Mijn naam is Fenna en ik heb een PaardenYouTubekanaal genaamd HoefWijzer. Door YouTube heb ik Marina Kovac ontmoet: een blind meisje van 12 jaar die ondanks haar "beperking" toch gewoon doet wat ze leuk vindt zoals paardrijden en vloggen. Zij daagde mij een tijdje geleden uit om eens in haar schoenen te gaan staan en blind te gaan paardrijden. Dit heb ik gedaan en daar heb ik ook een video over gemaakt.
Mij lijkt het ontzettend leuk om hier een challenge van te maken en zo meer aandacht te brengen voor mensen die ondanks hun beperking toch doen wat ze leuk vinden. Daarom DAAG IK ALLE PAARDENYOUTUBERS UIT om ook blind te gaan paardrijden! Natuurlijk mag je deze challenge ook doen als je geen paardenyoutuber bent, is alleen maar hartstikke leuk!
Gaan jullie mee doen aan deze challenge?
Let op! Veiligheid staat voorop, daarom paar tips van mij en Marina:
- Zorg ervoor dat je deze challenge gaat uitvoeren met een betrouwbaar paard.
- Doe dit ook alleen in een afgesloten ruimte, zoals een bak.
- Je kan ook deze challenge doen zonder blinddoek. Dan knijp je gewoon je ogen dicht en wanneer je de situatie niet vertrouwt, kan je je ogen open doen en zo kan je ook je handen aan het stuur houden.
- Zorg ervoor dat er een (volwassen) begeleider is! Diegene kan je helpen met de weg te vinden in de bak en kan hij/zij inschakelen wanneer er iets fout gaat.