Project Henk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin1994

Project Henk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:35

Hoi allemaal

Helaas is 13 maart onze shetlander: Blondie, tegen de staldeur opgerend terwijl we aan het spelen waren, vrijwel meteen was ze er niet meer, ik heb het niet gezien maar ben wel bij haar geweest tot het einde, toen de dierenarts er was, klopte haar hart al niet meer... 2 jaar heeft ze maar bij ons mogen wezen, ergens uit de modder getrokken om haar een beter leven te geven, mei zou ze 3 worden, maar helaas mocht het niet zo zijn

Afbeelding

Omdat, Chardon nu alleen stond, moest er eigenlijk snel een nieuw maatje komen, terwijl mijn hoofd er nog niet naar stond, gingen we op zoek, een ding was zeker: hij of zij moest een beter leven gaan krijgen

ik kreeg van mijn collega's die mee zochten al veel opties, maar 1 sprong er wel uit, een mottig shetlandertje

Afbeelding

donderdag 16 maart was het zover, we gingen kijken. daar stond hij dan, in een grote box, een beetje schuchter, ontzettend mager en erg veel jeuk onder die dikke bos haren. Daar ging hij dan, omgedoopt als Henk op de trailer mee, die avond hebben we hem geïntroduceerd aan Chardon, en is hij op stal gegaan

Afbeelding

vrijdag 17 maart: meteen de hoefsmid gebeld, want Henk is nog niet bekapt geweest, daar moest snel verandering in komen, gelukkig kon onze hoefsmid wel een keer in de avond, echt top natuurlijk, dit ging gelukkig vrij makkelijk

Afbeelding

Henk krijgt een wormenkuur, word behandeld tegen luis, en krijgt een uitgebreide scheerbeurt, wat een haar, en wat schrok ik van wat daaronder uit kwam, er bleef niks over!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

omdat, het nog best wel koud is, vooral geschoren, krijgt Henk een deken

Afbeelding

Henk doet het super, hij is braaf, loopt netjes mee, geeft voetjes en begint al echt vertrouwen in ons te krijgen

Henk blijkt een stamboek te hebben, en heet eigenlijk Kyle van stal rustroest, 5 augustus is er een keuring bij de Willaerruiters te Scherpenzeel, afhankelijk van hoe Henk zich gaat ontwikkelen hoop ik hieraan mee te kunnen deelnemen, het belangrijkste is natuurlijk zijn gezondheid

Ik hoop binnenkort misschien foto's te kunnen plaatsen van een blij shetje, die plezier in het leven heeft, shetlanderstreken uithaalt en natuurlijk zich helemaal volvreet

bedankt voor het lezen van ons verhaal

AnnickT

Re: Project Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:37

Wat vreselijk om Blondie zo te verliezen, maar super dat Henk nu een mooi plekje heeft gevonden bij je!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:38

Wow, wat komt daar onderuit zeg... Hoe kunnen mensen zo voor hun dieren zorgen? :n En er ook nog geld voor durven te vragen!
Hoop dat hij snel wat opknapt!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:40

Oei wat een scharminkeltje zeg :(:)
Heb je er een DA naar laten kijken om hem even te checken ? Sowieso ook voor je m bij je andere paard lijkt me dat wel handig ivm de luizen ed :)
(en je eerste foto...doe dat alsjeblieft nooit meer... die blote voeten :oo )

Wat heeft ie geboft met de kans bij jullie zo te zien ! Dat gaat wel wat worden :j

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:46

Oei, het arme schaapje :(:)
Goed dat ie bij jou terecht gekomen is :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:47

Macs schreef:
Wow, wat komt daar onderuit zeg... Hoe kunnen mensen zo voor hun dieren zorgen? :n En er ook nog geld voor durven te vragen!
Hoop dat hij snel wat opknapt!

Henk is opgenomen geweest bij een soort van opvang, van die man heb ik hem gekregen, hij heeft een bosje bloemen gehad van me ;)

Mondy schreef:
Oei wat een scharminkeltje zeg :(:)
Heb je er een DA naar laten kijken om hem even te checken ? Sowieso ook voor je m bij je andere paard lijkt me dat wel handig ivm de luizen ed :)
(en je eerste foto...doe dat alsjeblieft nooit meer... die blote voeten :oo )

Wat heeft ie geboft met de kans bij jullie zo te zien ! Dat gaat wel wat worden :j

ik werk bij een dierenartspraktijk, Henk word nauwkeurig in de gaten gehouden ;)

xxShetLover schreef:
Wat vreselijk om Blondie zo te verliezen, maar super dat Henk nu een mooi plekje heeft gevonden bij je!

