Het is weer voorjaar. Mensen gaan opzoek naar brave kinderpony's. Tis ook leuk voor de kinderen toch? Lekker met het mooie weer met de pony bezig gaan, heerlijke wandeling maken en weet ik wat voor leuks. De pony moet wel echt braaf zijn natuurlijk. Kind moet zijn tentje kunnen opzetten onder de pony en weet ik wat nog meer voor gekkigheid ermee uit kunnen halen. Kortom het lot uit de loterij die zijn instinkt aan de kant heeft weten zetten en trouw alles met zich laat doen.
Zou geweldig zijn toch? Maar goed dan komt het financiële plaatje. En dan ineens moet het Allemaal in de lage prijsklasse zijn. Is dat niet enorm krom? Ik kan het niet begrijpen. Een braaf dier heeft vaak de nodige training gehad en opvoeding, in mijn geval zijn ze met zorg gefokt opgevoed en opgeleid waarom zou ik die voor een schijntje weggeven?
Mensen (Nederlanders vooral) mogen graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
tanjaatjuhh
Geplaatst: 29-04-17 11:50
Snap het van 1 kant wel kinderen zijn er zo afgegroeid het is niet een lange termijn investering. Maar snap jou ook , het opvoeden en trainen kost veel tijd en geld.
Ik heb het ook niet over prijsklasse 10.000 euro maar gewoon 1000 tot 3000 euro.
Klopt wat je zegt sanne ik verkoop wel eens naar het buitenland maar dat is allemaal veel makkelijker. Die mensen zijn ook gewoon blij met wat ze hebben en nemen een eventueel minpuntje er gewoon bij.
Ik verbaas mij er soms ook over... maar ik vind wel dat als je dan echt geld uitgeeft aan zo'n pony hij wel echt braaf moet zijn. Sommige verkopers kunnen er ook wat van...