Help! Ik ben statisch!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Help! Ik ben statisch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 17:24

Ik heb een probleempje...

Elke keer als ik mijn paard borstel ben ik statisch opgeladen en als ik dan mijn paard aanraak komt er natuurlijk een schokje tussen ons beide... dit is echt vervelend.
Ik heb het niet altijd, het komt meer met periodes (in de herfst/winter komt het weinig tot niet voor).

De oplossing die ik er nu voor heb is om de paar stoken met een borstel even de stroomdraad aan te raken (waar op dat moment natuurlijk geen stroom op staat := ). Voor het paard beter, maar dan ben ik wel degene die elke keer een schok krijgt #)
Als ik eenmaal 'opgeladen' ben en ik wil paardlief belonen tijdens het werken, komt het af en toe ook voor (maar dat is meestal maar een mini-schokje) dit zorgt dan toch voor een schrik-reactie waardoor belonen eigenlijk een straf wordt... ;(

ik draag nu praktisch altijd handschoenen tijdens het poetsen en het grondwerk zodat dit minder vaak gebeurt, maar ik voel graag de zachte vacht dus liefst van al wil ik ze uit kunnen laten tijdens het poetsen.

Het vreemde is dat ik dit niet bij andere paarden heb (misschien omdat ik ze niet zo grondig poets/ of ander materiaal?)

nu is mijn vraag, Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?

Bananas

Re: Help! Ik ben statisch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:02

Ik zou niet weten hoe het komt, misschien doordat je veel wrijving met iets maakt ofzo maar verder weet ik er niet veel van. Wel kan je jezelf heel makkelijk ontladen door even een muur, box of paal aan te raken die op de grond staat.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:07

Ik ben momenteel ook zo statisch als de pest
Mn thuis
Mogelijk door mijn O zo fijne crocs

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:18

Het kan te maken hebben met de kleding die je draagt. Ik heb wel eens een wollen rokje aan, als ik daarmee in de auto heb gezeten (wrijving over leren bekleding?) dan ben ik ook statisch.
Probeer eens andere schoenen, jas, broek?
Succes, hoop dat je er achter komt, want lijkt me heel vervelend.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:30

Haha, ik had het laatst met het exceemdeken afdoen, het knetterde van voor tot achter. Ik vond het hoofd van mijn paard grappig, die begreep er duidelijk ook niks van.

Ik ben benieuwd naar een oplossing.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:46

Hier ook gigantisch statisch.
Na autorijden als ik deur dicht wil slaan.
En van de week wilde ik een van onze honden aaien. Dat knetterde zo tussen ons dat hij met zijn oogjes dicht stond.
Maakt ook niet uit of ik crocs of niet aanheb.

aveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:48

Hoi, ik heb dat met bepaalde laarzen/schoenen ook. Dus even kijken naar het schoeisel wat je op dat moment draagt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:58

Je moet op de een of andere manier zien te aarden. Ff je handen wassen misschien?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 05:52

Je handen even goed cremen! Scheelt al veel!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:01

Zou het de tijd van het jaar zijn? Ik ben de laatste weken/maanden ook vreselijk statisch, in huis en na autorijden maar nog niet met de paarden tot nu toe.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:11

Ik had dit van de week ook bij mijn paard! Die begon helemaal te knorren en te draaien omdat ik hem telkens een schok gaf tijdens het poetsen, arm beest.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 10:42

Resistance schreef:
Je moet op de een of andere manier zien te aarden. Ff je handen wassen misschien?

pol1 schreef:
Je handen even goed cremen! Scheelt al veel!

Dit ga ik al eens proberen!

Heb al verschillende schoenen geprobeerd en ook andere kleding, maar niks lijkt te werken.
Is inderdaad gigantisch vervelend :(:)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:47

Voor 99 cent heb je op ebay een sleutelhanger die je ergens tegen aan kunt drukken, zodat je ontlaadt zonder pijn. :)

Afbeelding

Ik werd er ook gek van, maar na deze tip in een ander topic hier op bokt heb ik dit ding dus gekocht en het werkt echt. :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:58

watchthesky schreef:
Voor 99 cent heb je op ebay een sleutelhanger die je ergens tegen aan kunt drukken, zodat je ontlaadt zonder pijn. :)

[ [url=m/TGM12q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werd er ook gek van, maar na deze tip in een ander topic hier op bokt heb ik dit ding dus gekocht en het werkt echt. :j

Tuurlijk werkt dat. Je kunt ook gewoon een spijker of één van je sleutels (die toch al aan je sleutelbos hingen) gebruiken, werkt óók.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 11:03

watchthesky schreef:

[ [url=m/TGM12q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar had ik nog nooit van gehoord, bedankt voor de tip!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:17

Of de grond aanraken met je hand/vingers, zo probeer ik het.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:35

Oud topic, maar ik wil mijn oplossing toch even delen. Heel de dag door kreeg ik stroom, op kantoor, bij deken afdoen paard, in en uit de auto stappen. Wat bleek nou, de lucht in mijn woning was erg droog. Sinds ik deze op peil houdt met een luchtbevochtiger heb ik nergens meer stroom gehad. Ook is mijn haar minder statisch **\O/**