Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) stel voor je paard vliegt er met een buitenrit van tussen gaat, weet je ook direct hoe je moet zitten oid.
troi schreef:fleurtjeuh schreef:Rengalop oefenen in een weide tijdens een les?
Wat voor lessen zijn dit nou weer?
Misschien als voorbereiding voor een buitenrit? Daar kan het, ook ongepland, zo gebeuren.
Ik vind het nog niet zo'n raar plan hoor om dat te oefenen in een veilige omgeving.
sterreke98 schreef:Eerlijk, ik vind het bijzonder dat jullie dit leren! (Op een goede manier) stel voor je paard vliegt er met een buitenrit van tussen gaat, weet je ook direct hoe je moet zitten oid.
Je hebt les, vraag aan je instructeur wat je moet doen, dat je zenuwachtig bent is niet gek. Dat was ik ook de eerste keer dat ik zo hard ging. Heel veel plezier en succes! Ik raad persoonlijk aan de beugels net iets korter toe doen dan normaal, en gewoon in de verlichte zit te gaan zitten

speurneusc schreef:vind beetje link, in weiland heb je zo een kuiltje door bv konijnen die graven of mollen of paarden zelf, paard hoeft daar maar in te stappen in rengalop en het is over en uit.
. Ik vind zo'n rengalop in een open weide maar niks. Maar mijn paard wordt gewoon te enthousiast en ik link het daaraan
Punz schreef:speurneusc schreef:vind beetje link, in weiland heb je zo een kuiltje door bv konijnen die graven of mollen of paarden zelf, paard hoeft daar maar in te stappen in rengalop en het is over en uit.
Betekent dat ook dat je je paard dan maar niet in een weiland zet?
Daar rennen en spelen paarden als het goed is ook hoor..
Bij gewoon goed weidebeheer kan dit prima.
).