Graag antwoord zsm (spoed)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:46

Thebiglion schreef:
Heb meegemaakt dat de communicatie binnen de politie niet helemaal top is, dus dat dit geval niet overal bekend is, zou zomaar kunnen. Hier ook een paar oudjes die er zo af en toe niet uitzien, omdat een deel van het haar nog niet los laat. Moet er ook niet aan denken dat iemand zomaar de wei in stapt, want dan zou het hier weleens fout af kunnen lopen doordat de paarden af en toe uit hun dak kunnen gaan om niks. Het was in elk geval goed bedoeld.


De communicatie is inderdaad zeer slecht, maar paarden meenemen mogen ze van de dierenbescherming pas na heel veel contact met de eigenaar in Nederland (itt bijvoorbeeld de RSPCA die 1 waarschuwing geeft en dan al mag gaan halen) en ik heb toch heel wat verwaarloosde paarden gezien waar ze komen kijken en concluderen dat er water is dus dat het prima is geregeld.

Ik zou overigens ook witheet zijn als een vreemde ineens bij mijn paarden in de wei stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:05

Inspecteurs ingeschakeld door hulpdienst 144 en de Politie adviseren te aller tijden hulpinstanties in te schakelen en juist niét zelf polshoogte te gaan nemen. Hulpverleners kunnen nooit gezegd hebben dat je, afgezien van het bellen naar 144, juist gehandeld hebt. 144 adviseert bij een vermoeden van onrecht, zoals mishandeling, altijd eerst de hulp in te schakelen van een bevoegde hulpdienst zoals dierenbescherming of politie en hun advies op te volgen. Verder kun je foto's maken van het dier, verblijf en de omgeving. Op onderzoek uitgaan en de eigenaar opzoeken wordt ook afgeraden, in verband met eigen veiligheid.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:41

Riancadeboer schreef:
Ik heb 144 gebeld en die zijn gisteravond nog gekomen en hebben het beestje daar meteen weggehaald (ze was volgens hen veel te mager) zij vonden haar er zelfs zwaar verwaarloosd uitzien. Ik had het dus niet verkeerd gezien zoals de meeste van jullie zeiden. Ze had ook ernstige hoefbevangenheid, wat blijkbaar fataal zou kunnen zijn. 144 vond het dus goed dat ik gebeld heb en vinden het ook terecht dat ik poolshoogte ben gaan nemen in die wei. Voor de weinige mensen die wel hebben geholpen: bedankt.



Goed gedaan meisje! Wat wel en niet mag moet je sch**t aan hebben in dit soort situaties :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Graag antwoord zsm (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:47

Goed advies.
Volgende keer wordt ze half dood gelagen.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:00

bruintje123 schreef:
Goed advies.
Volgende keer wordt ze half dood gelagen.



Tuurlijk. Gewoon lekker de andere kant opkijken en zo'n beestje laten stikken. Ik heb trouwens 35 jaar ervaring in de paarden en ben er nog nooit een tegen gekomen die de eerste de best die het weiland instapt direct maar halfdood slaat, ik weet niet hoe jouw paarden zijn maar dan mag je weleens aan de opvoeding gaan werken.


**edit, toch wel eentje maar die maakte je vanachter het hek al heel duidelijk dat je beter buiten kon blijven.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 28-04-17 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Graag antwoord zsm (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:04

Dat zeg ik niet. Dat maak jij er van.
Gewoon 144 bellen is prima, maar je blijft uit andermans wei.

En wat je verder allemaal verzint over mijn paarden moet jij weten, maar ja ik ben er in mijn 35 jaar wel tegen gekomen die mensen vol de wei uit joegen. Dus geeft iets aan van jou kennis en waarschijnlijk daarom ook je gevaarlijke advies.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:06

Ik welgeteld 1dus dat is een kans van praktisch nihil dat je dat tegenkomt. Het is trouwens JOUW kennis, met een w.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:08

farahdiba46 schreef:
Ik welgeteld 1dus dat is een kans van praktisch nihil dat je dat tegenkomt.

Ik heb een "leuke" hond die je dat wel even duidelijk komt maken dat je als vreemde niets in de wei te zoeken hebt....

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:11

Met mijn ervaring en advies is niets mis, beter dan massaal de andere kant opkijken onder het mom van "ohhh dat mag niet hoor"Lekker belangrijk.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:17

Ja dat is belangrijk. Het is hartstikke strafbaar en levensgevaarlijk. Fijn dat jouW paarden zo goed zijn opgevoed, maar er zijn genoeg boeren die daar niet naar om kijken. Vooral een paard dat er mishandelt of verwaarloosd uit ziet kan gaan slaan of bijten.

Ook vind ik je persoonlijke aanvallen absoluut niet kunnen, die houd je maar gewoon lekker binnensmonds.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:22

Met zijn allen iemand die het goed meent iemand finaal de grond inbranden mag wel "buitensmonds". Lekker makkelijk en veilig he, saampjes op iemand inhakken _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:22

Jij komt in mijn wei? Jij komt aan mij. Je stapt toch ook niet zomaar iemands tuin of huis in?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:25

farahdiba46 schreef:
Met zijn allen iemand die het goed meent iemand finaal de grond inbranden mag wel "buitensmonds". Lekker makkelijk en veilig he, saampjes op iemand inhakken _/-\o_


Je doet het toch echt zelf, een jonger iemand aanmoedigen om strafbare dingen te onderhandelen. :j
Hoezo 'veilig'? Waarom.wordt dat altijd aangekruist? Iedereen zit toch veilig achter zijn mobiele apparaat of pc?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:27

AlwaysH schreef:
farahdiba46 schreef:
Met zijn allen iemand die het goed meent iemand finaal de grond inbranden mag wel "buitensmonds". Lekker makkelijk en veilig he, saampjes op iemand inhakken _/-\o_


Je doet het toch echt zelf, een jonger iemand aanmoedigen om strafbare dingen te onderhandelen. :j
Hoezo 'veilig'? Waarom.wordt dat altijd aangekruist? Iedereen zit toch veilig achter zijn mobiele apparaat of pc?

