Kwpn merrie tussen de tulpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKim

Kwpn merrie tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 08:46

aangezien ik nu al 7 maanden mijn nieuwe paard heb, vond ik het wel eens tijd om haar (eindelijk) eens voor te stellen op bokt

Meet Esperanza!(Elma)
Ze is een kruising tuigpaard kwpn van 7 jaar oud. Patijn x Dukaat

Redelijk groen nog onder het zadel en een harde werker voor de kar.

Ze heeft veel potentie onder het zadel en ik wil uit eindelijk met haar ook de dressuur sport in.

Bij deze de korte introductie! Vragen mag altijd, leuk zelfs. Genieten jullie mee?

Eerst even hoe ze bij mij kwam( veel stress van verhuizing ect gehad)
Afbeelding

En nu tulpentime <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van vorig jaar met Mn vorige paard Kim <3

Afbeelding

Edit: gebroken pelham alleen voor de foto in ;)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 01-05-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

Anoniem

Re: [ITP] Kwpn merrie tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:16

Mooi paard en mooie foto's! :D

Vind het wel enorm zonde dat er nu heel veel 'lijntjes' in de foto's zitten van alle teugels.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 09:20

_Dominique schreef:
Mooi paard en mooie foto's! :D

Vind het wel enorm zonde dat er nu heel veel 'lijntjes' in de foto's zitten van alle teugels.

Dankjewel!

Haha nog niet eens zo bekeken... ze zijn ook nog niet echt door photoshop gegaan aangezien ik niet kon wachten om te te delen.

Wellicht dat ik ze nog weg werk, maar vind het ook wel weer wat hebben :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 19:25

:+

QuintaenJojo

Re: Kwpn merrie tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:26

Mooi paard, vind vooral zijn koppie heel aansprekend! En een mooie locatie voor foto's!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:11

Mooie omgeving en leuk paard , alleen jammer van de vele teugels dit komt erg rommelig over en trekt de aandacht van het paard weg.

Wel een leuk paardje hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:18

Mooi paard, zeg! Ik zou die zwartwitfoto's terug in kleur zetten, die kleurrijke tulpen staan juist zo mooi! Veel plezier samen :j

mlaverspeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:19

Mooi <3

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:47

Leuke kruising, Dukaat gaf meestal fijne, brave, meewerkende nakomelingen. (Enne, mocht je ooit een Pelham gebruiken, neem dan een ongebroken!)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:53

Mooi die bloemen!
Zonde van al die teugels en mega bit. Stoort op de foto's, is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:43

Wat ik mij af vraag als ik de foto's zie, was dit een fotoshoot of zijn de foto's gewoon zo gemaakt voor de lol?
Als er echt een fotograaf aan de andere kant stond had ik (ben zelf dan hobby fotograaf) echt gezegd doe het extra touw af en hou het paard dan gewoon bij de teugels vast. Als ik de foto's zie zie ik heel eerlijk gezegd geen band tussen jou en je paard, ik vind het zelfs heel erg jammer dat je eigenlijk vooral op de eerste foto's best ver bij hem weg staat, verder totaal geen connectie, op de foto's dat je dichterbij komt is het paard totaal niet met jou bezig en kijkt ie zelfs verbaasd lijkt het wel dat je zo dichtbij komt. Verder vallen de hele tulpen mij echt niet op, hoe hard ik ook mijn best doe er naar te kijken als ik nu omhoog scroll kijk, en dan terug scroll naar beneden naar de reactie ben ik de tulpen eigenlijk alweer vergeten en onthou ik vooral wat de anderen ook zeggen het mega bit en al die teugels + de grote afstand tussen jullie.
Bedoel dit absoluut niet banketstaaf je hebt een heel mooi paard en het idee is goed maar vandaar dat ik me af vraag of het echt een fotoshoot was/moest zijn of gewoon voor de lol, bovenstaande is ook meer voor mij aan de orde als het inderdaad een fotoshoot was geweest had de fotograaf dit allemaal ook meer moeten sturen. (Het is meer mijn mening vanuit wat ik mooi zou vinden/aan zou sturen als ik de fotograaf geweest zou zijn)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:45

Wat een knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:59

Wel hilarisch dat Bokt dan net de foto van de Fries kiest bij uitgelicht :+
Mooi dier heb je daar aan de haak geslagen! Lief koppie zit er op <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:04

Mooie fotos. Prachtig paard

Maar inderdaad. Wat ontzettend zonde van alle teugels en touwtjes..

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:04

Wat een fijne lieve uitstraling
heeft ze! Echt <3 werkelijkwaar.

Het verbaast me daarom ook extra dat je dat "zware gereedschap" wel wat vindt hebben. Ik vind het persoonlijk echt totaal niet passen bij haar voorkomen. Het roept bij mij (voor het plaatje!) bijna een soort medelijden op bij dat fijne koppie. :o :)

Rosanne2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:06

Oeh wauw die schattige oortjes <3

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 18:16

WoW uitgelicht Haha!

