doet!