Waarschijnlijk zit ze in de wei bij toch niet zo goed opgevoede paarden :P :+ :D

Weg kijken nee, strafbare feiten plegen zoals erfvredebreuk, nee ook niet.
Er bestaat gelukkig een tussenweg die heet met feiten 144 bellen.

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:29

:')

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:33

Gos wat is dat toch, die vreselijke bezitterigheid bij paardenmensen. Het zijn bijna Amerikaanse toestanden "get off my property or i will shoot you NOW!!"ik snap ook wel dat niet iedereen met goede bedoelingen een wei instapt maar dit is toch wel heel erg krampachtig allemaal hoor :+

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:36

Erfvredebreuk zelfs :')

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:38

Veel plezier allemaal met de lynchpartij, ik ga mijn paarden in de wei zetten :wave:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:39

Niet krampachtig. Ja zo heet het, kan het ook niet anders maken.
Het rare is dat ik als dieren eigenaar verantwoordelijk blijf als er wat gebeurd.
Dus als er een penny (die kunnen ook 40+ zijn) op mijn erf komt en er gebeurt wat.
Paarden die schrikken, hond die waakt en die penny raakt gewond ben ik de pineut.
Mag ik zelf de dierenarts kosten betalen als er wat met mijn dieren gebeurt door zo'n penny.
Dus ja blijf uit mijn wei is zeker wel wat ik normaal vind.
Nu moet je hier al over het hek klauteren en ook nog de stroomdraad ontwijken dus wat dat betreft hoop ik maar dat penny's weg blijven.
144 bellen geen probleem, ik geef die mensen graag even inzicht in wat er aan dieren aanwezig is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:40

Ts fijn dat je dit paard hebt kunnen helpen!!
Ik vind bij zeer goede reden dat je andermans wei in mag lopen..Dit was een zeer goede reden!!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:43

Het lijkt me dat wij allemáál dezelfde kant op kijken- die van de veiligheid van het paard en die van de mens.

Ik denk het 'even kijken' in een ernstige situatie niet echt hetgeen is dat tegen de borst stuit, maar borstels meenemen en gaan poetsen, dat gaat veel verder.

Daarnaast is het eindresultaat- een mager paard wat zwaar hoefbevangen is direct meenemen door de db/dp niet bepaald standaard. Mede hierdoor komt het twijfelachtig over, wat we soms ongenuanceerd aangeven.

Ik denk dat we het er allemaal echter over eens zijn dat áls het echt is, ts er goed aan heeft gedaan zelf de eigenaar proberen te vinden en 144 te bellen.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:49

Ik heb laatst zelf ook 144 gebeld voor een zeer vermagerd paard, zeer slechte huisvesting enz.
En zelfs dat is nog steeds niet afgerond en wij zijn inmiddels al ruim 4 week verder, dus dat 144 gelijk komt?! Geloof ik ook niet, ik zit al 29 jaar in het vak, en wist de mensen alles naar eerlijkheid te vertellen maar ze komen nooit gelijk!! Omdat ze ook vaak nep telefoontjes krijgen

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:50

khirshanta schreef:
Het lijkt me dat wij allemáál dezelfde kant op kijken- die van de veiligheid van het paard en die van de mens.

Ik denk het 'even kijken' in een ernstige situatie niet echt hetgeen is dat tegen de borst stuit, maar borstels meenemen en gaan poetsen, dat gaat veel verder.

Daarnaast is het eindresultaat- een mager paard wat zwaar hoefbevangen is direct meenemen door de db/dp niet bepaald standaard. Mede hierdoor komt het twijfelachtig over, wat we soms ongenuanceerd aangeven.

Ik denk dat we het er allemaal echter over eens zijn dat áls het echt is, ts er goed aan heeft gedaan zelf de eigenaar proberen te vinden en 144 te bellen.


Heb je zeker gelijk in..En tja ach dat borstelen zal een paard niet dood aan gaan..Als ts niet had ingegrepen was die kans er zeer zeker geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:53

bruintje123 schreef:
Niet krampachtig. Ja zo heet het, kan het ook niet anders maken.
Het rare is dat ik als dieren eigenaar verantwoordelijk blijf als er wat gebeurd.
Dus als er een penny (die kunnen ook 40+ zijn) op mijn erf komt en er gebeurt wat.
Paarden die schrikken, hond die waakt en die penny raakt gewond ben ik de pineut.
Mag ik zelf de dierenarts kosten betalen als er wat met mijn dieren gebeurt door zo'n penny.
Dus ja blijf uit mijn wei is zeker wel wat ik normaal vind.
Nu moet je hier al over het hek klauteren en ook nog de stroomdraad ontwijken dus wat dat betreft hoop ik maar dat penny's weg blijven.
144 bellen geen probleem, ik geef die mensen graag even inzicht in wat er aan dieren aanwezig is.



Er was een tijdje geleden nog een topic van een eigenaresse waarbij twee penny's de wei in waren gegaan en op haar jaarling waren gaan zitten. Eentje brak haar been bij het vallen, vervolgens komt boze moeder het erf op gescheurd omdat penny kennelijk gezegd had dat ze toestemming had en het allemaal de eigenaresse haar schuld was. :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Graag antwoord zsm (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:54

Resistance
daar was ik al naar aan het zoeken maar kreeg ik dus niet gevonden.