Het was inderdaad verschrikkelijk, ik hoop het nooit meer mee te maken, van het haar wat ik van blondie heb, wil ik nog een armband laten maken

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:48

Oh dan komt t vast helemaal goed met m ! Blijf je updaten ?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:50

Mondy schreef:
Oh dan komt t vast helemaal goed met m ! Blijf je updaten ?

ja, ga ik doen :j /3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:53

Ach gossie, Henk blijkt een Henkje te zijn na het scheren. Zo te lezen gaat ie een prima leven tegemoet bij jullie.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:56

Wat fijn dat hij bij jou kan opknappen!

Hoe groot en hoe oud is Henk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:09

Wat een schatje! En wat goed van je dat je juist een niet voor het oog "mooie" pony hebt gekozen maar Henk deze kans hebt gegeven, word vast een leuke pony! :-D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:15

Wat fijn dat je zo'n goede plek voor hem hebt , hij heeft het hard nodig. Ik heb gekeken in het NSPS maar kan geen Kyle van stal Rustroest vinden is hij een NMPRS?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:27

Anoukloves_ schreef:
Wat fijn dat hij bij jou kan opknappen!

Hoe groot en hoe oud is Henk?

Henk word 10 mei één jaar, schoft hebben we niet gemeten, durf het ook niet te zeggen.

Rizette schreef:
Wat fijn dat je zo'n goede plek voor hem hebt , hij heeft het hard nodig. Ik heb gekeken in het NSPS maar kan geen Kyle van stal Rustroest vinden is hij een NMPRS?

ik kan hem inderdaad ook niet vinden, hij heeft een nsps paspoort en nsps bewijs van inschrijving, heb vandaag al contact opgezocht met iemand van het nsps, alleen nog niet te pakken gekregen

zijn vader is Gerardo van Kempen en zijn moeder is Liesje van de heuvel

zit nog te twijfelen of ik contact op ga nemen met de fokker

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:28

Ah wat een droppie gelukkig krijgt hij het nu heel goed!!!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:47

Ik denk dat Henk echt een bofkont is. Veel plezier met hem!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:13

Hopelijk voelt Henk zich snel kiplekker.
Die foto met dat haar :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:16

Henk heeft maar geluk met jou.. Volgens mij kon hij geen liefdevoller plekje krijgen. :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:37

Wat een hoopje ellende komt er onder dat haar vandaan.. Gelukkig heeft ie het nu beter bij jou! Keep us updated :j

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:41

Ik volg ook mee. Ik ben benieuwd hoe deze pony zich zal ontwikkelen.

jodovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:15

Ik vlog ook! Henk heeft bij jullie zeker een leuk plekje

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:49

Ik volg ook. Weet je waar henk oorspronkelijk vandaan komt?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 11:53

wat een leuke reacties allemaal, dankjewel *\o/*

Daks schreef:
Ik volg ook. Weet je waar henk oorspronkelijk vandaan komt?

Henk is gefokt in Den Hoef, daarna is hij naar Schoorl gegaan, daar is hij ook in beslag genomen volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Henk doet het op het moment super goed, hij gaat elke dag even op de wei, zal vanmiddag een foto plaatsen van hoe hij er nu uitziet /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:13

Ik ga ook volgen, vind dit soort topics altijd wel leuk. Hij lijkt linksachter een bokhoefje te hebben en wat raar te staan?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 12:17

Joolien schreef:
Ik ga ook volgen, vind dit soort topics altijd wel leuk. Hij lijkt linksachter een bokhoefje te hebben en wat raar te staan?

leuk!

ik snap helemaal wat je bedoeld, de hoefjes groeien ook niet zo mooi als dat ik gehoopt had, ook loopt hij een beetje apart, maar dat kom misschien omdat hij nog nooit bekapt is geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:20

Nou nu ik goed kijk, vind ik hem achter sowieso een beetje apart. Het bekken, de kont etc, lijkt niet helemaal te kloppen ofzo. Kan komen omdat ie nooit goed op de hoeven heeft gestaan, maar kan ook andersom zijn. Door vergroeiing in het bekken staat ie niet goed op de hoeven bijv.
Is er al een da bij geweest? Anders eens na laten kijken. Ik ben wel benieuwd naar meer standfotos vanaf de zijkant.