En bijzonder die gemengde reacties, ieder zn eigen mening en om even terug te komen op een paar:

Zelf ook fotograaf, hobbyiste en dit is door een vriendin gedaan. Ik moest iedere keer de sleutel gooien zodat ze keek want anders was ze te veel bezig met het feit dat de tulpen "eng" waren.

Ze stond hierom ook op wat meer afstand voor de veiligheid, heeft niet voor niks niet heel lang geduurd dus ben erg blij met de foto's!

Verder is het inderdaad een interessante combinatie, Patijn x Dukaat.... braaf is ze zeker... alleen erg heet. Wel een lief karakter en ben nog elke dag (bijna dan Haha ) heel blij met haar <3

Afbeelding
We hebben wel pret samen hoor!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 18:20

Ik zal ook geen woorden vuil maken tuigage net als het bit. Deze is ongebroken met een reden, wordt alleen op buitenrit gebruikt

Jammer dat er genoemd wordt dat er geen "connectie" is. Naast het feit dat ik haar vast heb uiteraard ben ik ook erg gek op haar.

Jammer dat het er bij gezet moest worden Afbeelding
Afbeelding

Meningen mogen er natuurlijk altijd zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:38

LadyKim schreef:
Ik zal ook geen woorden vuil maken tuigage net als het bit. Deze is ongebroken met een reden, wordt alleen op buitenrit gebruikt

Jammer dat er genoemd wordt dat er geen "connectie" is. Naast het feit dat ik haar vast heb uiteraard ben ik ook erg gek op haar.

Jammer dat het er bij gezet moest worden [ [url=m/6JSRSh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gsFM7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meningen mogen er natuurlijk altijd zijn ;)

Ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrijpt maar goed ik oordeel ook maar na aanleiding van een paar foto's en heb niet in de OP zien staan dat ze onrustig was etc, ik zal nooit beweren dat je geen connectie hebt met je paard gezien ik jou en je paard niet ken, ik zeg alleen na aanleiding van de foto's zie ik geen connectie tussen jullie dat betekent niet dat het er niet is maar als het er wel is vind ik het als fotograaf zijnde mooi als dat terug te zien is op de foto's dat juist iemand die jullie niet kent de foto's ziet en denkt wauw de liefde spat er vanaf bij wijze van spreken, niet om je aan te vallen jammer dat je het zo opvat.
(als je in de OP had gezet dat er enige spanning was omdat ze de tulpen eng vond had ik het sowieso niet gezegd want dat verklaart inderdaad de afstand maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken als het er niet bij staat :) )

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:20

Jeetje Annet_Dottie, wat een fijne reactie op een leuk topic.. Hoe verzin je het :')

Leuke foto's Ts, supergaaf met die tulpen! Leuk als je die kans zo hebt. :D
Prachtig paard ook.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:55

Leuk paard! Mooi zo bij de tulpen!

Moet bekennen dat ik het wel met annet_dottie eens ben. Had ook voor een andere optoming gekozen, zeker als het enkel voor de foto gebruikt is. Ik zie nu ook geen vrolijk paard op de foto, enkel veel ijzerwerk en teugels. Oogt niet harmonieus en vriendelijk, paard lijkt ook erg gespannen op de foto's.
Wellicht had een fijn lederen halster een mooier rustig beeld gegeven tussen jullie twee :-) En dan waren de tulpen een prachtige achtergrond erbij!

Verder wel een erg gaaf dier!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:10

Mooi tulpen veld <3 mooie kleuren!
Jammer dat de helft zwart wit is :=

Ik vind die dubbele teugels met longeerlijn ook een beetje storen. :o
Of moest het op "stang en trens" lijken? :P
Want het is me niet helemaal duidelijk waarom je dat bit heb in gedaan. Kan begrijpen dat s&niet geliefd is op portret foto's!

Succes met haar!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 21:49

Het ging mij eigenlijk meer om het hoofdstel, die vind ik haar gewoon heel goed staan <3
En hier zat dat bit nog in, jammer dan. Ben er alsnog blij mee Haha

Hier nog een paar kleur foto's dan :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:33

Leuk! Als je dan toch bij de bollenvelden staat, dan vind ik kleurenfoto's nog mooier dan zwartwit :) Ze is wel wat kilootjes aangekomen in die 7 maanden, of niet? Ze ziet er goed uit :j

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 07:22

culaccino schreef:
Leuk! Als je dan toch bij de bollenvelden staat, dan vind ik kleurenfoto's nog mooier dan zwartwit :) Ze is wel wat kilootjes aangekomen in die 7 maanden, of niet? Ze ziet er goed uit :j

Dat is waar :)

En ja! God zij dank wel. Moet nog wel wat bij maar we zitten op de goeie weg